دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
5 نوع چاقی شکمی و ترفندهایی برای از بین بردن آن
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چاقی شکمی نوعی از چاقی است که همه از آن ناراحت هستند . یکی از واضح ترین نشانه های بزرگ شدن شکم بسته نشدن دکمه های لباس هاست

انواع چاقی شکمی و

راهکارهای از بین بردن آن


چاقی شکمی نوعی از چاقی است که همه از آن ناراحت هستند . یکی از واضح ترین نشانه های بزرگ شدن شکم بسته نشدن دکمه های لباس هاست و یا اینکه وقتی لباس تنگی می پوشید شکم شما کاملاً برجسته بوده و از لباس بیرون می زند.
احتمالاً شما متوجه شده اید که وقتی تصمیم به کاهش وزن می گیرید تا از شر چربی‌های شکم خلاص شوید در مقایسه با سایر نقاط بدن چربی شکمی خیلی دیرتر و سخت تر از بین می رود . این مشکل برای آقایان و خانم ها وجود دارد و هیچ کس از شکم بزرگ خوشش نمی آید اما هر ورزش یا رژیم غذایی که برای خودمان اعمال می کنیم بازهم مشکل بزرگی شکم یک مشکل تکراری و تقریباً یک کابوس است . این مسئله مشکل ساز تر هم می شود زیرا چاقی شکمی با مشکلات بهداشتی و بیماری‌های گوناگونی در ارتباط است .
با اینحال آیا تا به حال فکر کرده اید چرا ما نمی توانیم چربی شکممان را از بین ببریم , شاید به این دلیل که به درستی عمل نمی کنیم . اولین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که در واقع انواع مختلفی از چاقی شکمی وجود دارد که هر کدام به دلایل مختلف ایجاد می شود. با ما همراه باشید تا ترفندهایی برای خداحافظی با چربی های شکم را با هم بررسی کنیم . در این مقاله انواع مختلف چربی شکمی , علت آن‌ها و راه‌های مؤثر خلاصی از آن‌ها ارائه شده است .


1 – چاقی شکمی ناشی از مصرف الکل


وقتی‌که شما الکل زیادی مصرف می کنید تاثیر آن به احتمال زیاد در شکم شما مشخص می شود و شاهد بزرگ شدن شکمتان خواهید بود . راه مبارزه با این نوع چربی شکمی خودداری از نوشیدن زیاد الکل است که راهی بسیار ساده و منطقی به نظر می رسد .
اما دلیل اینکه نوشیدن الکل سبب چاقی شکمی می شود این است که الکل مانع هضم کامل مواد غذایی می شود که بسیار مضر است و دوم اینکه الکل حاوی مقدار زیادی کالری است که تبدیل به چربی‌های شکمی خواهند شد . بنابراین دفعه بعدی که وسوسه می شوید یک لیوان آبجوی دیگر بخورید به تناسب اندام و دردسر شکم بزرگ برای لباس پوشیدن و بیماری‌های مربوط به آن فکر کنید .


2- چاقی شکمی ناشی از بارداری


این نوع چاقی شکمی دل‌چسب ترین چاقی است و همچنین برای مادر و کودک بسیار مهم است زیرا چربی جمع شده در شکم از جنین داخل رحم در مقابل ضربات محافظت خواهد کرد . بااین‌حال وقتی که نوزاد به دنیا آمد دیگر نیازی به این چربی‌ها نیست و شما باید تلاش کنید تا این چربی‌های اضافی را از بین ببرید.
بهترین راه برای این کار انجام ورزش و کمی یوگا است اما شما نباید هیچ کاری را بدون مشورت با پزشکتان در این دوره انجام دهید چون هیچ چیزی مهمتر از سلامت شما و نوزادتان نیست – حتی از دست دادن چند میلی متر چربی اضافی شکمی!

چاقی شکم


3- چاقی شکمی ناشی از استرس

همه فکر می کنند که استرس باید باعث لاغری و از دست دادن وزن شود اما متأسفانه برعکس است . هنگامی‌که شما تحت تاثیر استرس شدید هستید بدن مایل به افزایش وزن است و به همین ترتیب چربی زیادی حوالی شکم شما جمع خواهد شد . این مسئله به این دلیل اتفاق می افتد که شما مقدار زیادی مواد غذایی ناسالم می خورید و به بدنتان زمان کافی نمی دهید که آنها را هضم و جذب کند . بهترین راه برای مقابله با این نوع شکم دوری از استرس است نه تنها برای حفظ تناسب اندام بلکه برای کل زندگی چون استرس تاثیرات بسیار بدتری بر سلامت شما علاوه بر چاقی شکمی خواهد گذاشت.
توصیه می شود به این منظور حداقل نوعی ورزش روزانه انجام دهید و تمام مواد غذایی چرب و تنقلات و شکم پرکن را که بدن به آنها تمایل دارد را کنار بگذارید . این کارها همراه با یک استراحت خوب و خواب کافی شبانه نه تنها برای از بین بردن چاقی شکمی شما لازم است بلکه بر روی کل بدن و ذهن و روان شما نیز تاثیرات شگفت انگیزی خواهد داشت.


4- چاقی شکمی ناشی از اختلالات هورمونی

گاهی اوقات چاقی شکمی به دلیل نقص های خاصی است که در بدن ما اتفاق می افتد . این مسئله به دلیل عدم تعادل هورمونی اتفاق می افتد . هنگامیکه با چنین وضعیتی مواجه می شوید خودتان کار زیادی نمی توانید انجام دهید و باید به پزشک مراجعه کنید . با اینحال در کنار مصرف داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده است پیروی از یک سبک زندگی سالم تا جاییکه امکان دارد می تواند ایده خوبی باشد .


5 - چاقی شکمی ناشی از تجمع گازها و نفخ


هیچ چیز بدتر از داشتن یک شکم پر از گاز نیست .این مسئله نه تنها بسیار ناراحت کننده است بلکه به شدت ناسالم است و می تواند بعدها باعث بیماریهای خطرناکی مانند اولسر شود و اگر به موقع درمان نشود حتی ممکن است منتهی به سرطان معده شود . بهترین راه برای مقابله با این حالت است که از غذاهای نفاخ و تولید کننده گاز مانند حبوبات کمتر استفاده کنید . همچنین از خوردن غذاهای چرب و غیر سالم اجتناب کنید و از گزینه های غذایی سالم تر استفاده کنید .

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits