دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مولتی ویتامین کامل و تامین کننده نیازهای بدن

فواید مصرف قرص دی ویت اکتیو (Day Vit Active)

مولتی ویتامین کامل و تامین کننده نیازهای بدن
104
زمان مطالعه: 9 دقیقه
قرص دی ویت اکتیو تركيب متعادلي از ويتامين ها ، موادمعدني ، اسيدهاي آمينه ، كوآنزيم Q10 و جين سينگ براي بهبود و حفظ سلامتي و شادابي بدن است.

معرفی کامل قرص دی ویت اکتیو

قرص دی ویت اکتیو كمپاني Health Aid تركيب متعادلي از ويتامين ها ، موادمعدني ، اسيدهاي آمينه ، كوآنزيم Q10 و جين سينگ است ، كه براي بهبود و حفظ سلامتي و شادابي بدن فرموله شده است.

اين تركيب ويژه تامين كننده 100% نياز روزانه به ويتامين هاي A ، D ، C ، E ،K و ويتامين هاي گروه Bمي باشد، علاوه برآن حاوي مواد معدني مورد نياز براي سلامت بدن شامل : روي ، آهن ، سلنيم ، كلسيم ، كلر، پتاسيم ، فسفر، منيزيم ، يد ، منگنز، مس ، كروم و موليبديوم بوده وهمچنين اسيد آمينه متيونين وتركيبات ويژه ديگر نظير: كولين ، اينوزيتول ، لوتئين ، سيليكا ، كوآنزيم Q10 و جين سينگ براي اثربخشي بيشتر و بهتر به آن افزوده شده اند.

ویژگی های قرص دی ویت اکتیو

  • تأمین کننده 100% نیاز روزانه به کلیه ویتامین های مورد نیاز بدن
  • تأمین کننده مواد معدنی و اسید آمینه های ضروری بدن
  • حاوی ترکیبات مؤثر گیاهی
  • فاقد مخمر، گلوتن، گندم، سویا، فرآورده های لبنی، رنگ های مصنوعی، نگهدارنده ها و طعم دهنده ها
  • مکمل مولتی ویتامین جهت تأمین ویتامین های مورد نیاز بدن
  • مناسب برای بیماران مبتلا به سلیاک، عدم تحمل به لاکتوز، دیابت

مزایای ترکیبات به کار رفته در دی ویت اکتیو

ويتامين A :

جزو ويتامين هاي محلول در چربي است كه اعمال متعددي را در بدن انجام ميدهد، كه شامل: كمك به تمايز سلولي ، ضروري در سيستم بينايي (كمبود آن سبب كاهش بينايي مي شود) ، تقويت و بهبود سيستم ايمني – كمك به استحكام استخوان ها و دندان ها ، كمك به بهبود سريع زخم ها و...

ويتامين D :

جزو ويتامين هاي محلول در چربي است كه سبب استحكام و رشد استخوان ها و دندان ها ميشود. حضور ويتامين D براي جذب كلسيم و فسفر از روده و رسوب آنها در استخوان ها ودندان ها براي رشد و استحكام بافت هاي مربوطه ضروري است. كمبود لين ويتامين در دراز مدت سبب كاهش دانسيته استخواني و پوكي استخوان مي شود.

ويتامين E :

جزو ويتامين هاي محلول در چربي است ، كه از طريق افزايش فعاليت برخي از سلول هاي سيستم ايمني سبب بهبود كارايي اين سيستم ميشود. علاوه برآن با داشتن خواص آنتي اكسيداني قوي ، ميتواند در از بين بردن راديكال هاي آزاد و مخرب نقش داشته باشد.

ويتامين C :

جزو ويتامين هاي محلول در آب است كه اعمال متعددي را در بدن انجام ميدهد، از آن جمله : تقويت و بهبود كارايي سيستم ايمني، در سنتز كلاژن و بافت پيوندي(مؤثر در استحكام استخوان ها و دندان ها)، در پيشگيري از سرماخوردگي ها ، در بهبود سريع تر زخم ها و.. علاوه برآن اين ويتامين داراي خواص آنتي اكسيداني هم بوده و در از بين بردن راديكال هاي آزاد و مخرب مفيد است.

ويتامين هاي گروه B :

جزو ويتامين هاي محلول در آب هستند كه اعمال متعددي را در بدن انجام ميدهند ، از آن جمله : دررشد و تقسيم سلولي ، در واكنش هاي متابوليكي بدن ، در حفظ سلامت و شادابي پوست ، مو وناخن و در بهبود و تقويت عملكرد سيستم ايمني و سيستم عصبي

ويتامين K :

جزو ويتامين هاي محلول در آب . ضروري جهت فرايند انعقاد خون و مؤثر در حفظ سلامت و استحكام استخوان ها

دی ویت

کلسیم:

کمک به ساخت و حفظ استحكام استخوان ها، کمک به انقباض ماهیچه ها، انقباض و انبساط عروق خونی، کمک به انتقال پاسخها در سیستم عصبی ،ضروري جهت فرآيند انعقاد خون و مؤثر در حفظ تعادل الكتروليتي خون

منیزیم:

کمک به انقباض و انبساط عضلات، شركت در واكنش هاي آنزيمي توليد انرژي، تنظیم ضربان قلب، تقویت استخوان ها و تنظیم فشارخون.

پتاسیم:

عنصر حیاتی در عملکرد قلب و عروق، کمک به انقباض عضلات صاف و اسکلتی، کمک به انتقال پاسخهای عصبی، تنظیم فشارخون ،حفظ تعادل PH خون و مؤثر در حفظ تعادل الكتروليتي خون

آهن :

اساسي ترين تركيب اوليه براي ساخت گلبول قرمز. كمبود آن سبب كاهش گلبول سازي ، كاهش حمل اكسيژن خون و بروز علائم كم خوني ناشي از فقر آهن شامل: خستگي زودرس، رنگ پريدگي غشاهاي مخاطي بدن ، سرگيجه ، تهوع ، استفراغ و...

روي:

از عناصر معدني كمياب بوده كه اعمال مهمي را در بدن انجام ميدهد ، كه شامل: تقويت و بهبود عملكرد سيستم ايمني ، رشد،تقويت و حفظ سلامت پوست مو و ناخن ، مؤثر درسلامت و استحكام استخوان ها ، شركت در بيش از 300 واكنش آنزيمي در بدن و...

يد :

از جمله عناصر معدني ضروري در بدن جهت سنتز و توليد هورمون هاي غده تيروئيد است . در كمبود عنصر يد علاوه براينكه با كاهش سنتز اين هورمون ها بيماري هاي تيروئيدي ايجاد ميشود ، در عملكرد ساير همرمون هاي بدن هم اخلال ايجاد گشته و در متابوليسم بدن اشكال به وجود مي آيد.

فسفر:

از عناصر مهم براي بدن و داراي اعمال متعدد. ضروري در شكل گيري و استحكام استخوان ها و دندان ها، مؤثر در عملكرد كليه ها ،كمك به جذب برخي ازويتامين ها ي گروه B ، شركت در برخي از واكنش هاي آنزيمي

سلنيم:

جزو عناصر معدني كمياب . ضروري براي سنتز بسياري از آنزيم ها . اين عنصر سبب بهبود و تقويت كارايي سيستم ايمني شده و درسلامت غده تيروئيد مؤثر است .

منگنز:

جزو عناصر معدني كمياب كه اعمال زير را انجام ميدهد. در پروسه توليد انرژي ، در تقويت سيستم ايمني ، در شكل گيري غضروف ها و مفاصل ، در بهبود سلامت استخوان ها ، در تنظيم قند خون و در فرايند انعقاد خون

مس:

يك عنصر معدني ضروري است كه اعمال زير را انجام ميدهد : تقويت سيستم عصبي و مؤثر در عملكرد مغز، مؤثر در افزايش خاصيت الاستيسيته عروق و بهبود عملكرد سيستم قلب و عروق ، در سنتز كلاژن و بافت پيوندي و مؤثر در سلامت پوست

كروم :

جزو عناصر معدني كمياب كه اعما مهمي را براي بدن انجام ميدهد: تنظيم ترشح انسولين و قند خون ، ضروري در عملكرد كبد در سنتز اسيدهاي چرب ، ضروري در عملكرد پانكراس و ساير ارگان هاي بدن در جهت حفظ تعادل آنها و كمك به كاهش وزن از طريق تحريك ترشح انزيم هايي كه سبب تبديل قندها به انرژي ميشوند.

موليبديوم:

از عناصر ضروري كمياب براي بدن كه در : تنظيم و حفظ تعادل PH خون ، عملكرد بسياري از انزيم ها ، متابوليسم چربي ها و كربوهيدرات ها در بدن نقش دارد.

كلر:

مؤثر در حفظ تعادل الكتروليتي خون كه با دو عنصر سديم و پتاسيم عملكرد سينرژيك دارد.

متيونين :

يك اسيد آمينه ضروري با خواص آنتي اكسيداني قوي ، كه منبع خوب سولفور هم ميباشد. اين اسيد آمينه در محافظت از پوست ، مو و ناخن ، كمك به متابوليسم چربي ها و جلوگيري از تجمع و اتصال آنها در كبد و ديواره هاي عروق ، كمك به بهبود گردش خون در مغز، قلب و كليه ها ، كمك به افزايش قدرت عضلات تضعيف شده ، كمك به ضخيم ترشدن تارهاي مو ضعيف و نازك شده و در از بين بردن راديكال هاي آزاد و استرس هاي اكسيداتيو نقش دارد.

كولين :

يك ماده مغذي محلول در آب بوده كه به سبب شباهت ساختاري آن با ويتامين هاي گروه B ، آن را جزئي از اين خانواده مي دانند. كولين در ساختار غشاء سلولي ، در حفاظت از كبد در برابر تجمع چربي ها و ايجاد كبد چرب و در سنتز نوروترانسميترهاي مغزي از جمله استيل كولين نقش دارد.

اينوزيتول:

يك تركيب طبيعي است كه در غشاء سلول هاي انساني يافت مي شود. به آن ويتامين Bh هم مي گويند. اينوزيتول در متابوليسم مواد مغذي و تبديل آنها به انرژي ، در حفاظت از كبد در برابر تجمع چربي ها و ايجاد كبد چرب ، در تغذيه مغز و حفظ سلامت آن و در افزايش سلامت و بهبود رشد موها و جلوگيري از ريزش آنها نقش دارد. برخي از مطالعات اثر بخشي اين ماده را در بيماري هاي روحي – رواني مانند افسردگي اثبات كرده اند.

دی ویت اکتیو

لوتئين :

يك آنتي اكسيدان قوي از خانواده كارتنوئيدهاست كه در تقويت و بهبود قدرت بينايي نقش داشته و به سبب خواص آنتي اكسيداني خود از سلامت چشم ها در برابر عوامل مخرب و راديكال هاي آزاد محافظت مي كند. همچنين در چندين كار تحقيقاتي كه برروي آن انجام شده ، در پيشگيري از آب مرواريد نيز مؤثر بوده است.

سيليكا :

يك عنصرحياتي و ضروري براي بدن كه در جذب مواد معدني ، بهبود سلامت و استحكام استخوان ها و دندان ها ، بهبود رشد و سلامت پوست، مو و ناخن ها نقش دارد . اثرات گفته شده طي مطالعات علمي انجام شده به اثبات رسيده است.

كوآنزيم Q10 :

تركيبي است كه به طور طبيعي در ميتوكندري سلول ها كه مسئول توليد انرژي براي سلول هستند ، يافت ميشود. اين تركيب سبب افزايش توليد انرژي و بهبود و تقويت سيستم ايمني ميشود. علاوه برآن داراي خواص آنتي اكسيداني هم ميباشد. در بسياري از تحقيقات اثبات شده است كه اين تركيب به تنهايي يا به همراه عوامل ديگر ميتواند در بهبود بيماري هاي قلبي-عروقي، ديابت، در كاهش سطح كلسترول سرم، در كاهش فشار خون و بهبود سلامت پوست نقش داشته باشد.

جين سينگ :

يك گياه قديمي و پرخاصيت ، كه تقريبا حدود 1000 سال است كه در طب چيني وجود دارد. چيني ها از ابتدا از اين گياه براي توليد بيشتر انرژي روزانه استفاده ميكردند، اما امروزه آزمايشات كلينيكي متعددي در سراسر دنيا ، بر اثربخشي اين گياه در موارد بيشمار ديگر تكيه دارد. بسياري از مطالعات علمي استفاده روزانه از جين سينگ را در بهبود مشكلات روحي – رواني به ويژه افسردگي بسيار مؤثر دانسته و متعقدند اين گياه از طريق اثر بر تنظيم ترشح هورمون ها از غده آدرنال كه مسئول ايجاد استرس هستند ، ميتواند مفيد باشد. هم چنين در مطالعات ديگر نشان داده شده است كه استفاده از جين سينگ ميتواند در بهبود خستگي ها ، افزايش قدرت حافظه ،كاهش سطح كلسترول سرم، تقويت و بهبود كارايي سيستم ايمني ، بهبود هضم مواد غذايي و كمك به بهتر شدن عملكرد سيستم تناسلي آقايان مؤثر باشد.

نحوه مصرف دی ویت اکتیو

  • بزرگسالان وکودکان بالای 12 سال یک قرص دی ویت اکتیو در روز همراه با غذا میل نمایند.
  • مصرف بیشتر از مقدار توصیه شده فقط با تجویز پزشک امکان پذیر است.

عوارض جانبی دی ویت اکتیو

در دوزهای توصیه شده عارضه جانبی گزارش نشده است.

موارد احتیاط

  • این فرآورده حاوی آهن است و در صورتیکه به میزان زیاد خورده شود می تواند برای کودکان مضر باشد.
  • در دوران بارداری وشیردهی دی ویت اکتیو با تجویز پزشک مصرف شود.

شرایط نگهداری دی ویت اکتیو

درجای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

مزایای باورنکردنی مصرف مولتی ویتامین سنتروم (Centrum)

خانم های بارداری مولتی ویتامین بخورند!

مولتی ویتامین ها/ میزان و چگونگی مصرف مولتی ویتامین ها

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (104 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

رضا عزیزخانی | ۴ سال پیش
سرگیجه گرفتم با مصرفش .تاری دیدگرفتم و خیلی هم بدبوه قرصش
5
11
شهناز | ۴ سال پیش
منم این قرص رو مصرف کردم سرگیجه گرفتم وفشارم رفته بود بالا منو راهنمایی کنین
6
16

hits