دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در رژیم غذایی ماه هفتم بارداری چه چیز هایی را باید بخورید؟
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
رژیم غذایی در ماه هفت بارداری چگونه باید باشد ؟ در طول این ۳ ماه اخیر بارداری شما باید روی مواد غذایی متمرکز شوید که بیشترین سود را برای کودکتان داشته باشد.

در ماه هفتم بارداری چه بخوریم ؟

رژیم غذایی ماه ۷ بارداری

شما در ۳ ماه سوم حاملگی خود هستید و از اینکه فرزندتان به زودی متولد می شود خوشحال هستید.این دوره علایم خاصی دارد و بهترین راه برای گذراندن این مرحله داشتن یک رژیم غذایی مناسب با این دوره است.در این دوره ها باید از خوردن بعضی مواد اجتناب کرد و بعضی مواد را وارد رژیم غذایی کرد.پس مطمین شوید که رژیم غذایی سالمی دارید.این روش تضمین شده است که که کودک شما به درستی رشد کند.
علاوه بر این، شما با رعایت مواد غذایی می توانید مواد مغذی لازم را وارد بدنتان کنید تا در نهایت فرزندتان را به خوبی به دنیا بیاورید. در طول این ۳ ماه اخیر بارداری شما باید روی مواد غذایی متمرکز شوید که بیشترین سود را برای کودکتان داشته باشد. باید موادی را مصرف کنید که روزانه ۴۵۰ کالری بیشتر به بدنتان برساند.قسمتی از مواد غذایی مصرفی خود را به ان چه که کودک نیاز دارد اختصاص دهید در اینجا غذاهایی که باید در طول بارداری مصرف کنید را بیان کرده است.

۱- غذاها غنی از آهن و پروتئین

در ۳ ماه سوم بارداری، آهن اضافی برای کم خونی و خونریزی به هنگام زایمان مهم است. شما روزانه ۲۷ میلی گرم اهن نیاز دارید.دوز مناسب پروتیین و اهن را می توان در غذاهایی از جمله گوشت قرمز،لوبیا،مرغ و برنج پیدا کنید.اسید امینه هایی که از مصرف پروتیین به دست می اورید برای کودکتان مفید است.

۲- غذاهای غنی از کلسیم

در کل کلسیم در طول بارداری مهم است ولی اهمیت ان در ۳ ماه سوم خیلی بیشتر می شود. چون که این کلسیم باعث تحکیم استخوان های فرزند شما می شود. متخصصان پیشنهاد می کنند سعی کنید روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم را مصرف کنید. این کلسیم را می توانید از طریق مصرف محصولات لبنی مانند شیر،ماست،بلغور . ماهی غزل الا به دست بیاورید.

تغذیه بارداری

۳- غذای غنی از منیزیم

منیزیم به جذب کلسیم مصرفی و همچنین به بهتر شدن گرفتگی عضلات پا کمک می کند، همچنین در ارامش عضلات نقش دارد و درد زایمان را کاهش می دهد. شما باید هر روز حدود 350 تا 400 میلی گرم منیزیم مصرف کنید. بادام، سبوس جو، لوبیا سیاه، جو، بادام زمینی، دانه کدو تنبل، و غیره، منابع غنی منیزیم هستند.

۴- غذا با محتوای DHA

DHA یک اسید چرب است که به مغز کودک شما کمک می کند تا به درستی رشد کند. کارشناسان روزانه حدود 200 میلیگرم توصیه می کنند. شما می توانید DHA را در غذاهایی مانند شیر، تخم مرغ و آب پیدا کنید.

حتماً بخوانید:
توصیه های تغذیه ای و علائم هفته پنجم بارداری چگونه است ؟

توصیه های تغذیه ای و علائم هفته پنجم بارداری چگونه است ؟

در هفته پنجم بارداری بالا رفتن هورمون پروژسترون ممکن است نشانه‌هایی مانند تهوع، خستگی و تورم سینه‌ها را ایجاد کند که شما به کلی آنها را نادیده…

۵- فولیک اسید

مصرف اسید فولیک برای هر مادر بارداری چه قبل از دوران بارداری.و چه بعد از دوران بارداری ضروری است. در طول سه ماهه سوم، اسید فولیک باعث کاهش خطر مشکل در لوله عصبی نوزاد می شود. شما می توانید اسید فولیک را در غذاهایی که حاوی دانه هایی مانند بلغور جو دوسر، گل کلم یا سبزیجات برگ سبز تیره و میوه ها مانند توت فرنگی و پرتقال است پیدا کنیدو باید روزانه 600-800 میلی گرم دریافت کنید.

۶- غذاهای غنی از فیبر

برای جلوگیری از یبوست، که یکی از علائم معمول سه ماهه سوم است، شما باید مقدار زیادی مواد غذایی که غنی از فیبر هستند را مصرف کنید. شما باید از سبزیجات، میوه ها (تازه و خشک شده)، حبوبات استفاده کنید. فراموش نکنید که فیبر موجود در بدنتان اب را از سیستم گوارش جذب می کند بنابراین مقدار زیادی آب و مایعات دیگر را برای جبران ان بنوشید.

۷- غذاهای غنی از ویتامین C

برای اینکه آهن موجود در بدنتان به درستی در بدن شما جذب شود، باید غذاهای حاوی ویتامین C مصرف کنید. منابع ثروتمند این ویتامین در میوه های مانند خربزه، لیمو و پرتقال و همچنین فلفل سبز و کلم بروکلی دیده می شود.

بهترین رژیم غذایی ماه هفتم بارداری

در طول ماه هفتم بارداری چه چیزهایی نباید بخوریم؟

سرماخوردگی، تورم دست و پا، خستگی و یبوست بعضی از علائمی است که طی سه ماهه سوم بارداری ممکن است تجربه کنید. برای جلوگیری از این علائم، غذاهای خاص باید در این دوره حذف کنیداین کار هم به شما و هم به فرزندتان کمک می کند. در اینجا غذاهایی را اشاره می کنیم که باید در رژیم غذایی ماه 7 بارداری از خوردن ان اجتناب کنید:

۱- مواد غذایی با چربی بالا و فلفل زیاد

برای اینکه دچار سوزش معده نشوید ، باید از غذاهای سرخ شده که حاوی مقدار زیادی چربی هستند دور بمانید. شما همچنین باید غذاهای تند را حذف کنید زیرا آنها باعث سوزش معده می شوند. کارشناسان خوردن یک وعده غذایی سبک برای شام توصیه می کنند.

حتماً بخوانید:
توصیه های تغذیه ای و علائم هفته پنجم بارداری چگونه است ؟

توصیه های تغذیه ای و علائم هفته پنجم بارداری چگونه است ؟

در هفته پنجم بارداری بالا رفتن هورمون پروژسترون ممکن است نشانه‌هایی مانند تهوع، خستگی و تورم سینه‌ها را ایجاد کند که شما به کلی آنها را نادیده…

۲- غذاهای با سدیم

با نوشیدن مقدار زیادی مایعات، می توانید باعث کاهش تورم شوید.پس همیشه مقدار زیادی آب در روز مصرف کنید. کاهش میزان مصرف سدیم در این دوره مهم است، بنابراین از مواد غذایی با محتوای زیاد مانند چیپس، سس گوجه فرنگی، غذاهای کنسرو شده، ترشی و سس جلوگیری کنید.

۳- کافئین، الکل و توتون و تنباکو

نیازی به گفتن نیست که این مواد غذایی باید در تمام دوران بارداری حذف شوند نوشیدنی های کافیینی می تواند باعث یبوست شود و به خصوص در این مرحله از بارداری برای شما درد اور است.بنابراین بهتر است ان را از رژیم غذایی روزانه خود حذف کنید.توجه کنید که الکل و تنباکو برای کودک شما بسیار مضر است.

۴- تنقلات

اگر بعضی اوقات هوس تنقلات می کنید حق دارید ولی مهم این است که مراقب باشید تا اوردور نکنید. غذاهای فرآوری شده ارزش غذایی زیادی ندارند و بهتر است که غذاهای خانگی سالم مانند : هویج، ساندویچ ها با سبزیجات تهیه کنید به این ترتیب، هم شکم خود را سیر کردید و هم به کودکتان غذای سالمی رساندید.

خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سالم ، بخش مهمی از بارداری است، زیرا نه تنها برای شما بلکه برای کودکتان نیز مفید است. به غیر از یک رژیم غذایی سالم، تمرینات فیزیکی سبک هم برای شما مفید است.ورزش هایی مثل یوگا، پیاده روی و شنا در دوران بارداری فعالیت های بزرگی برای جلوگیری از افزایش وزن سریع می باشد و شما را برای روز زایمان اماده تر می کنند وقتی از خودتان مراقبت می کنید در واقع از فرزندتان مراقبت کردید. با رعایت نکات ذکر شده میتوانید رژیم غذایی خوبی در ماه 7 بارداری داشته باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits