دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
8 فایده جایگزین کردن آب با سایر نوشیدنیها
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فواید مصرف آب کافی را همه می دانیم اما برای اینکه بدانید پس از جایگزین کردن آب با سایر نوشیدنیها چه اتفاقی می افتد در ادامه با مجله دلگرم همراه باشید

لزوم جایگزین کردن آب با سایر نوشیدنیها

آب برای همه موجودات زنده حیاتی است. حدود 60% بدن یک انسان بالغ از این مایع حیاط تشکیل شده است . براساس تحقیق منتشر شده در مجله بیوشیمی 73% مغز و حدود 83% ریه ها از آب تشکیل شده است . البته این خبر جدیدی نیست و همه از این موارد خبر داریم . در این مقاله قصد داریم موارد جالبی را با شما درمیان بگذاریم پس با ما همراه باشید.


اما قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم می خواهم سوالی از شما بپرسم آیا شما به مصرف نوشیدنی های گازدار معتاد هستید؟ چند قوطی در هفته مصرف می کنید؟ آیا می دانید که هر قوطی کوکا حاوی 11 گرم شکر است که معادل چندین حبه قند است. حتما نمی دانستید ! و از اینکه با خوردن نوشیدنی های گازدار چند کالری اضافه مصرف می کنید نیز خبر نداشتید . بنابراین یک راه مطمئن برای از دست دادن وزن کنار گذاشتن نوشابه ها است.
این همه ماجرا نیست و در رابطه با مصرف نوشیدنی های گازدار تاثیرات بیشتری وجود دارد ولی بهتر است بدانید که آب بهترین نوشیدنی است و مزایای بسیاری برای سلامت شما دارد و در آخر این مقاله شما همه نوشیدنی ها را با آب جایگزین خواهید کرد.


1- نوشیدن آب و کاهش وزن


در عصری که سبک زندگی بی حوصله , عادات غذایی بد و زمان کم برای مراقب از خود همه گیر شده است همه ما مایل به کاهش وزن هستیم و چه کسی بهتر از شما می داند که از دست دادن وزن چقدر دشوار است و شامل کارهای دشواری مانند گرسنگی کشیدن و ورزش های سخت و یک لیست بی پایان است که در نهایت مقداری چربی از دست می دهیم که با کمی ناپرهیزی سریع جایگزین می شود. خب ما می توانیم یک راه ساده را به شما پیشنهاد کنیم , درست حدس زدید نوشیدن آب!

توصیه جهانی همه متخصصان تغذیه به افرادی که می خواهند وزن از دست بدهند این است که آب زیادی بنوشند . آیا می دانستید که تعداد کالری هایی که بعد از دویدن 8 کیلومتر در روز از دست می دهید ، به اندازه نوشیدن آب به مدت 9 روز است؟ آیا این یک راه حل ساده برای کاهش وزن شما نیست؟ به یاد داشته باشید، آب کاهش وزن را تسریع می کند.

WATER


2- نوشیدن آب و افزایش سرعت متابولیسم

برای کسانی که دوست دارند تناسب اندامشان را حفظ کنند کلمه متابولیسم بسیار آشنا است . اگر سرعت متابولیسم شما بالا باشد سطح انرژی شما هم به همان میزان بالا می رود . نوشیدن آب سرعت متابولیسم را 30% افزایش می دهد . تاثیر نوشیدن آب فوری است و حداکثر 30 تا 40 دقیقه بعد اتفاق می افتد. علاوه بر این با نوشیدن آب توانایی چربی سوزی شما هم بالا می رود . محققان آلمانی دریافتند که خوردن شش فنجان آب در روز می تواند متابولیسم استراحت را حدود 50 کالری در روز افزایش دهد. با بهره مندی از این روش در یک سال می توانید 10 کیلو وزن کم کنید.


3 – نوشیدن آب و تقویت مغز


با توجه به تنوع هله هوله ها و فست فودها مغز ما مستعد فرسودگی زودرس است . برای جلوگیری از این مسئله و هوشیار نگه داشتن مغز به اندازه کافی آب بنوشید . همانطور که قبلا گفتیم 80% مغز از آب تشکیل شده است بنابراین سوخت رسانی خوب آنرا از فرسودگی حفظ می کند. تحقیقات نشان داده است که کمبود آب بدن توانایی تفکر شما را کاهش می دهد. بنابراین برای افزایش عملکرد شناختی مغز آب بیشتری نوش جان کنید.


4 – نوشیدن آب غذا خوردن شما را کنترل می کند


چند دقیقه قبل از غذا خوردن یک یا دو لیوان آب می تواند شکم شما را پر کند و مانع پرخوری شما شود . این کار میل شما را به غذا کم کرده و باعث کاهش وزنتان می شود.


5 – نوشیدن آب و سم زدایی بدن


آب بهترین ماده برای سم زدایی بدن است . نوشیدن آب کافی باعث می شود که این مواد از طریق ادرار دفع شوند.

مزایای حوردن آب


6- نوشیدن آب و کاهش مشکلات سلامتی


این نوشیدنی سحرآمیز، پاسخی به تمام مشکلات سلامت شما است. شما به جای نوشابه می توانید از آب طعم دار استفاده کنید برای شیرین کردن آب یک قاشق عسل و مقداری لیمو به آن اضافه کنید . آب ریسک بسیاری از بیماریها از جمله عفونت های مثانه و سرطان روده را کاهش می دهد . بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله نورولوژی افزایش مصرف آب شدت سردردهای میگرنی را کاهش می دهد . همچنین مصرف 5 لیوان آب در روز خطر حملات قلبی را 41% کاهش می دهد.


7 – نوشیدن آب پوست را پاکسازی می کند


اگر مبتلا به مشکلات پوستی هستید آب می تواند معجزه درمانی شما باشد . سعی کنید مصرف آب خودتان را افزایش دهید تا بهبود و شفافیت پوست خودتان را ببینید.


8- صرفه جویی در هزینه


نوشیدن های گازدار و انواع نوشابه ها قطعا هزینه بر است ولی آب کم هزینه ترین نوشیدنی است که سلامت شما را ارتقاء می دهد . به نظر شما آیا انتخاب بهتری هم وجود دارد؟

حالا شما می دانید که چرا آب بسیار مناسب تر از همه نوشابه های گازدار است. اکنون آنرا با آگاهی جایگزین نوشیدنی های شیرین و مضر برای سلامتی کنید و از منافع آن بهره مند شوید.

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits