دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۷ تغییر جزئی در سبک زندگی که به کاهش وزن کمک می کند!
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
افراد دچار اضافه وزن معمولا روشهای متعدد و گاهی بسیار سخت را برای لاغری امتحان می کنند در حالیکه راههای ساده تری نیز برای از دست دادن وزن وجود دارد با دلگرم همراه باشید تا راههای ساده کاهش وزن را به شما نشان دهیم

کاهش وزن با تغییرات کوچک در سبک زندگی

کاهش وزن همیشه با رژیم غذایی و ورزش اتفاق نمی افتد, گاهی اوقات تغییراتی کوچک در عادات و شیوه زندگی می تواند به شدت به کاهش وزن شما کمک کند. در این مقاله 17 تغییر کوچک ذکر شده است که افراد با اعمال آنها در سبک زندگی خودشان چند کیلو لاغرتر خواهند شد .


1- هرگز روی کاناپه غذا نخورید

یکی از افرادی که این تغییر را انجام داده بود گفت که در طول یک سال بیش از 45 کیلوگرم وزن کرده وقتی که محل غذا خوردن خودش را از روی مبل و کاناپه به آشپزخانه تغییر داده است . این مسئله باعث می شود به آنچه می خورید بیشتر توجه کنید.


2 – بیش از حد خودتان را وزن نکنید

یکی از کاربران فیس بوک توصیه می کند افراد چاق در طول دوره کاهش وزن خیلی خودشان را وزن نکنند. او می گوید به جای وزن کردن خودتان بر روی زندگی سالمتر و سلامت خودتان تمرکز کنید تا به راحتی وزن از دست بدهید.


3 – بیش از حد خودتان را در آینه چک نکنید

طی دوره کاهش وزن خیلی به آینه نگاه نکنید زیرا ندیدن نتایج فوری باعث ناامیدی و دلسردی شما برای ادامه راه خواهد شد . همین کار باعث شده که یکی از کاربران فیس بوک 18 کیلو لاغر شود.

تغذیه


4 – برای رژیم غذایی کاهش وزن غذاهای سالم را انتخاب کنید

انتخاب غذاهای سالم به جای ناسالم یکی از روش های کاهش وزن است که به راحتی می توانید این تغییر را در زندگی خودتان ایجاد کنید.


5 – به جای خوردن هنگام خستگی یک سرگرمی انتخاب کنید

اکثر افراد هنگام خستگی شروع به خوردن هله هوله می کنند برای جلوگیری از این مسئله در زمان خستگی به یک سرگرمی دیگر بپردازید مثلا لاک زدن . یکی از کاربران فیس بوک با این کار وزن زیادی از دست داده و می گوید هر وقت یک تصمیم سالم می گیرد به خودش یک لاک ناخن هدیه می دهد.


6 – خودتان غذا بپزید


یکی از کاربران فیس بوک گفت که سفارش غذا از بیرون باعث افزایش وزن او شده است و از وقتی این کار را متوقف کرده و خودش غذا می پزد 38 کیلو وزن کم کرده است.


7 – از آسانسور استفاده نکنید

استفاده از آسانسور و پله برقی را کنار بگذارید و در عوض از پله استفاده کنید با این تغییر کوچک در سبک زندگی طی 8 ماه می توانید 18 کیلو وزن کم کنید.


8 – قبل از رفتن به خانه به باشگاه ورزشی بروید


اگر بعد از اتمام ساعت کاری 1 ساعت به باشگاه بروید به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد . یکی از کاربران فیس بوک گفت که با این کار 20 کیلو وزن کم کرده و با این کار عادت خودش برای رفتن به رختخواب و تماشای تلویزیون بعد از اتمام کار را ترک کرده است.

سبک تغذیع


9 – اگر باشگاه رفتن را دوست ندارید خودتان را مجبور به این کار نکنید


به جای رفتن به باشگاه فعالیت فیزیکی دیگری انتخاب کنید که آنرا دوست دارید مثل دوچرخه سواری. یکی از کاربران فیس گفت با انجام ورزش های دیگری مثل پیاده روی , شنا و یوگا که از انجام آنها لذت می برد 13 کیلو وزن کم کرده است.


10 – هله هوله های ناسالم را از زندگیتان حذف کنید


یکی از کاربران فیس بوک گفت به جای هله هوله کابینت های آشپزخانه خودش را با مواد سالم پر کرده است و هر موقع احساس نیاز به خوردن هله هوله دارد از مواد سالمی مانند میوه خشک و .. استفاده می کند .


11- قهوه سیاه در خانه داشته باشید


یک راه ساده برای برای کم کردن قند و کالری اضافی موجود در رژیم غذایی و استفاده نرمال از خامه و شکر جایگرین کردن آن با قهوه سیاه است که کمک می کند به وزن دلخواهتان برسید .


12 – خوردن نوشابه را کنار بگذارید


یکی از کاربران فیس بوک توصیه می کند که بطورکلی خوردن نوشابه را کنار بگذارید با این کار او در طول دو هفته 4 کیلوگرم لاغر شده است . از طرفی ترک نوشابه تلاشی برای انتخاب یک سبک زندگی سالمتر است.

کاهش وزن


13- از مصرف الکل اجتناب کنید


اگر شکم بزرگی دارید که ناشی از خوردن آبجو است واقعا نیاز است که با ترک الکل آنرا از بین ببرید . در واقع ترک الکل باعث می شود چندین کیلو از وزن خودتان را از دست بدهید و از تغییر وزنتان لذت ببرید.


14 – خودتان را درمان کنید

به خودتان استرس وارد نکنید زیرا مانع کاهش وزن شما شده و باعث می شود زیادتر از معمول غذا بخورید . در عوض خودتان را آرام کنید تا باعث شود راحتتر سبک زندگی سالم‌تری را در پیش بگیرید .


15 – مایعات زیادی مصرف کنید

تمرینات شما بنظر ساده تر خواهد رسید اگر هر روز حداقل 1.8 لیتر آب مصرف کنید تا بدن شما دهیدراته نشود . پس نوشیدن مایعات به خصوص آب را فراموش نکنید و در دوره کاهش وزن آنرا جدی بگیرید.


16 – مصرف غذاهای حاوی شکر اضافی را محدود کنید


اگر شما مصرف مواد غذایی مانند دسرها , شربت ها و نوشابه ها را محدود کنید می توانید وزن زیادی از دست بدهید . یکی از کاربران فیس بوک گفت با این کار و بدون داشتن ورزش منظم در باشگاه ورزشی 9 کیلوگرم وزن کم کرده است.


17 – هرگز یک رژیم غذایی کوتاه مدت را امتحان نکنید

اگر در حال حاضر چنین رژیم غذایی دارید آنرا ترک کنید چون این رژیم های کوتاه مدت هرچند باعث کاهش وزن شما می شوند اما به محض ترک آنها دوباره وزن شما به حالت عادی برمی گردد . بنابراین بهترین راه خوردن مواد غذایی سالم است که به کاهش وزن ماندگار شما کمک می کند.


برای کاهش وزن لازم نیست تغییرات بزرگ و اساسی در سبک زندگی خودتان ایجاد کنید حتی گام های ساده نیز می تواند شما را مسیر درست هدایت کند!

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits