دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید شگفت‌انگیز پودر مرباخ برای درمان مشکلات گوارشی
13
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پودر مرباخ آلودگی‌های داخلی دستگاه گوارش ازجمله هلیکوباکترپیلوری و مشکلات دستگاه گوارش و ورم معده را برطرف می‌کند

فواید پودر مرباخ

برای درمان ورم معده و مشکلات گوارشی

پودر مرباخ از تولیدات شرکت زاگرس، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ شفای کردستان است که بر پایه طب سنتی و بومی کردستان و در شرایط استاندارد و بهداشتی تولید و بسته‌بندی‌شده است. این پودر ترکیبی کاملاً گیاهی با فرمولاسیون اختصاصی است و میزان تأثیرگذاری آن بر روی بیماران کاملاً به اثبات رسیده است.
به گفته حکیم کرد بیماری هلیکوباکترپیلوری یکی از انواع بیماری‌های دستگاه گوارش است که در سال١٩٩۵ توسط دانشمندان استرالیایی کشف گردید این بیماری در حال حاضر معده دوسوم مردم جهان را درگیر نموده و تاکنون علم پزشکی از درمان قطعی این بیماری عاجز بوده و تنها توانسته درمانهای علامتی را با داروهایی مانند بیسموت,مترونیدازول,امپرازول و یک آنتی‌بیوتیک انتخابی درمان علامتی نماید.
معده شما یکی از بهترین جاها برای رشد این میکروب است. درواقع «هلیکوباکتر پیلوری» تنها باکتری است که می‌تواند در معده زنده بماند و رشد کند.این باکتری بسیار مقاوم می‌باشد زیرا که در مقابل اسید معده مقاومت می‌نماید و در مشاهدات میکروسکوپی مانند فنر یا حلزون پیچ‌پیچ می‌باشد. ترکیبات موجود در پودر مرباخ آلودگی‌های داخلی دستگاه گوارش ازجمله هلیکوباکترپیلوری و مشکلات دستگاه گوارش و ورم معده را برطرف می‌کند .


موارد مصرف پودر مرباخ

  • درمان ورم معده
  • مشکلات مختلف گوارشی
  • مفید در درمان دیسک و سیاتیک

مواد تشکیل‌دهنده پودر مرباخ

  • گیاهان ختمی
  • مرزه
  • گلباد
  • بامیه

ورم معده

عملکرد ترکیبات بکار رفته در پودر مرباخ


گل ختمی

گل ختمی به دلیل دارا بودن موسیلاژ موجب کاهش و بهبود ترش کردن معده می‌شود.همچنین این گیاه خاصیت میکروب‌کشی دارد و در ضمن می‌تواند به درمان ورم دستگاه گوارش کمک نماید.


مرزه

مرزه گیاهی است با خاصیت قوی ضد قارچ، ضد میکروب و ضد اسپاسم که درنتیجه می‌تواند به‌خوبی عفونت‌های دستگاه گوارشی را مهار کند و به کاهش اسپاسم و ورم آن کمک نماید.


گلباد

گلباد گیاهی است بسیار زیبا که به خاطر داشتن موسیلاژ و خاصیت ضد میکروبی مورداستفاده قرار می‌گیرند و می‌تواند بسیاری از باکتری‌های مضر دستگاه گوارش را نابود کند.



بامیه

بامیه نیز دارای موسیلاژ است و به همین دلیل پس از خیس شدن لیز و لزج می‌شود. موسیلاژ بالای بامیه به میزان بسیار زیادی باعث افت بازگشت اسید معده می‌شود و در اولین مصرف، فرد بیمار را از درگیری با این مشکل رهایی می‌بخشد.همچنین این گیاه می‌تواند موجب تنظیم آنزیم‌های دستگاه گوارشی شده و عفونت‌های داخلی را به‌طور کامل از بین ببرد.


روش مصرف پودر مرباخ


1 قاشق غذاخوری پودر مرباخ در 1 لیوان آب جوش دم‌کرده و سپس با صافی ریز یا پارچه تمیز (که بافت ریز دارد) آن را صاف نموده و روزی 3 وعده دو ساعت بعد از غذا مانند چایی میل نمایید.
مدت مصرف : یک ماه

عوارض جانبی پودر مرباخ

  • این دارو هیچ‌گونه عوارض جانبی و محدودیت مصرف ندارد و می‌تواند به‌راحتی استفاده گردد.
  • این ترکیب گیاهی تأثیر خوبی بر روی مشکلات استخوانی خصوصا خشکی مفاصل دارد.

توصیه‌های تکمیلی مصرف پودر مرباخ

  • در طول درمان از غذاهایی که هضم آن‌ها راحت و ازنظر مواد غذایی مقوی هستند استفاده کنید.
  • به‌عنوان درمان تکمیلی می‌توانید از آویشن و مریم‌گلی استفاده کرد.
  • پرهیز از مواد غذایی با طبع سرد زیرا طبع پودر مرباخ سرد و خشک است
  • می‌توان از هل هم به‌عنوان طعم‌دهنده و هم برای رفع سردی آن استفاده نمود.

** هشدار و توجه جدی **
این مطلب با توجه به توضیحات سازنده و صرفا جهت اطلاع بازنشر شده و مجله دلگرم هیچگونه مسئولیتی در قبال ادعاهای سازنده و منبع این مقاله ندارد , برای تهیه هر نوع دارویی ( گیاهی یا غیره ) , ابتدا لازم است صحت مجوز سازمان غذا و دارو را در محصول مربوطه بررسی کنید.

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (13 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فتوت | ۵ سال پیش
باسلام از كجا مي شود پودر مرباخ دراستان اصفهان تهيه نمود با تشكر
0
0
پاسخ ها:
Xaniar | ۵ سال پیش
دارو گیاهیا دارن اکثرن
0
0

hits