دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی مکمل جی اچ آر پی ۶ (GHRP-۶)
5
زمان مطالعه: 6 دقیقه
جی اچ آر پی 6 یک هورمون پپتیدی است که اثرات زیادی را برای تحریک و ترشح هورمون رشد ایجاد می کند.

عملکرد جی اچ آر پی 6 و فواید آن برای ورزشکاران


جی اچ آر پی 6 یک هورمون پپتیدی است که اثرات زیادی را برای تحریک و ترشح هورمون رشد ایجاد می کند. همانطور که می دانید هورمون رشد یک هورمون آنابولیک مهم محسوب می شود که برای بدنسازان و رشد عضلات بسیار مفید می باشد و مسئول تولید یکی دیگر از هورمونهای آنابولیک شناخته شده به عنوان فاکتور رشد شبه انسولینی 1 (IGF 1) است. تحقیقات حیوانی و انسانی اثر GHRP-6 را در انتشار و تحریک ترشح هورمون رشد نشان داده اند. بنابراین از جی اچ آر پی 6 در برنامه های پزشکی برای افرادی که مبتلا به سطوح ترشح غیر طبیعی و پائین هورمون رشد می باشند استفاده می شود.


تحقیقات نشان داده است هورمون رشد در بدن انسان باعث کاهش چربی و بهبود توده ها در بدن می شود. تحقیقات بر روی افرادی مورد بررسی نشان داده است که مکمل جی اچ آر پی 6 در تولید هورمون رشد بسیار موثر و مفید بوده و تولید آن را تسریع می کند . جی اچ آر پی 6 نیمه عمر کوتاهی دارد و پتانسیل آن حدود فقط 15 دقیقه و حداکثر تا 60 دقیقه پس از تزریق است.


پرمصرفترین هورمون های پپتیدی در میان ورزشکاران مکمل های گروه GHRP هستند و عبارتند از : GHRP-6، GHRP-2 ،hexarelin alexamorelin، anamorelin ، ipamorelin؛ این پپتیدها با تحریک گیرنده های غده هیپوفیز و مهار فعالیت هورمون سوماتواستاتین باعث ترشح هورمون رشد و تحریک عضله سازی می شوند. برخی از آنها باعث ترشح هورمون کورتیزول و هورمون پرولاکتین نیز می شوند.


ویژگیهای جی اچ آر پی (GHRP-2)

  • افزایش سنتز پروتیین ها و تحریک رشد بافتهای عضلانی جدید
  • افزایش رشد طبیعی در کودکان کوتاه قد به علت کمبود هورمون رشد
  • افزایش توده عضلانی و قدرت عضلانی در صورتی که با ورزش مناسب همراه باشد
  • کاهش چین وچروکهای پوستی و برخی اثرات دیگر از کاهش پیری پوست
  • رشد مجدد ارگانهای داخلی بدن که با بالا رفتن سن تحلیل رفته اند
  • عامل هیپرپلازی یا همان افزایش تعداد سلولهای عضلانی که باعث رشد عضلات می شود و این عامل با هایپروترفی عضلانی یا حجیم شدن سلولهای عضلانی متفاوت می باشد و در این جا علاوه بر حجم تعداد سلولهای عضلانی نیز افزایش یافته است.
  • افزایش تجزیه و تحلیل چربی ، که منجر به کاهش بافت چربی در بدن می شود البته به شرط آنکه با رژیم غذایی مناسب همراه باشد در غیر اینصورت چربی افزایش می یابد
  • افزایش تراکم استخوانها
  • افزایش و تسریع ریکاوری پس از ورزش و اعمال جراحی سخت
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • افزایش قدرت و استحکام بافتها و لیگامنتها
  • بهبود خواب شبانه که خود برای رشد عضلات خیلی مهم می باشد.

نکته: بسیاری از جی اچ آر پی 6 خواص با CJC شبیه به هم می باشد و تفاوت عمده در افزایش اشتها توسط جی اچ آر پی 6 می باشد که برای دوره های حجم موثرتر می باشد.

مکمل جی اچ آر پی


عوارض جانبی پپتیدهای GHRP چیست ؟


اکثر استفاده کنندگان اثرات خوبی در دوزهای توصیه شده را دریافت نموده اند اما اثرات جانبی منفی نیز در برخی موارد اعلام شده است ، که شایعترین آنها عبارت است از :


1. افزایش اشتها
2. افزایش خستگی
3. احتباس آب ملایم

فواید مکمل جی اچ آر پی 6

از عوارض جانبی مصرف جی اچ آر پی 6 افزایش موقتی اما چشمگیر اشتهاست زیرا این پپتید از عملکرد گرلین تقلید می کند ، پپتیدی که به طور طبیعی در داخل شکم آزاد شده و گرسنگی و خالی شدن معده را افزایش می دهد و میل تمایل شما را برای خوردن هر چه بیشتر غذا افزایش می دهد که البته لازم به ذکر می باشد که بدنسازان از همین مسئله به نفع خود برای افزایش هر چه بیشتر اشتها و توانایی مصرف کاری بیشتر از طریق غذا و در نتیجه بالابردن هر چه بیشتر وزن و حجم خود استفاده می نمایند، بنابراین افزایش وزنی معادل ۴ تا ۱۰ کیلو پس از یک دوره مصرف جی اچ آر پی ۶ (GHRP-6)دور از دسترس و انتظار نمی باشد که البته در نظر داشته باشید که چنین افزایش وزن هایی که به دلیل دریافت کالری فراوان توسط فرد ایجاد می شود اغلب بی کیفیت و همراه با افزایش توده چربی می باشد مگر اینکه در نوع کالری دریافتی دقت نموده و بیشتر از پروتیئن ها و غذاهای با کیفیت استفاده شود تا حجم و وزن بدست آمده از کیفیت بالایی برخوردار باشد.البته لازم است که حتما به این نکته توجه داشته باشید که این عارضه (افزایش شدید اشتها) در همه افراد یکسان نمی باشد و شدت آن در افراد متفاوت می باشد و ممکن است در بسیاری از افراد این افزایش اشتها بسیار ناچیز و یا اصلا مشاهده نشود.


همچنین اثبات شده است که مصرف همزمان جی اچ آر پی و انسولین ، پاسخ GH هورمون رشد را به جی اچ آر پی6 (GHRP-6) افزایش می باید. با این حال ، مصرف کربوهیدرات ها و چربی های رژیمی ، در طول مصرف دوره این پپتید به طور چشمگیری ، مانع آزاد سازی GH می شود و تنها راه آن رعایت شدید رژیم غذایی و بالا بردن سطوح مصرف پروتئین ها می باشد.


مصرف همزمان و ترکیب با پپتید هگزارلین تاثیرات این پپتید را در افزایش سایز و حجم عضلانی و نیز روند چربی سوزی بسیار افزایش داده و قدرت آن را چندین برابر می کند. برای دسترسی به این منظور و به جهت آسان تر بودن و مرقوم به صرفه بودن می توانید از محصولات شرکت هایی که این محصولات را به صورت میکس شده و ترکیبی تولید می کنند استفاده نمایید تا حداکثر نتیجه را به دست آورید.

جی اچ آر پی


دوز مصرف جی اچ آر پی 6 چه مقدار است؟


ویالهای جی اچ آر پی ۶ اغلب بصورت ۵۰۰۰ mcg می باشد که در یک پک ده تایی موجود می باشد و گاها در برخی برندها ویالهای ۱۰۰۰۰ mcg بصورت ۵ تایی دیده می شود. مقدار دوز موثر جی اچ آر پی 6 حدودا به صورت ۱۰۰۰ mcg در روز می باشد که البته این دوز می تواند نسبت به خصوصیات بدنی افراد مختلف اندکی متفاوت در نظر گرفته شود که تعیین دوز صحیح و دقیق یک کار کاملا تخصصی می باشد، در نظر داشته باشید که افزایش دوز مصرفی بطور ۱۰۰% باعث افزایش تاثیر جی اچ آر پی نمی شود.


نکته مهم در مورد مصرف جی اچ آر پی ۶ این می باشد که حتما باید تا دو ساعت قبل از تزریق آن چیزی نخورده باشید و معده خالی باشد .بهترین زمان مصرف آن قبل از صبحانه و پس از تمرین و در برخی شرایط نسبت به اهداف مصرف یک ساعت قبل از تمرین می باشد.


توجه داشته باشید که جی اچ آر پی 6 همانند هورمون رشد حتما باید در دمای پایین و در یخچال نگهداری شود تا سالم بماند لذا در تهیه و خریداری آن بسیار دقت نمایید و حتما از کانال های مطمئن و معتبر تهیه نمایید تا وقت و هزینه خود را هدر ندهید و نیز نوع برند مصرفی و کیفیت آن خیلی مهم می باشد.

divider

بیشتر بخوانید:

معرفی مکمل وی گلد استاندارد ۱۰۰%

مزایای مکمل فوق العاده سینتا ۶ برای بدنسازی

مکمل ضد افسردگی و بی خوابی ۵ اچ تی پی (هیدروکسی تریپتوفان)

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits