دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید شگفت‌انگیز مصرف پودرهای بدنسازی خانگی
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برخی از آقایان برای رسیدن به تناسب‌اندام از پودرهای بدن‌سازی تجاری استفاده می‌کنند که می‌توانند باعث مشکلات جسمانی شوند اما می‌توانید باکمی ذوق و سلیقه پودر بدنسازی خانگی تهیه کنید. با دلگرم همراه باشید تا با تهیه پودرهای بدنسازی خانگی آشنا شوید...

مصرف پودرهای بدنسازی خانگی

پودرهای بدنسازی خانگی برای رسیدن به تناسب‌اندام و بازوهای عضلانی مورداستفاده قرار می‌گیرند ولی برای این عمل بهترین شیوه تغذیه سالم، ورزش منظم و وجود فاکتورهای ژنتیکی است، اما برخی از آقایان با مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای و پودرهای بدنسازی، سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.
برای کاهش عوارض و خطرات استفاده از پودرهای بدنسازی تجاری، کارشناسان استفاده از محصولات خانگی و خوراکی‌های سالم را توصیه می‌کنند که همانند استفاده از پودرهای بدنسازی در تقویت انرژی و عضله سازی بدن تأثیر دارد، برای تهیه پودر بدنسازی بدون عوارض جانبی، خوش‌طعم و پرخاصیت می‌توانید از یکی از شیوه‌های زیر استفاده کنید.


شیوه‌های تهیه پودرهای بدنسازی

نوشیدنی‌های ورزشی و بدنسازی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، برخی از آن‌ها دارای اجزای پروتئینی، برخی گیاهی و بعضی لبنی هستند که اثرات مختلفی بر نحوه عضله سازی بدن می‌گذارند.

پودر بدنسازی بر پایه پروتئین

می‌توانید به اسموتی میوه‌ای خود که ترکیبی از میوه‌های پرکالری مانند موز، آناناس، نارگیل، پاپایا، انبه و سیب است مقداری گوشت سینه مرغ پخته و خردشده اضافه کنید، همچنین می‌توانید یک تخم‌مرغ کامل را در این نوشیدنی ترکیب کرده و در بازه‌های زمانی مختلف مانند صبح ناشتا، قبل و بعد از تمرینات ورزشی مصرف کنید.
این شیوه ترکیب نوشیدنی به دلیل خطر وجود باکتری سالمونلا در تخم‌مرغ خام توصیه نمی‌شود.
برای نوع گیاهی آن می‌توانید از تخم شربتی، تخم کتان، کنجاله بادام و مقداری لوبیا استفاده کنید، برای درست کردن این پودر گیاهی مواد اصلی را در آسیاب ریخته و کاملاً پودر کنید تا یک ترکیب یکدست ایجاد شود، در پایان می‌توانید مقداری پودر شکلات نیز به آن اضافه کنید و با ترکیب میوه‌های موردعلاقه خود به‌عنوان یک اسموتی لذیذ و انرژی‌زا مصرف کنید.

مکمل بدنسازی خانگی

برای تهیه نوع لنبی پودر بدنسازی می‌توانید به‌جای خرید نمونه‌های گران‌قیمت آن از مخلوط شیر خشک بدون چربی با پودر جوی دو سرو نیز پودر بادام‌زمینی به‌عنوان یک قوام دهنده طبیعی استفاده کنید و این مخلوط را در اسموتی میوه‌ای ریخته مصرف کنید و اثر فوق‌العاده آن بر عضله سازی ماهیچه‌ها را مشاهده کنید.

علاوه بر نوشیدن پودر بدنسازی به‌صورت نوشیدنی می‌توانید از ترکیب این پودرها به همراه غذا استفاده کنید و به‌این‌ترتیب بدن خود را نیرومندتر از هر زمان کنید.

برخی از خوراکی‌های نیروزا عبارتند از قهوه، ترکیب پنکیک همراه با آرد سبوس‌دار گندم یا جو، سوپ مرغ به همراه سبزیجات و فلفل قرمز تند، کیک بادام‌زمینی به همراه شکلات، دارچین، روغن نارگیل، بستنی شکلاتی به همراه تخم شربتی، تخم کتان، پودر پسته، استویا، کاکائو و عصاره وانیل که تمامی این مواد دارای انرژی فراوان هستند و می‌توانند حتی برای ورزشکاران نیز بسیار مفید باشد و باعث حفظ تندرستی و افزایش قوای بدنی در آن‌ها شود.

با مصرف خوراکی‌های فوق دیگر نیازی به مصرف پودرهای بدنسازی صنعتی ندارید که در محتویات آن‌ها معمولاً مواد اعتیادآور و یا مضر برای بدن وجود دارد، همچنین به خاطر اثر دائمی که مواد طبیعی بر عضلات می‌گذارند در صورت قطع مصرف با کاهش سریع حجم عضلات مواجه نمی‌شوید.

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits