دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تزریق چربی به گونه و تمرین هایی برای گونه گذاری طبیعی
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تزریق چربی به گونه برای گونه گذاری یکی از جراحی های زیبایی است که اکثر خانم هایی که برای چاق شدن صورت انجام می دهند.

فایده تزریق چربی به گونه


تزریق چربی به گونه برای گونه گذاری یکی از جراحی های زیبایی است که اکثر خانم هایی که نمی خواهند برای چاق شدن صورت، تناسب اندامشان را برهم بزنند به سراغ آن می روند.گونه های لاغر و تکیده، چهره شما را مسن، خسته و بیمار نشان می دهد. تلاش برای برجسته سازی گونه اغلب با افزایش وزن هم شکست می خورد، چون صورت آخرین ناحیه ای است که با چاق شدن حجم اضافه می کند و با لاغر شدن نیز اولین منطقه ای که حجم کم می کند، صورت و گونه است.


گونه بخش بسیار مهم میانه صورت است که معمولاً با بالا رفتن سن می‌افتد و حالت برجسته بودن خود را از دست می‌دهد. نتیجه این تغییرات افتادگی ناحیه کنار فک و ایجاد خط‌ها و چین‌هایی در قسمت لب و بینی (خط کشیده شده از گوشه بینی تا گوشه دهان) است. بنابراین یکی از مسائلی که در زمان جوان‌سازی صورت به آن توجه ویژه‌ای مبذول می‌شود، تقبل هزینه عمل گونه‌گذاری برای جبران حجم از دست رفته گونه است. حجم کم گونه باعث می‌شود تا صورت صاف به نظر بیاید و از انحناهای طبیعی گونه‌های پر که به صورت جوانی و شادابی می‌بخشند، محروم گردد. به علاوه بخش میانی گونه از پلک پایین حمایت می‌کند و در بسیاری از موارد برجسته و حجیم کردن گونه دراز بین رفتن پف زیر چشم نیز مؤثر است. که یکی از روش‌های حل این مشکل گونه‌ گذاری بدون جراحی است.


به گفته متخصصان زیبایی، تنها سه روش برای گونه گذاری وجود دارد: تزریق فیلر، قرار دادن پروتز و جراحی استخوان گونه. بعضی ها معتقدند تزریق چربی گزینه بهتری است زیرا از بدن خود فرد گرفته می شود و بیشترین سازگاری را با بافت پوست دارد. در مقابل، گروهی معتقدند چربی و ژل خیلی سریع جذب می شوند و ممکن است عدم تقارن ایجاد کنند. بعضی ها هم پروتز را بهترین گزینه می دانند چرا که بیشترین میزان تقارن را ایجاد کرده و ماندگاری مادام العمر دارد. از طرف دیگر تعدادی از بیماران با جراحی فک و جلو کشیدن استخوان گونه به بهترین نتیجه می رسند.

گونه گذاری با تزریق چربی به گونه


برجستگی استخوان‌های گونه به طور قابل توجهی به زیبایی طبیعی صورت ما می‌‌افزاید. بسیاری از افراد برجستگی استخوان‌‌های گونه را می‌پسندند، زیرا آن را نشانه‌ای از زیبایی می‌دانند. افزایش سن و کاهش وزن می‌تواند باعث از دست دادن ظاهر زیبا و جوان گونه‌های شما شده و ظاهر شما را لاغر و خسته نشان دهد. اما تزریق چربی و یا ژل به گونه‌ها (گونه‌گذاری) می‌تواند حجم از دست رفته را به صورت شما بازگردانده، مانند عمل تزریق چربی به صورت که باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک‌ها می‌شود، برجستگی استخوان گونه را افزایش دهد و خطوط کنتور صورت و تقارن آن را بهبود بخشد.

از آنجایی که برای تزریق از نسج نرم و مایع استفاده می شود شاید نتوان قرینگی صددرصد در دو طرف صورت ایجاد کرد. از لحاظ ماندگاری نیز باید بدانید که حدود دوسوم از حجم چربی ظرف چند هفته تا چند ماه جذب بدن می شود.


برجسته سازی گونه تنها باید در موارد لازم انجام شود. درواقع نیمی از این مراجعان برجستگی گونه مناسبی دارند. این افراد اغلب یک سال بعد از عمل از انجام آن پشیمان می شوند چراکه گونه های شان بیش از حد برجسته می شود. در این صورت خارج کردن پروتز و برگشت به حالت اولیه به راحتی انجام پذیر نیست زیرا پروتز تقریبا با استخوان یکی شده است. خارج کردن ژل و چربی نیز کار خیلی سختی است. البته با تزریق مواد به خصوصی می توان جذب آنها را تسریع بخشید اما هیچ وقت نمی توان به یک باره تمامی فیلر را از بافت خارج کرد. بنابراین افراد باید حتما قبل از برجسته سازی گونه معاینه کلینیکی دقیق شوند تا از اعمال غیرضروری جلوگیری شود.

گونه گذاری


عوارض تزریق چربی به گونه


اکثر افراد در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول بعد از تزریق چربی در صورت دچار تورم و قرمزی می‌شوند. خارش و درد خفیف نیز غیرمعمول نیست. زمان بهبودی بعد از تزریق چربی بستگی به وسعت تزریق دارد. هنگامی که مقادیر زیادی چربی تزریق می‌شود، تورم ممکن است چند روز تا چند هفته ادامه یابد. می‌توانید قبل از عمل جراحی از پزشک خود بپرسید که مقدار زمان میانگین برای بهبودی بعد از تزریق چربی به صورت چقدر است.


تزریق چربی به گونه سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌گیرد. در این عمل از نسج نرم و مایعی برای ایجاد گونه در صورت فرد استفاده می‌شود. نرم بودن نسج، در صورت دقیق نبودن متخصص، می‌تواند مشکل نبود تقارن در گونه‌ها را ایجاد کند. همچنین این چربی تزریق‌ شده، به‌ مرورزمان، جذب بدن می‌شود که به همین دلیل نیز این روش را نمی‌توان یکی روش مطمئن دانست.

تزریق چربی به گونه بهتر است یا تزریق ژل

روش تزریق چربی به صورت در مقایسه با تزریق ژل زمان بیشتری می‌برد؛ زیرا تزریق چربی یک فرایند دو مرحله‌ای است: یک مرحله برداشت چربی از بدن است و مرحله بعدی تزریق چربی در صورت است . بنابراین نسبت به روش تزریق ژل زمان بیشتری می‌برد.

نکته دیگر اینکه تزریق چربی در بلندمدت ماندگاری بیشتری دارد؛ زیرا بخشی از چربی در ناحیه تزریق باقی می‌ماند (شاید برای همه عمر). در کل کسانی که تزریق چربی را به تزریق ژل ترجیح می‌دهند دلایل زیر را ذکر می‌کنند:

  • در تزریق چربی به صورت یک ماده طبیعی از بدن خودمان استفاده می‌شود؛ در حالی که در تزریق ژل یک ماده مصنوعی در محل تزریق می‌شود.
  • بعضی از متقاضیان از این خوشحال‌اند که بخشی از چربی‌های ناخواسته بدنشان برای تزریق به صورت، از نواحی چون کمر یا ران برداشته می‌شود.
  • سوم اینکه تزریق چربی یک تأثیر بلندمدت در رفع خطوط پوستی دارد. در مطالعات نشان داده شده است که حدود ۵۰-۳۰ درصد از چربی‌ها در بلندمدت در نواحی تزریق باقی می‌ماند.

تزریق چربی به گونه

ریسک تزریق چربی به گونه


یکی از بزرگ‌ترین خطرات تزریق چربی در صورت، عفونت است. با این حال، به دلیل استفاده از چربی‌های خود فرد، این خطر بسیار کاهش می‌یابد. در هر حال این مورد و دیگر خطرات ناشی از تزریق چربی، در صورتی که توسط یک متخصص پوست ، مو و جراحی زیبایی متبحر انجام شود، به حداقل خواهد رسید.


تمرین هایی برای گونه گذاری طبیعی

بیش از ۵۰ ماهیچه در صورت وجود دارند. برخی حرفه ای ها از تمرین دادن این ماهیچه ها سود زیادی برای گونه گذاری می برند.


۱- تمرینات صورت را چاره همه چیز نبینید. ایده تمرین صورت حامیان خاص خود را داشته اما هرگز تنها به این شیوه برای کاهش چربی های صورت اکتفا نکنید چرا که داشتن ظاهری لاغرتر مستلزم کاهش وزن کلی و انجام ورزش برای همه قسمت های بدن است. به هر حال، گفته می شود که تمرینات صورت همراه با رژیم غذایی سالم، انتخابی مناسب بوده و می تواند از چروک شدن پس از کاهش وزن جلوگیری کند.
۲- یوگای صورت را امتحان کنید. فشار یوگا، به خم کردن سر به سمت جلو، به ماهیچه های صورت تمرین داده، همچنین تنفس عمیق را نیز تمرین خواهید کرد. به عنوان پاداش، این کار باعث می شود جوانتر به نظر برسید.
۳- پشت سرهم و به تعدا زیاد «اکس(X)» و «او(O)» بگویید. این دو حرف باعث وارد شدن فشار به دهان و گونه ها شده و ماهیچه های زیادی را برای ادای این دو حرف به حرکت وا می دارد. این کار را در طول روز به تعداد دلخواه تکرار کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

تزریق ژل خط خنده برای جوانسازی صورت

هر آنچه باید در مورد تزریق ژل گونه بدانید!

با مزایا و معایب تزریق ژل آشنا شوید

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    میم | ۵ سال پیش
    متن خوبی بود وکامل. تزریق چربی انجام دادم وراضی ام.البته در نظر بگیرید هربدنی متفاوته درجواب دادن به هر نوع عمل پزشکی ولی بی خطرترین چربی هست وطول درمانش خب کمی زمانبره تا چندماه
    0
    1
    
    hits