دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
8 صبحانه ای که پزشکان خوردن آنها را توصیه نمی کنند!
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
همه ما از اهمیت وعده صبحانه آگاهیم اما گاهی اوقات خوراکیهایی را برای صبحانه مصرف می کنیم که برای ما مفید نیستند با دلگرم همراه باشد تا برخی از این خوراکی ها آشنا شویم...

صبحانه هایی که برای بدن مفید نیستند

صبحانه در رژیم غذایی ما اهمیت خاصی دارد و همه ما تمایل داریم برای صبحانه از چیزهای خاصی استفاده کنیم . بعضی از ما تمایل به خوراکی های سنتی داریم , بعضی نان های تست و برخی کلوچه ها را دوست داریم اما هیچ وقت فکر نمی کنیم که آیا اینها انتخاب های مناسبی برای صبحانه هستند یا خیر و آیا حاوی مواد مغذی مناسبی برای بدن ما هستند ؟!
گفته می شود یک رژیم غذایی سالم رژیمی است که در آن فرد مانند یک پادشاه صبحانه می خورد اما ما برای عمل به این مورد انتخاب های کاملا اشتباهی انجام می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با صبحانه هایی آشنا شویم که بنظر می رسد در عین محبوبیت سالم نیستند !


1- پنکیک ها برای صبحانه


پنکیک ها را در برخی از نقاط دنیا "کرپ" می نامند این خوراکی ها صبحانه خوشمزه ای هستند که همه ما آنها را دوست داریم .اجازه بدهید صادق باشیم پنکیک ها سریعترین و ساده ترین اقلام خوراکی برای صبحانه هستند. اما مشکل این صبحانه خوشمزه مقدار زیاد شکر به کار رفته در آن است که اضافه کردن چاشنی هم کمکی به آن نمی کند . خوردن پنکیک به معنای خوردن مقدار زیادی شربت افرا یا حداقل عسل است و این مقدار شیرینی در اوائل روز سطح انسولین شما را به شدت بالا می برد و بهتر است که از خوردن آن اجتناب کنید.
یک راه جایگزین برای پخت پنکیک استفاده از آرد جو دوسر و شکر کمتر و چاشنی های کمتر شیرین است.


2- کورن فلکس ها برای صبحانه


کورن فلکس ساده ترین گزینه برای صبحانه است . یک کاسه کورن فلکس که شیر گرم یا سرد و چند تکه میوه به آن اضافه شده یک صبحانه ساده است که شما فکر می کنید بهترین خوراکی برای اوایل روز است اما اینطور نیست ! مشکل این صبحانه هم شکر آن است غلات موجود در کورن فلکس اصلا برای صبحانه خوب نیستند و شانس شما برای ابتلا به دیابت را افزایش می دهند خصوصا اگر شما مستعد این بیماری هستید یا کسی در خانواده شما مبتلا به دیابت است .
البته این بدان معنی نیست که با صبحانه مورد علاقه خودتان خداحافظی کنید , شما می توانید انواع بدون قند کورن فلکس را انتخاب کرده و به آن آجیل یا دانه های کتان اضافه کنید تا مغذی تر شود.

پنکیک


3- نان تست برای صبحانه


نان های تست از صبحانه های مورد علاقه همه هستند خصوصا وقتی کره یا خامه روی آن می زنیم . اما آنچه را که ما نمی دانیم این است که نان سفید برای ما خوب نیست . نان سفید حاوی گلوتن , کربوهیدرات و تقریبا چیز دیگری نیست و وقتی شما آنرا تست می کنید احتمالا سرطانزا هم می شود زیرا نان سوخته حاوی عناصر سرطانزا است.
یکی از راههای استفاده از نان در صبحانه خوردن نان هایی است که حاوی گندم و غلات باشند . اگر شما هنوز هم نان تست را می پسندید مطمئن شوید که خیلی قهوه ای یا سوخته نباشد.


4- برنج برای صبحانه


در برخی کشورها مانند هند و ژاپن برنج ماده غذایی اکثر مردم است خداحافظی با این دانه های سفید و خوشمزه کمی سخت است . اما باید بدانید که برنج مملو از کربوهیدرات است و کربوهیدرات هایی که ما نمی توانیم بدون آنها زندگی کنیم اصلا ماده خوراکی خوبی برای اوائل صبح نیستند.
اگر بازهم اصرار به خوردن برنج در شروع روز دارید بهتر است آنرا با برنج قهوه ای جایگزین کنید که حاوی فیبر بیشتری است و فاقد کربوهیدرات های غیر ضروری است.

اسموتی


5- اسموتی ها برای صبحانه


چه کسی طعم و عطر میوه ها و سبزیجاتی که باهم مخلوط شده اند و گاهی حاوی خامه های خوشمزه هم هستند را دوست ندارد . شما نمی دانید که این مواد چقدر برای سلامتی شما مفید هستند . در هر صورت توصیه می شود که میوه ها بطور کامل خورده شوند زیرا آب آنها فاقد فیبرهای مغذی است.
بهترین راه برای خوردن میوه ها و سبزیجات این است که آنها را کامل بخورید اما اگر دوست دارید اول صبح اسموتی بخورید مطمئن شوید که هیچ ماده غیر ضروری مانند شکر یا چاشنی های خامه ای به آن اضافه نمی کنید.


6- شیر برای صبحانه


بر خلاف باور عمومی، شیر در واقع یک ماده غذایی فوق العاده و مغذی نیست . در واقع بسیاری از افراد مبتلا به بیماری عدم تحمل لاکتوز هستند. اگر شما جزء این افراد نیستید و دوست دارید صبح یک لیوان شیر بخورید از نوشیدن آن با شکم خالی اجتناب کنید . اگر مشکل معده داشته باشید خوردن شیر با معده خالی منجر به اسیدیته و در برخی مواقع منجر به شیوع آکنه می شود!

ساندویچ


7- ماست ها برای صبحانه


ماست واقعا ماده غذایی خوبی برای بدن است . اما ماست های طعم دار و میوه ای موجود در بازار که ادعا می کنند بسیار سالم هستند فقط باعث افزایش سطح قند خون شما می شوند . از اینرو برای صبحانه از ماست های کم چرب , ارگانیک و بدون طعم دهنده استفاده کنید.


8– ساندویچ ها برای صبحانه


ساندویچ ها تا زمانی که خانگی هستند خوراکی های سالم و خوبی اند . بنابراین به جای رفتن به رستوران و سفارش ساندویچ آنها را در خانه آماده کنید . قطعا از راحتی آماده شدن آنها شگفت زده خواهید شد و البته خوشمزگی آنها!

در این رابطه بیشتر بخوانید:

بهترین غذاهایی که می‌توان به عنوان صبحانه خورد، کدامند؟

معرفی چند صبحانه ساده ولی مقوی و خوشمزه

پیامد و عوارض خطر آفرین نخوردن صبحانه

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits