دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با طرز تهیه روغن مورچه در خانه آشنا شوید!
18
زمان مطالعه: 5 دقیقه
روغن مورچه به عنوان ماده ای برای از بین بردن موهای زاید بسیار معروف است


شیوه تهیه روغن مورچه


روغن مورچه به عنوان ماده ای برای از بین بردن موهای زاید بسیار معروف است. تهیه روغن مورچه به این صورت است که چندین هزار مورچه یا تخم مورچه را پس از خشک کردن آسیاب می کنند و روغن آن را که مایعی قهوه ای و قرمز رنگ می باشد طی فرآیندی که در دمای 50 درجه سانتیگراد روی می دهد، خارج می کنند.


تهیه روغن مورچه در خانه کار دشواری شد چون دسترسی به این تعداد مورچه عملا غیرممکن است البته در مناطق روستایی شما می توانید با یافتن چندین لانه مورچه به این تعداد مورچه دسترسی پیدا کنید. پس از جمع آوری مورچه ها و تخم آنها باید ابتدا آنها را خشک کنید و سپس روی دمای ملایم روغن آنرا بدست بیاورید.


بسیاری از ما همین جملات را هر بار در آرایشگاه ها و سالن های اپیلاسیون از زبان مردم یا مسئولان آرایشگاه می شنویم و وسوسه می شویم با تهیه و تجربه روغن مورچه برای همیشه از شر موهای زائد که زیبایی و آراستگی ما را دستخوش تغییر قرار می دهند، راحت شویم.

تهیه روغن مورچه در اشکال صنعتی

امروز محصولات شیمیایی مختلفی وجود دارد که از آنها برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. در برخی از این محصولات آهک و زرنیخ وجود دارد که استفاده از آنها برای تهیه محصولات موبر بسیار به صرفه است چون راحت تهیه شده و به وفور یافت می شود، اما به نظر می رسد که تهیه روغن مورچه و محصولاتی که از روغن مورچه تهیه می شود چندان منطقی به نظر نمی آید.

ممکن است محصولاتی داخلی یا خارجی در بعضی عطاری ها یا فروشگاه ها عرضه شود اما باید دید که چقدر مورچه باید استفاده کرد تا روغن مورچه برای تولید محصولات صنعتی به دست آید. پیدا کردن مورچه و پرورش دادن آن نیز با این وسعت به نظر منطقی نمی آید.

با وجود این ممکن است در بعضی عطاری ها روغن مورچه که به صورت سنتی تهیه شده باشد، یافت شود و افرادی باشند که در این زمینه قابل اعتماد و امین باشند.

روغن مورچه


استفاده از روغن مورچه در قدیم


در زمان های قدیم برای از بین بردن موهای زائد، مورچه ها را می کشتند و می سابیدند و آنها را روی پوست می مالیدند و مانع رشد موهای زائد در بدن می شدند.این شیوه در شرایطی که فرد پیش از این برای از بین بردن موهای زائد خود از شیوه های دیگر استفاده نکرده باشد، در متون طبی توصیه شده است.

برخی متخصصان طب مدرن بر این باورند که استفاده موضعی از روغن مورچه می تواند رشد موهای زائد را به تعویق اندازد اما نمی تواند باعث از بین رفتن دائمی موهای زائد شود زیرا این روغن تنها می تواند ساقه مو را از بین ببرد و ریشه مو همچنان سالم باقی می ماند. این گروه بر این باورند که اسید فرمیک علاوه بر این می تواند تاثیری روی تغذیه پیاز مو بگذارد و موجب کندی روند رویش موها شود.


این در حالی است که گروهی دیگر از متخصصان پوست و مو وجود دارند که معتقدند استفاده از این روغن هیچ تاثیری در کاهش موهای زائد ندارد و کاری بی فایده است. این در حالی است که درمانگران طب سنتی دیدگاه متفاوتی دارند. آنها بر این باورند که استفاده از روغن مورچه برای کاهش موهای زائد باور غلطی است که میان مردم رایج شده و این خود مورچه و طلا کردن و ماسک کردن آن روی پوست است که قابلیت از بین بردن موهای زائد را دارد نه روغن تهیه شده از آن.


آیا روغن مورچه موجود در بازار اصل هستند؟


با توجه به موارد فوق به نظر می رسد که تهیه روغن مورچه و محصولاتی که از روغن مورچه تهیه می شود چندان منطقی به نظر نمی آید. ممکن است محصولاتی داخلی یا خارجی در بعضی عطاری ها یا فروشگاه ها عرضه شود اما باید دید که چقدر مورچه باید استفاده کرد تا روغن مورچه برای تولید محصولات صنعتی به دست آید. پیدا کردن مورچه و پرورش دادن آن نیز با این وسعت به نظر منطقی نمی آید.


اما نکته اساسی این است که استفاده از این روغن ها نمی تواند به کاهش موهای زائد بدن کمک کند چرا که در متون کهن طب سنتی نیز اشاره ای به کاربرد روغن مورچه برای از بین رفتن موهای زائد نشده و صرفا از طلا کردن مورچه یاد شده است.

فواید روغن مورچه

آیا تاثیر روغن مورچه خارجی بیشتر است؟


در میان مردم باوری وجود دارد که استفاده از روغن مورچه خارجی تاثیر زیادی در کاهش میزان رویش موهای زائد دارد. با جست وجویی ساده در یکی از موتورهای جست و جو می بینید که روغن مورچه در میان زنان اروپایی و آمریکایی شناخته شده است و آنها برای از بین بردن موهای زائد از آن استفاده می کنند.

مصرف کنندگان روغن مورچه خارجی در نظرسنجی های مختلف از تاثیر ماندگار روغن مورچه صحبت می کنند و در این باره می گویند: بعد از چهار تا پنج بار استفاده از روغن مورچه به مرور شاهد کاهش میزان رویش موهای زائد بودیم و نتیجه خوبی به دست آوردیم. بر اساس آنچه روی کاتالوگ این محصول نوشته شده روغن مورچه خارجی از تخم مورچه استخراج می شود.

شیوه استخراج این روغن اینگونه است که تخم مورچه را پس از خشک کردن، آسیاب می کنند و روغن آن را که مایعی قهوه ای و قرمز رنگ است طی فرآیندی که در دمای 50 درجه سانتیگراد اتفاق می افتد، استخراج می کنند.


روغن به دست آمده با اسانس های معطر خوشبو می شود و مورد استفاده مردم قرار می گیرد. حال باید بررسی کرد و دید تولیدکنندگان این محصول چگونه حجم بالایی از تخم مورچه را برای تولید و استخراج حجم انبوه روغن تهیه می کنند!

divider

بیشتر بخوانید:

فواید روغن مورچه و خاصیت های آن

خاصیت بی نظیر روغن خراطین

۱۰ خاصیت باورنکردنی روغن نارگیل

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (18 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits