دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید مصرف پودر خوراکی ضد عفونت زنان (هلسی)
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پودر خوراکی ضد عفونت زنان در انواع ترشحات رحمی و واژینال با علائم خارش و سوزش واژن و زخم‌های دهانه رحم؛ افزایش آزاردهنده ترشحات رحمی , برطرف‌کننده بیماری التهابی لگن (PID) توصیه می شود .

موارد مصرف پودر خوراکی ضد عفونت زنان

پودر خوراکی ضد عفونت زنان در انواع ترشحات رحمی و واژینال با علائم خارش و سوزش واژن و زخم‌های دهانه رحم؛ افزایش آزاردهنده ترشحات رحمی , برطرف‌کننده بیماری التهابی لگن (PID) توصیه می شود .

مقدار و طریقۀ مصرف پودر خوراکی ضد عفونت زنان

یک قاشق آرد برنج را تفت داده و قبل از ریختن روغن، یک ساشه به آن اضافه شود سپس آب و روغن و شکر اضافه نموده یک‌بار در روز میل شود. در عفونت‌های شدید روزی دو مرتبه میل گردد.طول درمان یک ماه پس از بهبود علائم می‌باشد.

فواید مثبت پودر خوراکی ضد عفونت زنان

بازیافت اینرسی رحم که به دنبال زایمان‌ها، عفونت‌ها و ... که میزان آن کاهش‌یافته،‌تقویت پیاز موی سر از اثرات جانبی مثبت این گیاهان می‌باشد. تصفیه‌کننده خون، بالا رفتن قوای عمومی بدن در حین اعتدال مزاج دارویی، تنظیم و ترشح هورمون‌های زنانه از دیگر پیامدهای مثبت آن است.

عوارض جانبی پودر خوراکی ضد عفونت زنان

به علت اثر آرام‌بخشی گاه ایجاد خواب‌آلودگی می‌کند؛ درماتیت تماسی و حساسیت به نور نیز در افراد دارای حساسیت دیده شده است.

نکات قابل توصیه

  • در موارد زخم‌های عودکننده دهانه رحم که منجر به بروز ترشحات غیرطبیعی می‌شود لازم به انجام نمونه‌گیری و تست پاپ اسمیر جهت رد بیماری‌های خطرناک می‌باشد.
  • اگر مبتلابه بیماری خاصی هستید قبل از مصرف دارو با پزشک خود در میان بگذارید
  • اگر فرد به‌صورت بسیار نادر بعد از مصرف دارو احساس حرارت و گرگرفتگی داشت می‌تواند دو نوبت شربت خطمی خبازی باکمی آب هندوانه یا چای عناب میل نماید.
  • برای نتیجه بهتر استفاده از پودر عفونت شستشو خارجی (از مارک هلسی) برای خانم‌هایی که عفونت شدید دارند توصیه می‌گردد.
  • گاه منجر به تحریک و شروع انقباضات رحمی می‌گردد پس از مصرف آن در هنگام باروری خودداری گردد.

موارد احتیاط و منع مصرف

  • در دوران بارداری مصرف نشود.
  • در افراد زیر 15 سال استفاده نگردد.
  • در افراد با حساسیت‌های فصلی بااحتیاط استفاده شود.

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.3 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits