دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص درمانی شگفت انگیز آبلیمو - از افسانه تا واقعیت آبلیمو
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آبلیمو و مزایای آن برای سلامتی بیشتر برگرفته از روایات است.

آبلیمو را شما چقدر مصرف میکنید ؟ به طورکلی تحقیقات کمی درمورد تاثیر آبلیمو برسلامتی انجام گرفته اما مدارکی بر تاثیر لیمو و آب به طورجداگانه برسلامتی وجود دارد. در ادامه فواید آبلیمو را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر به بدنتان آب برسانید

طبق انجمن علمی غذا و تغذیه، مصرف معمول آب در بدن بین 91 تا 125انس است که شامل آب موجود درغذا ویا حاصل ازنوشیدن است. آب بهترین نوشیدنی برای آفزایش مایعات در بدن است اما برخی افراد طعم آن را به تنهایی دوست ندارند. اضافه کردن لیمو به آب طعم آن را بهبود میدهد.لذا آب بیشتری مینوشید.

خواص آبلیمو برای فشار خون

منبعی عالی از ویتامینc

لیمو سرشاراز ویتانین c است که یک آنتی اکسیدان اساسی است وازسلولها درمقابل رادیکال های آزاد محافظت میکند. ویتامینc خطر ابتلا به بیماری های قلبی_عروقی و سکته مغزی را کاهش داده و فشارخون را پایین می اورد. تحقیقات منتشرشده حاکی ازآن است افرادی که دچارکمبود این ویتامین اند، به خصوص افراد چاق مبتلابه فشارخون بالا، بیشتر درمعرض خطر قراردارند. گرچه مطالعات متناقص است اما مصرف این ویتامین میتواند دربرخی افراد در بهبود سرماخوردگی مفید باشد.

خواص آبلیمو برای پوست

ویتامین سی ازچروکیدگی پوست جلوگیری میکند.طبق مطالعات انجام شده، مشخص شده است خطر ابتلا به چروکیدگی پوست درکسانی که این ویتامین را مصرف میکنند کمتراست.این که آب چطور پوست را بهبود میبخشد بحث برانگیزاست اما یک چیز روشن است و ان اینکه اگر پوست شما رطوبت خود را ازدست بدهد خشک وچروکیده میشود. این که در این موارد ازمرطوب کننده استفاده کنید یا آب بیشتری بنوشید مشخص نیست اما توصیه میشود حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید.

آبلیمو
آبلیمو

خواص آبلیمو برای لاغری

مطالعات انجام گرفته بر روی موش ها نشان داده است لیمو حاوی آنتی اکسیدانی است که به طرز قابل توجهی به کاهش وزن کمک میکند. گرچه لازم است تحقیقات بیشتری بر تاثیر آن روی انسان صورت گیرد اما روایات حاکی ازآن است که لیموبرکاهش وزن تاثیردارد.

به دستگاه گوارش کمک میکند

بعضی افراد آب لیمو را روزانه به عنوان ملین_برای جلوگیری از یبوست مصرف میکنند.زمانی که از خواب بیدارمیشوید، نوشیدن آبلیموی گرم میتواند به دستگاه گوارش کمک کند. مصرف آبلیمو به هضم غذا کمک کرده و از ایجاد سموم در دستگاه گوارش جلوگیری میکند.

آبلیمو برای بوی بد دهان

آیا تا به حال یک لیمو را برروی دستتان قرارداده اید تا یک بوی زننده را ازبین ببرید؟ به همان شکل، لیمو ممکن است برای ازبین بردن بوی بد ناشی از پیازو سیر و... مورد استفاده قرارگیرد.دهانتان را با مصرف یک لیوان آبلیمو پس ازصبحانه، تازه نگه دارید.لیموباعث تحریک بزاق شده و آب ازخشکی دهان جلوگیری میکند.

جلوگیری از سنگ کلیه با آبلیمو

اسید سیتریک موجود در لیمو ممکن است به جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه کمک کند.مصرف لیمو نه تنها باعث میشود اسیدسیتریک بیشتری مصرف کنید بلکه اب مورد نیازبدن راهم فراهم میکند.

آبلیمو
آبلیمو

چطورآبلیمو درست کنیم ؟

هنگام درست کردن آبلیمو همیشه از لیموهای تازه استفاده کنید نه آبلیموی مصنوعی دربطری ها...نصف یک لیمورا در8 اونس آب جوش_گرم یا سرد بچکانید.برای هرچه سالم تربودن نوشیدنیتان،از آب تصفیه شده و لیموهای طبیعی استفاده کنید.

مضرات آبلیمو

دربرخی افراد ممکن است باعث سوزش معده شود. افرادی که با استفاده از آن دچارسوزش معده میشوند، ازمصرف آن اجتناب نمایند.
گزارشاتی مبنی بر ادراربه دفعات زیاد درطول روز دریافت شده است. گرچه آبلیمو حاوی ماده ای است که به تولید اوره میپردازد، اما شواهد ومدرکی مبنی بر ادرارآور بودن ویتامین C موجود در لیمو، وجود ندارد.اگر شما در طول روز به دفعات زیاد ادرار میکنید میتواند ناشی از مصرف زیاد آب باشد.

divider

5 باور غلط در مورد خواص آب لیمو



امیدوارم از این مطلب لذت برده و با خواص آبلیمو بیشتر آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits