دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با مکمل ژریویتون و فواید مصرف آن
122
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کپسول‌های ژریویتون، حاوی ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی و مغذی از جمله عصاره جینسینگ هستند. مصرف مکمل ژریویتون برای هرکس، با هر سنی سودمند است.

مکمل ژریویتون و مزایای مصرف آن

مکمل ژریویتون حاوی ترکیبات موثر جهت حفظ و بازسازی قوای جسمی، روانی و پیشگیری از بروز عوارض مربوط به بالارفتن سن و برطرف کردن علایم خستگی، افسردگی، استرس ها، جسمی و فکری در افراد جوان تر می باشد.

کپسول ژریویتون با ترکیبی کامل ، پرمصرف ترین و مقبول ترین مکمل غذایی در ایران می باشد. ژریویتون دارای ۲۰ نوع از انواع ویتامین ها، مواد معدنی مورد نیاز بدن و عصاره گیاه جینسنگ است قابل مصرف در تمام گروه های سنی به تنهایی و بدون نیاز به مصرف مکمل دیگر، برطرف کننده علائم ناشی از کاهش کارآیی جسمی و فکری، خستگی، افسردگی، اختلالات حافظه و ضعف ناشی از کهنسالی در سالخوردگان و همچنین برطرف کننده علائم افسردگی،خستگی، و رفع بی خوابی در جوانان ، رفع ضعف دوران نقاهت بعد از بیماری ،عفونت، جراحی، رادیوتراپی در سنین مختلف با جبران ویتامین ها و مواد معدنی است.

ژریویتون دارای جذب یکنواخت مواد موثر بدون ایجاد تحریک، حلالیت بالا، سرعت جذب زیاد، پذیرش بهتر بیمار و سهولت مصرف، به دلیل فرم کپسول نرم ژلاتینی می باشد.

موارد مصرف مکمل ژریویتون

جهت حفظ و بازسازی قوای جسمانی، روانی و پیشگیری از بروز عوارض مربوط به افزایش سن

ویژگیهای مکمل ژریویتون

  • تامین ویتامین‎ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن
  • بهبود علایم عمومی ناشی از افزایش سن
  • برطرف کردن علایم افسردگی، خستگی، بی خوابی، کاهش استرس های جسمی و فکری
  • برطرف کردن علائم ناشی از سالخوردگی
  • بهبود کاهش کارایی جسمانی و فکری ، خستگی ، اختلال حافظه و فراموشی، عدم تمرکز، ...
  • کاهش استرس های فکری و جسمی در افراد جوان تر
  • جبران کمبود ویتامین ها و مواد معدنی
  • درمان کمکی در موارد افزایش چربی خون ، کاهش تحمل کربوهیدرات و مشکلات استخوانی و مفصل

ژریویتون

روش مصرف مکمل ژریویتون

در صورتیکه پزشک داروی دیگری تجویز نکرده باشد، ۲ کپسول روزانه به مدت ۳-۲ هفته (یک کپسول همراه صبحانه و یکی همراه ناهار) و بعد از این دوره، روزانه یک کپسول بعد از صبحانه مصرف شود.

توصیه می شود مصرف این کپسول ها را به مدت چند ماه ادامه دهید که ممکن است بعد از یک دوره قطع شدن، مجددا تکرار گردد.

توصیه می شود که کپسول ها را با مقدار کمی از مایعات مصرف نمایید. در صورتیکه بلع کپسول مشکل باشد می توان آن را برش داد و محتویات آن را همراه مقداری مربا و یا عسل میل نمود.

مزایای برخی از ترکیبات موجود در مکمل ژریویتون

کپسول ژریویتون ۲۰ نوع ویتامین، مواد معدنی و عناصر کمیاب، در دوز‌هایی که مورد نیاز روزانه بدن است، وجود دارد که می‌تواند کمبود ویتامین‌های ناشی از سوء‌تغذیه، سوء جذب و یا بیماری را برطرف کند.

کپسول ژریویتون موجب رفع علائم عمومی ناشی از سالخوردگی شامل کاهش کارایی جسمی و فکری، خستگی و افسردگی، اختلال حافظه و فراموشی، عدم تمرکز، بیخوابی، جمود ناشی از پیری، لرزش، خارش ناشی از پیری، سوء هاضمه و ضعف بنیه ناشی از پیری می شود. ژریویتون مکملی متشکل از چهار گروه ماده فعال است .

  1. عصاره جینسنگ
  2. دی متیل آمینواناتل بی تارترات (DMAE)
  3. ویتامین ها ، مواد معدنی ، عناصر کمیاب
  4. مواد موثر در متابولیسم چربی ها ( کولین ، اینویزیتول ، لینولینک اسید ، لینولئیک اسید)

کپسول ژریویتون در افراد میانسال و جوانتر که به دلیل فعالیت های بیش از اندازه فکری و بدنی دچار استرس می باشند ، نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

عصاره جینسنگ G115 موجود در این کپسول از ریشه گیاهی به نام Panax Ginseng تهیه شده ، دارای اثر محرک نسبی بر روی مغز و بدن می باشد که باعث افزایش تمرکز و احتمالا بهبود حافظه می گردد این ماده همچنین دارای اثراتی در رفع خستگی ، بیخوابی ، افسردگی ، کاهش استرس های فکری و جسمی می باشد .

DMAE یک ترکیب بهبود دهنده عملکرد مغزی خلق و خوی بسیار ضعیف است . عناصر کمیاب موجود در ژریویتون دسته ای از مواد معدنی هستند که به مقادیر کم در بدن وجود دارند و نقش مهمی در متابولیسم بدن دارند و کمبود این مواد باعث ایجاد اختلالاتی در پوست ، مو و بطور کلی در رشد می شود .

بعلاوه این کپسول با دارا بودن کولین ، اینوزیتول ، لینولئیک اسید ، لینولنیک اسید که دارای اثرات سینرژیستی با عصاره جینسنگ می باشند در بهبود اختلالات متابولیسمی چربی ها موثر است و مانع تجمع کلسترین (Cholesterin) در رگ های خونی می شود.

آهن

آهن موجود در ژریویتون ماده معدنی مورد نیاز در بیشتر خانم هاست چرا که کمبود آن در بیشتر زنان دیده شده است. انواع کم خونی های ناشی از کمبود آهن در زنان موجب شده مکمل آهن از مهم ترین مکمل های مصرفی در بانوان باشد.

ویتامین C

یک آنتی اکسیدان قوی است که موجب حفظ شادابی در بدن شده و از ایجاد رادیکال های آزاد و بروز بیماری های مختلف جلوگیری می کند. همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی شده و برای پیشگیری از سرماخوردگی نیز استفاده می شود. این ویتامین موجب افزایش جذب آهن می شود.

کلسیم

ژریویتون محتوی کلسیم یکی از مهم ترین مینرال های موجود در بدن است که موجب حفظ استحکام استخوان ها و دندان ها شده و از بروز بیماری هایی نظیر پوکی استخوان و مشکلات استخوانی جلوگیری می کند. در دوره هایی از زندگی مانند یائسگی و بارداری و سنین بالای 50 سال نیاز به استفاده از کلسیم افزایش می یابد.

ویتامین E

این ویتامین یک آنتی اکسیدان طبیعی در بدن است و در تقویت سیستم ایمنی وکاهش زوال شناختی وابسته به سن موثر است. همچنین این ویتامین در برابر رادیکال های آزاد از سلول های بدن و از جمله سلول های مغز مراقبت می کند.

منیزیم

منیزیم یکی از املاح مورد نیاز هر سلول از بدن شماست. نیمی ازذخایر منیزیم بدن شما درون سلول های بافت ها و اندام های بدن و نیمی از آن به صورت ترکیب با کلسیم و فسفر در استخوان وجود دارد.

تنها 1% از منیزیم بدن شما در خون یافت می شود . بدن شما برای حفظ میزان ثابت منیزیم خون ، خیلی سخت فعالیت می کند .

بیش از 300 واکنش در بدن برای فعالیت خود به منیزیم نیاز دارند چرا که منیزیم باعث حفظ فعالیت نرمال ماهیچه و عصب، ضربان منظم قلب و استحکام استخوان ها و رفع گرفتگی عضلات می شود. همچنین منیزیم در متابولیسم انرژی و سنتز پروتئین نقش دارد.

مکمل ژریوتیون

هشدار مصرف در مورد مکمل ژریویتون

  • خانم های باردار و شیرده قبل از مصرف مکمل ژریویتون با پزشک مشورت نمایند.
  • مصرف کپسول های ژریویتون در افراد دیابتیک، به دلیل دارا نبودن شکر مناسب است ولی در برخی موارد دیابت ناشی از پیری، بدلیل بهبود عدم تحمل پاتولوژیکی کربوهیدرات، دوز داروی ضد دیابت باید تحت نظر پزشک معالج کاهش داده شود.
  • مکمل ژریویتون را مطابق دستور پزشک یا دستور روی برچسب استفاده کنید و هرگز بیش از مقدار توصیه شده مصرف ننمایید.
  • در صورتیکه باردار یا مایل به بارداری باشید، باید حتما قبل از استفاده از مکمل ژریویتون با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
  • بدون تجویز پزشک از مصرف بیش از یک محصول حاوی ویتامین و مینرال بطور همزمان خودداری نمایید.
  • با رعایت موارد ذکر شده در خصوص این فراورده، عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است.
  • مکمل ژریویتون جهت تشخیص، پیشگیری یا درمان بیماری نمی باشد.

شرایط نگهداری مکمل ژریویتون

در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد، دور از نور، رطوبت و در ظرف اصلی نگهداری نمایید.

مکمل ژریویتون در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

پس از هر بار مصرف در قوطی مکمل ژریویتون را به خوبی ببندید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (122 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

یوسف | ۴ سال پیش
لطفا جواب بدید
چطور من باید قبول کنم که مواد موجود توی این قرصها با وجود تداخلهای زیاد جذب خواهند شد؟
مثل اهن کلسیم فسفر روی مس منیزیوم و......
4
7
فری | ۵ سال پیش
من سالم هستم بدون هیچ گونه مواد مصرفی دخانی.....۳تا بچه هم دارم...۳۵ سالمه...تعداد دفعات رابطه جنسی در هفته کم شده...یکبار اونم اگه حال داشته باشم
کارم هم اسباب کشیه...البته سخته ولی عادت داریم.
4
18

hits