دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای اعجاب انگیز روغن آرگان و راز زیبایی مردم مراکش !
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روغن آرگان برای غذا یا پخت و پز در مراکش استفاده می شود، در سراسر جهان، روغن آرگان به طور معمول برای محافظت از پوست و مو مورد استفاده قرار می دهند

روغن آرگان چیست؟

منشا روغن آرگان از مراکش آغاز می شود، روغن آرگان در نان مصرف می شود یا حتی در ماکارونی و یا غذاهای دیگرمی شود. با این حال، علاوه بر استفاده در غذاها و یا پخت و پز، روغن آرگان نیز برای اهداف آرایشی استفاده می شود و در سراسر جهان به خاطر فواید بی نظیر بهداشتی آن برای پوست و مو شناخته شده است. امروزه درختان آرگان به علت مزایای بهداشتی آن در مراکش کشت می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، روغن آرگان برای غذا یا پخت و پز در مراکش مورد استفاده قرار می گیرد، اما در سراسر جهان، روغن آرگان به طور معمول برای درمان پوست و مو به علت تاثیر شگفت آور سلامتی ویتامین E در روغن آرگان مورد استفاده قرار می دهند. نه تنها این روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب، کاروتن ها، فنل ها و اسکوالن است بلکه آن را نسبت به اکسیداسیون مقاوم تر از روغن زیتون می کند.

Argan oil روغن آرگان
Argan oil روغن آرگان

سبک غذایی و سبک زندگی مراکش از قدیم در خاورمیانه شناخته شده است.نام مراکش از کلمه عربی مشتق شده که معنای لغوی آن محل خورشید است و دارای اسرار زیادی است که یکی از آنها روغن نارگیل است.

مزایای روغن آرگان :

1 - راه حل طبیعی برای آکنه :

آکنه یک وضعیت فاجعه آور ولی درمان آن هم همیشه آسان نیست اما روغن آرگان به عنوان راه حل طبیعی برای آکنه اثبات شده است، زیرا آن حاوی مواد ضد میکروبی برای کمک به کشتن باکتری ها است.در حالی که ویتامین E موجود در آرگان کمک می کند تا بهبود آن را تسریع کند.

2 - با درماتیت ( اگزما ) مبارزه می کند :

در برخی موارد، درماتیت می تواند یک وضعیت جدی باشد، اما فقط به سادگی استفاده از روغن آرگان می تواند به طور طبیعی و مؤثر برای مبارزه با درماتیت کمک کند.

3 - جلوگیری از پیری زودرس :

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به پیری زودرس شود، اما اگر روغن آرگان را به طور منظم به پوست خود بمالید از پیری زودرس جلوگیری می کنید.

جلوگیری از پیری زودرس

4 - عوارض اشعه های ماوراء بنفش را کاهش می دهد :

پوست محافظت نشده می تواند در معرض بدترین اثر اشعه ماوراء بنفش باشد. اعمال روغن آرگان نه تنها به طور مرتب پوست شما را به طور طبیعی مرطوب می کند، بلکه در برابر اشعه های uv پوست را محافظت می کند.

5 - راه حلی برای جلوگیری از چروک :

روغن آرگان حاوی ساپونین، ترکیب خاصی است که می تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند، از آن جمله از بین بردن چین و چروک های بدن می باشد.

6 - عالی برای گوارش :

پپسین آنزیم مهمی است که می تواند به بهبود فرایند هضم کمک کند و روغن آرگان حاوی ترکیبات فعال است که می تواند تولید پپسین را افزایش دهد.

7 - با سرطان مبارزه می کند :

رادیکال های آزاد ریشه سرطان هستند. بسیاری از روش های طبیعی برای جلوگیری از سرطان ها به طور طبیعی وجود دارد و با استفاده از روغن آرگان که غنی از آنتی اکسیدان است پوست شما به طور مرتب قادر به کاهش خطر سرطان پوست ناشی از رادیکال های آزاد خواهد بود.

8 - جلوگیری از حالت کشسانی در دوران بارداری :

در دوران بارداری، پوست مادران باردار حالت کشسانی پیدا می کند، زیرا آنها از این جهت اجتناب ناپذیر هستند. خوب این درواقع بعد از وضع حمل باعث نامناسبی در پوست می شود، روغن آرگان حدالامکان سعی می کند از این مشکل جلوگیری کند.

جلوگیری از کشسانی پوست در دوران بارداری

9 - پایان دادن به تکه تکه شدن موها و موخوره :

زمانی که موهای شما خیلی خشک است راه حل آن در واقع بسیار آسان است یکی از بهترین راه ها برای مرطوب نگه داشتن موها استفاده از روغن آرگان است در این موضوع با توجه به محتوای اسید چرب آن است که موهای شما سالم و براق خواهد بود.

اگر شما نوعی از افراد هستید که موهای خود را به طور منظم طراحی می کنند، استفاده از روغن آرگان باعث کاهش خسارت ناشی از حرارت دادن ظروف و مواد شیمیایی مورد استفاده برای ظاهر شدن مو می شود

10 - درمان ریزش مو :

استفاده از روغن آرگان به طور منظم می تواند به جلوگیری یا حتی درمان ریزش مو کمک کند. درست مانند مزایای بهداشت ماهی روغن برای از دست دادن مو، ماساژ روغن آرگان به پوست سر کمک خواهد کرد که تحریک گردش خون به منظور کاهش خطر ابتلا به فولیکول های بیشتر به دلیل ترکیب اسید چرب شگفت انگیز آن در روغن ماهی یافت می شود.

11 - حالت دهنده مو

هر کس می خواهد موهای سالم داشته باشد، اما مواد شیمیایی در شامپو و دیگر درمان های مو فقط بدتر شدن شرایط است. استفاده از روغن آرگان به عنوان یک موی یکبارۀ موی طبیعی می تواند به طور طبیعی برای درمان موهای آسیب دیده کمک کند.

جلوگیری از مو خوره ریزش و حالت دهنده مو

12 - التیام ترک پا :

ترک های بد و تیز در پاهای شما نه تنها برای شما ناراحت کننده هستند، بلکه باید از آن نیز اجتناب کنید. روغن آرگان، مرطوب کننده عالی برای پوست است که به کاهش ترشحات پا کمک می کند و سپس به طور کامل آن را درمان می کند

13 - مفید برای ناخن ها :

در مورد مزایای بهداشت ویتامین E برای ناخن چه چیزی را می دانید؟ خوب، سطح بالایی از ویتامین E موجود در روغن آرگان برای تقویت ناخن ها و حفظ سلامتی کوتیکول عالی است. اگر شما ناخن های خشکی دارید، فقط با استفاده از روغن آرگان به طور مرتب بهبود می یابید.

14 - لب ها ترک خورده :

لب های ترک خورده نه تنها آزار دهنده، بلکه بسیار سوزاننده است. فقط یک بطری روغن آرگان را در کیف پول خود نگه دارید و به طور مرتب به لب های خود بزنید.

15 - مرطوب کننده بدن طبیعی :

شاید زمان آن باشد که آن را با روغن طبیعی جایگزین کنید و روغن ارگان که حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است، مطمئن شوید پوست شما کاملا محافظت شده است.

16 - مشکلات پس از اصلاح را در مردان کاهش می دهد :

التهابات پوست در مردان پس از اصلاح می تواند بسیار نا امید کننده باشد خواص ضد التهابی به علت وجود ویتامین E یافت می شود که به طور طبیعی موثر است.

17 - اسکراب طبیعی پوست :

مخلوط روغن آرگان و شکر قهوه ای آنها را به پوست بمالید تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد و در واقع مانند یک لایه بردار به زیبایی پوست شما کمک کند.

اسکراب کردن پوست

18 - تونر پوست :

شما می توانید از کیسه های چای سبز طبیعی که در آب جوش خیس شده استفاده کنید. اجازه دهید آن را به دمای اتاق و سپس آن را با روغن اسانس و سپس روغن آرگان را مخلوط کنید. شما می توانید آن را به عنوان تونر، طبیعی و بدون مواد شیمیایی خطرناک استفاده کنید.

divider

بیشتر بخوانید :

9دلیل قانع کننده برای مصرف روغن زیتون با معده خالی

خواص و فواید دارویی و درمانی روغن جینسینگ

10 خاصیت شگفت انگیز روغن هویج برای سلامت پوست و مو



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits