دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید مصرف کپسول نروزان در تقویت حافظه
66
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نروزان یک مکمل مولتی ویتامین شامل مواد مغذی و معدنی است که مزایای متعددی برای مصرف کنندگان دارد از جمله برای مغز و سیستم عصبی، سیستم استخوان، سطح انرژی، سیستم ایمنی بدن، سیستم گردش خون و...

همه آنچه باید در رابطه با کپسول نروزان بدانید

کپسول نروزان (Neurozan) محصول شرکت ویتابیوتیکس یک مکمل مولتی ویتامین شامل مواد مغذی و معدنی است. مکمل نروزان مزایای متعددی برای مصرف کنندگان دارد از جمله برای مغز و سیستم عصبی، سیستم استخوان، سطح انرژی، سیستم ایمنی بدن، سیستم گردش خون، و غیره. نروزان به شدت به بزرگسالانی توصیه می­شود که به دنبال جایگزینی طبیعی و ایمن برای مواد مغذی لازم برای حفظ سلامتی خود هستند.

فراموشی ، کاهش حافظه ، عدم تمرکز و کم شدن فعالیت های مغزی و عصبی همه از عواملی هستند که با افزایش سن برای افراد اتفاق می افتند. اما این مشکلات با مصرف داروها و مکمل های دارویی اکنون قابل درمان می باشد. مواردی مثل جین سینگ ، جینکوبیلوبا و دیگر ترکیباتی که همگی در کپسول های نروزان قرار داده شده است می توانند به بهبود عملکرد حافظه و تقویت آن کمک کند.

تحقیقات نشان داده است با کمک یک رژیم غذایی سالم و استفاده از ویتامین هـا و مواد معدنی به اندازه کافی و موثر می توان مغز و سیستم عصبی را حتی در سنین میانسالـی و پیری به طـور سالم حفظ کرد. مطالعات نشان داده اند که تغذیه سالم و استفاده از ریزمغذی ها می تواند در حفظ حافظه، ارتقاء هوشیـاری، پیشگیری از افسردگـی و پیشگیری از زوال مغز موثر باشد.

خصوصیات و ویژگی های کپسول نروزان

  • دارای جینکوبیلوبا که بهترین ترکیب برای درمان مشکلات حافظه می باشد.
  • ترکیبات ضروری مثل زینک ، گلوتامین ، انواع ویتامین ، آرژنین
  • کمک به بهبود عملکرد سیستم عصبی
  • افزایش فعالیت های مغزی
  • تقویت حافظه
  • بهبود فعالیت های مغزی
  • کمک به حفظ و تقویت عملکرد سیستم عصبی
  • مناسب برای افراد گیاهخوار
  • فاقد گلوتن , شکر و نمک
  • بدون رنگ مصنوعی و مواد نگهدارنده

نروزان

مقدار و نحوه مصرف کپسول نروزان

یک عدد قرص نروزان در روز به همراه وعده غذایی اصلی با یک لیوان آب میل شود.

مکانیسم اثر کپسول نروزان

نروزان یک فرمول جامع برای کمک به دریافت مناسب مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت، شور و نشاط و شادابی و حفظ عملکرد مناسب شناختی می باشد. آهن ،روی و ید به حفظ عملکرد مناسب شناختی و پانتوتنیک اسید به حفظ عملکرد مناسب ذهنی کمک می کنند.

نروزان حاوی ویتامین های ویژه از جمله ید جهت حفظ عملکرد مناسب شناختی و پانتوتنیک اسید جهت حفظ عملکرد مناسب ذهنی می باشد. نروزان در کمک به حفظ و تقویت عملکرد مناسب سیستم عصبی و مغز استفاده می شود.


ویتامین B6 ، نیاسین(ویتامین B3) و ویتامین ث به حفظ عملکرد مناسب سیستم عصبی کمک می کنند.
ویتامین B12 ، ویتامین B6 ،تیامین (ویتامین B1) , فولیک اسید ، ویتامین ث و منیزیوم به حفظ عملکرد مناسب روانشناختی کمک می کنند.

شرح مزایای مصرف کپسول نروزان

با بررسی تعداد عناصر تشکیل دهنده قرص نروزان که مجموعا از 25 ویتامین و عنصر معدنی و مغذی مفید که عبارتند از: عصاره جینکو بیلوبا , 5HTP , ال آرژنین، گلوتامین، گلوتاتیون، آنزیم Co- Q10، فسفاتیدیلرسین، فسفاتیدیل کولین، کاروتنوئید های طبیعی مخلوط، ویتامینD ، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، اسید فولیک، ویتامین B12، اسید پانتوتنیک، آهن، روی، منگنز، مس، منیزیم، کروم، سلنیوم و ید، به این نتیجه می توان رسید که چرا قرص نروزان را غذای مغز می­نامند. برای بهتر مشخص شدن این موضوع به بررسی تعدادی از این ویتامین ها و مواد مغذی می­پردازیم.

مجموعه ویتامین B دارای مجموعا 8 نوع ویتامین است که قرص نروزان 6 مورد از این ویتامین­ها که عبارتند از ویتامین B1، B2، B3، B6، B9 و B12 را در خود دارد که برای حفظ سلامت مغز، چشم ها، پوست، سیستم گردش خون و غیره ضروری هستند.

ویتامین های B1، B3، B6، B9 و B12 برای مغز و سیستم عصبی مفید هستند. ویتامین B1 چندین مزیت مهم دیگر مانند حفاظت از قلب و چشم ها و افزایش انرژی را دارا می باشد. ویتامین B2 برای تجزیه کالری، تولید گلبول های قرمز و محافظت از پوست و چشم استفاده می شود.

کمبود این ویتامین ها می تواند علائمی از قبیل افزایش خستگی، علائم اضطراب و تحریک پذیری، کم خونی، صرع، ضعف عضلات و کاهش رشد آنها را در بر داشته باشد. ویتامین B در بسیاری از منابع طبیعی رژیمی مانند برنج، گوشت، شیر، تخم مرغ، کبد و سبزیجات برگ سبز موجود است. همچنین مصرف بیش از حد ویتامین B ممکن است عوارض جانبی مانند سردرد، استفراغ، حالت تهوع، از دست دادن اشتها، اسهال، تغییر رنگ ادرار، سوزش سر دل، یا مدفوع سیاه را ایجاد کند.

قرص نروزان علاوه بر ویتامین B شامل چندین تقویت کننده مانند فسفاتیدیل سرین و 5-HTP است که هر دو علاوه بر مزایایی که برای حافظه دارند باعث افزایش مکانیسم دفاع طبیعی بدن در برابر استرس می­شوند. از مزایای بالقوه فسفاتیدیل سرین درمان اختلال حافظه مربوط به سن و تعدیل انتشار کورتیزول (هورمون استرس) را شامل می شود. 5-HTP یک آمینو اسید است که بر روی تولید سروتونین که یک انتقال دهنده عصبی برای الگوهای خواب سالم، اشتها و سلامت عمومی است تأثیر بسزایی دارد.

کپسول نروزان

عوارض کپسول نروزان

تولید کننده قرص نروزان، شرکت ویتابیوتیکس VITABIOTICS کشور انگلستان ادعا می­کند که اگر مقدار مصرفی از دوز پیشنهادی تجاوز نگردد، مواد تشکیل دهنده قرص نروزان هیچ تاثیر جانبی را ایجاد نمی­کند.

هشدار مصرف کپسول نروزان

1-مانند دیگر مکمل های غذایی ، در صورت بارداری، شیردهی، آلرژی غذایی ، تحت درمان پزشکی ، پیش از مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنید.
2- نروزان حاوی آهن می باشد لذا برای کودکان کم سن و سال مناسب نیست .
3- اگر داروهای ضدانعقاد را مصرف می کنید از مصرف نروزان بدون توصیه پزشک خودداری نمایید.

موارد منع مصرف کپسول نروزان

  • بارداری
  • شیردهی
  • ازدیاد حساسیت به این دارو و ترکیبات آن

نکات قابل توصیه

1- نروزان را همراه آب یا نوشیدنی خنک و با وعده غذایی اصلی مصرف نمایید.
2- از جویدن قرصهای نروزان خودداری نمایید.
3-از مصرف بیش از اندازه بپرهیزید.
4- نروزان را با معده خالی مصرف نکنید.
5-در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد و در جای خشک ، دور از نور و دسترس کودکان نگهداری کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

9 واقعیت جالب در رابطه با عملکرد مغز

راه حل های مفید و شگفت انگیز برای تقویت مغز

چگونه مغز شما تقویت می شود؟

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (66 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits