دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هر آنچه باید در مورد تزریق ژل گونه بدانید!
4
زمان مطالعه: 10 دقیقه
تزریق ژل گونه باعث پر کردن مجدد حجم از دست رفته صورت و جوان‌تر شدن ظاهر صورت می شود.


مزایا و مضرات تزریق ژل گونه


تزریق ژل گونه برای افرادی که دوست دارند چهره ای منحصر به فرد داشته باشند عمل مناسبی می باشد، چون اغلب افرادی که استخوان گونه برجسته ای دارند از چهره ای جذاب برخوردار هستند. داشتن گونه های برجسته را می توان به عنوان یکی از فاکتور های جذابیت نام برد. عوامل مختلفی موجب می شوند تا پوست صورت شما شل شود و به اصطلاح بیافتد که این امر زیبایی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


گونه بخش بسیار مهم میانه صورت است که معمولاً با بالا رفتن سن می‌افتد و حالت برجسته بودن خود را از دست می‌دهد. نتیجه این تغییرات افتادگی ناحیه کنار فک و ایجاد خط‌ها و چین‌هایی در قسمت لب و بینی (خط کشیده شده از گوشه بینی تا گوشه دهان) است. بنابراین یکی از مسائلی که در زمان جوان‌سازی صورت به آن توجه ویژه‌ای مبذول می‌شود، تقبل هزینه عمل گونه‌گذاری برای جبران حجم از دست رفته گونه است. حجم کم گونه باعث می‌شود تا صورت صاف به نظر بیاید و از انحناهای طبیعی گونه‌های پر که به صورت جوانی و شادابی می‌بخشند، محروم گردد. به علاوه بخش میانی گونه از پلک پایین حمایت می‌کند و در بسیاری از موارد برجسته و حجیم کردن گونه دراز بین رفتن پف زیر چشم نیز مؤثر است. که یکی از روش‌های حل این مشکل گونه‌گذاری بدون جراحی است.


برجستگی استخوان‌های گونه به طور قابل توجهی به زیبایی طبیعی صورت ما می‌ افزاید. بسیاری از افراد برجستگی استخوان‌ های گونه را می‌ پسندند، زیرا آن را نشانه‌ای از زیبایی می‌ دانند. افزایش سن و کاهش وزن می‌تواند باعث از دست دادن ظاهر زیبا و جوان گونه‌ های شما شده و ظاهر شما را لاغر و خسته نشان دهد. اما تزریق چربی و یا ژل به گونه‌ها (گونه گذاری) می‌تواند حجم از دست رفته را به صورت شما بازگردانده، مانند عمل تزریق چربی به صورت که باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک ها می شود، برجستگی استخوان گونه را افزایش دهد و خطوط کنتور صورت و تقارن آن را بهبود بخشد.

ژل گونه


تزریق ژل گونه یا گونه گذاری


ژل‌های پوستی وسایل آرایشی و زیبایی قابل تزریق هستند که برای افزایش حجم (برجسته کردن گونه بدون جراحی) و تغییر شکل در ناحیه تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرند مثل ژل‌ های تزریقی صورت، گونه و چانه. مقدار کمی ژل تزریقی توسط سوزن بسیار ریزی در پوست و در محل مورد نظر به صورت مستقیم تزریق می‌ شود. پس از تمیز کردن ناحیه مورد درمان، از کرم بی‌حس کننده استفاده می‌ شود. این بی‌ حسی شما را مطمئن می‌ سازد که تزریقی در حال انجام است، حداقل ناراحتی و درد را برای شما دارد. عمل گونه گذاری با تزریق ژل، باعث می شود صورت چاق‌تر و پوست لطیف‌ تر و بدون چین و چروک به نظر برسد. ژل همچنین به صورت حجم داده و قسمتی که ژل در آن تزریق شده است حالت و شکل جوان‌ تر و شاداب‌ تری به خود می‌ گیرد.


امروزه انواع مختلفی از ژل‌ها و پرکننده‌ها برای برجسته کردن گونه وجود دارند که امکان تزریق ژل به گونه‌ها وجود دارد. استفاده از این ژل‌ها از پرکاربردترین روش‌های مورد استفاده برای جایگزینی اندازه و حجم از بین رفته و بزرگ کردن گونه‌ها است. در فرآیند برجسته‌سازی گونه با تزریق ژل مقدار ژل مورد نیاز برای هر بیمار متفاوت است و بستگی به مقدار حجم از بین رفته و اندازه گونه مورد نظر بیمار دارد.


برخی انواع ژل‌های تزریقی به مقدار بسیار کمی در زیر پوست ناحیه تحت درمان تزریق می‌شوند. این نوع ژل‌ها خطوط چین و چروک پوست را پر کرده و باعث لطیف‌تر، شاداب‌تر شدن و سفت‌تر شدن پوست ناحیه تحت درمان می‌شوند. متناسب با نوع ژل انتخاب شده، نتیجه نهایی ممکن است ۶ تا ۲۴ ماه باقی بماند. برخی از انواع ژل‌ها که برای تزریق عمیق‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است به جایگزینی کلاژن از دست رفته کمک کنند. تصمیم‌گیری در مورد نوع ژل انتخابی برای شما به مشخصات صورت‌تان بستگی دارد و ارزیابی و انتخاب نوع ژل باید توسط پزشک صورت گیرد. با انجام چهار جلسه تزریق ژل در صورت که معمولاً ً هر سه هفته یک بار تنظیم می‌شوند، می‌توان به نتایجی بادوام دست یافت. نتیجه می‌‌تواند تا بیش از دو سال باقی بماند.


انواع ژل برای تزریق ژل گونه و ماندگاری آنها


نوع ژلی که شما برای تزریق انتخاب می کنید از چندین نظر حائز اهمیت است؛ اولین و مهم ترین نکته سالم بودن ژل و همچنین عدم مضر بودن آن برای بدن است و پس از آن می توان به ماندگاری ژل اشاره نمود که اهمیت آن بیشتر از نظر اقتصادی است. عوامل دیگری نیز در تزریق ژل تاثیر گذار هستند که به آنها خواهیم پرداخت. امروزه انواع مختلفی از ژل ها و پر کننده ها برای برجسته کردن گونه وجود دارند که امکان تزریق ژل به گونه ها وجود دارد. استفاده از این ژل ها از پر کاربردترین روش های مورد استفاده برای جایگزینی اندازه و حجم از بین رفته و بزرگ کردن گونه ها است. در فرآیند برجسته سازی گونه با تزریق ژل مقدار ژل مورد نیاز برای هر بیمار متفاوت است و بستگی به مقدار حجم از بین رفته و اندازه گونه مورد نظر بیمار دارد. تزریق چربی از بدن خود بیمار یکی دیگر از روش های گونه گذاری بدون جراحی است که تاثیرات مثبت بر اندازه گونه ها دارد. روش تزریق چربی در گونه برای برجسته کردن گونه نسبتاً ساده در اطاق عمل با استفاده از بی حسی موضعی یا در کلینیک تحت بی هوشی عمومی انجام می شود. تزریق چربی گونه مزایای زیادی دارد چراکه در طی آن از چربی بدن خود فرد استفاده می شود. با این حال در مقایسه با تزریق ژل، تزریق چربی ممکن است منجر به کبودی های طولانی مدت شود.


در بسیاری از موارد استفاده از این روش برجسته کردن گونه می تواند نتایج بسیار بلند مدت در ارتباط با افزایش حجم گونه برای افراد متقاضی به همراه داشته باشد. به هر حال بعضی فاکتورها و متغیرهای خاص بر نتایج این روش درمانی برای برجسته کردن لب نیز تاثیرگذار هستند و به این ترتیب برای ایجاد تاثیرات بلند مدت مورد نظر بیمار ممکن است نیاز به تکرار درمان وجود داشته باشد. علاوه بر این در این رابطه بعضی از پر کننده های قابل تزریق تجاری نیز برای گونه گذاری بدون جراحی وجود دارند که تزریق آنها می تواند حجیم کردن مطمئن را در نواحی مختلف صورت بیمار انجام دهد. نتایج حاص از استفاده از تزریق چربی گونه و پر کننده ها و ژل های پوستی می تواند از چند ماه تا یک سال یا بیشتر دوام و ماندگاری داشته باشد و ماندگاری این نتایج بستگی به پر کننده انتخاب شده و محل تزریق آن دارد.


تزریق ژل گونه را می توان به سادگی در یک کلینیک انجام داد یا برای این کار از اطاق عمل در هنگام نیاز به انجام درمان های اضافی بر روی بیمار استفاده کرد. برخی انواع ژل‌های تزریقی که به عنوان ژل‌های تزریقی پریمیوم شناخته می‌شوند به مقدار بسیار کمی در زیر پوست ناحیه تحت درمان تزریق می‌ شوند. این نوع ژل‌ها خطوط چین و چروک پوست را پر کرده و باعث لطیف‌تر، شاداب‌تر شدن و سفت‌ تر شدن پوست ناحیه تحت درمان می‌شوند. متناسب با نوع ژل انتخاب شده، نتیجه نهایی ممکن است ۶ تا ۲۴ ماه باقی بماند. برخی از انواع ژل‌ها که برای تزریق عمیق‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است به جایگزینی کلاژن از دست رفته کمک کنند. تصمیم گیری در مورد نوع ژل انتخابی برای شما به مشخصات صورتتان بستگی دارد و ارزیابی و انتخاب نوع ژل باید توسط پزشک صورت گیرد. با انجام چهار جلسه تزریق ژل در صورت که معمولا هر سه هفته یک بار تنظیم می‌ شوند، می‌ توان به نتایجی بادوامی دست یافت که می‌ تواند تا بیش از دو سال باقی بماند.

گونه گذاری


طول دوران نقاهت و روند بهبودی پس از تزریق ژل گونه


پس از تزریق ممکن است محل تزریق کمی ملتهب شود که به سرعت التهاب از بین می‌ رود. زمان تزریق به محل تحت درمان بستگی دارد و معمولا بیش از ۳۰ دقیقه طول نخواهد کشید و شما بعد از چند دقیقه مطب را ترک خواهید کرد. عمل تزریق، زمان استراحت یا بستری شدن ندارد و شما می‌ توانید بلافاصله پس از تزریق به فعالیت‌ های روزمره خود بپردازید. ممکن است در محل تزریق کمی التهاب و کبودی به وجود بیاید که معمولاً در کمتر از ۴۸ ساعت رفع می‌شود. پزشک در زمان ویزیت در مورد دوران بهبودی و اینکه باید چه انتظاری از عمل تزریق داشته باشید با شما بحث و تبادل نظر می‌کند.

مزایای استفاده از ژل


اصولا تزریق ژل در صورت خاصیت درمانی خاصی ندارد و انجام این عمل به منظور زیبایی بیشتر و همچنین از بین بردن علائم پیری است که در این زمینه می توان به جرئت گفت که تاثیر تزریق ژل برای از بین بردن علائم پیری کاملا قابل مشاهده و انکار نشدنی است. با تزریق ژل افتادگی های پوست کاملا از بین می رود و شما بسیار جوان تر به نظر خواهید رسید. برخی مزایای برجسته کردن گونه با تزریق ژل عبارتند از:

  • اقدامی است غیرتهاجمی با حداقل زمان بستری و استراحت بنابراین شما می‌توانید بلافاصله به فعالیت‌های روزمره خود مشغول شوید.
  • کاهش خطوط و چین و چروک‌های صورت و جوان‌تر شدن ظاهر صورت
  • پر کردن مجدد حجم از دست رفته صورت و جوان‌تر شدن ظاهر صورت

عوارض استفاده از ژل


بدن هر فرد، واکنش متفاوتی به تزریق ژل نشان می‌دهد و عوارض جانبی آن نادر است. اگر عوارض جانبی هم رخ ‌دهد، شامل قرمزی، تورم، کبودی یا درد است. برخی افراد ممکن است کمی حجیم شدگی گونه‌ها را مشاهده کنند که این به دلیل تورم خفیف است. معمولاً چند روز پس از گونه‌گذاری و یا زمانی که نقاط متعدد تزریق‌ وجود داشته باشد، تورم و کبودی بروز می‌کند. برای به حداقل رساندن تورم، توصیه می‌کنیم در محل تزریق از یخ استفاده کنید، از ورزش، مصرف سیگار و نوشیدن الکل، بلافاصله بعد از درمان اجتناب کنید. همچنین توصیه می‌کنیم از مصرف داروهایی که ممکن است کبودی را تشدید کنند، مانند آسپیرین، ضد التهاب، ویتامین E و مکمل‌های گیاهی، اجتناب کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

با مزایا و معایب تزریق ژل آشنا شوید

برجسته كردن گونه به روش جراحی پلاستیک یا تزریق ژل

گونه گذاری طبیعی و افزایش حجم لبها بدون تزریق ژل و جراحی با سوزن هایی ظریف

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.3 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits