دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا شیر مادر به جز تغذیه کودک خواص درمانی دیگری دارد؟
15
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیر مادر مهم‌ترین و اصلی ترین عامل رشد و همچنین سلامت جسمی و ذهنی نوزاد است.

خواص شگفت انگیز شیر مادر در درمان برخی مشکلات

شیر مادر مهم‌ترین و اصلی ترین عامل رشد و همچنین سلامت جسمی و ذهنی نوزاد است. بهترین غذا برای نوزاد تا چند ماه پس از تولدش ، شیر مادر است و همه ما از مزایای شیرمادر برای رشد کودک آگاه هستیم اما شما احتمالاً از سایر خواص شیر مادر از استفاده به عنوان یک محصول مراقبت از پوست گرفته تا یک جایگزین دارویی خبر ندارید. با این مقاله کوتاه از مجله دلگرم با ما باشید تا سایر کاربردهای شیر مادر را بررسی کنیم .

شیر مادر و درمان گلودرد

خواص ضد باکتری شیر مادر می تواند به کاهش گلودرد کمک کند . اگر شما گلو درد دارید یک فنجان از آن را بنوشید یا با شیر مادر قرقره کنید .

شیر مادر و درمان عفونت گوش

چند قطره شیر مادر را در کانال گوش کودک بچکانید تا عفونت گوش را از بین ببرد . شیر مادر یک جایگزین مؤثر و فوری برای عفونت های سینوسی از جمله عفونت گوش است زیرا به گفته متخصصان مملو از آنتی بادی است .

شیر مادر و درمان عفونت و قرمزی چشم

برای درمان عفونت چشم مقدار کمی از شیر مادر را روی یک پد پنبه ای بریزید و اطراف چشم کودک را با تمیز کنید تا قرمزی چشم و اطراف پلک ها از بین ببرد .

شیر مادر

شیر مادر و درمان ترک سینه

مزایای شفابخش شیر مادر را می توان برای جلوگیری از ترک سینه که ناشی از شیردهی است بکار برد . به این منظور شما می توانید پس از اتمام شیردهی مقداری شیر را اطراف سینه ها بمالید تا ترک سینه را درمان کند.

شیر مادر و درمان آفتاب سوختگی

اگرچه ایده مالیدن شیر به صورت خودتان و کودکتان کمی عجیب به نظر می رسد اما شیر مادر می تواند علائم آفتاب سوختگی را از بین ببرد و به کاهش علائم آن کمک کند . بنابراین می توانید مقداری از آن را بر روی پوست بمالید .

شیر مادر و بثورات پوستی

شیر مادر همانطور که می تواند زخم های ناشی از ترک سینه را درمان کند می تواند به درمان بثورات و جوش های ریز پوستی کودک شما نیز کمک کند . بنابراین مقدار کمی از آن را چند بار در روز بر روی پوست کودک آسیب دیده بمالید .

شیر مادر و بریدگی ها و خراش ها

ازآنجایی‌که شیر مادر استریل بوده و دارای خواص ضدعفونی کننده , ضد باکتری و شفابخش است می توان آن را برای ضدعفونی زخم های کوچک استفاده کرد .

خواص شیر مادر

شیر مادر و سبوم پوستی

شما می توانید برای از بین بردن پوسته های سر کودک کمی از شیرتان را روی سر کودک بمالید و ماساژ دهید- نیازی نیست بعداً آن را شستشو دهید.

شیر مادر و اگزما

شما می توانید از شیر مادر به دلیل خواص درمانی به عنوان یک مرطوب کننده استفاده کنید . اگر دوست دارید می توانید بعداً آن را بشویید چون کمی چسبنده است . استفاده از شیر بر روی پوست حساس کودک و اگزما به درمان سریع مناطق آسیب دیده کمک می کند.

شیر مادر و آبله مرغان

همان‌طور که از هر کرم یا لوسیون دیگری استفاده می کنید می توانید شیر مادر را روی پوست کودکتان بمالید تا خارش آن را کم کند و به بهبود آبله مرغان کمک کنید.

شیر مادر و درمان جوش صورت

شما می توانید از شیر مادر برای کمک به تسکین آکنه بزرگسالان یا مشکلات پوستی خودتان استفاده کنید زیرا یک ترکیب آنتی باکتریال است و می تواند پوست شما را روشن کند .

divider

بیشتر بخوانید:

16 خاصیت باورنکردنی شیر مادر

فواید شیر مادر نسبت به شیر خشک

راه های جالب برای افزایش شیر مادر

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (15 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits