دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
11 خاصیت معجزه آسا گلیسیرین برای پوست
245
زمان مطالعه: 6 دقیقه
گلیسرین به دلیل خواص دارویی خود شناخته شده است اما علاوه بر این ، کاربردهای بی شماری برای زیبایی پوست نیز دارد.

گلیسیرین برای پوست خواص بسیاری دارد. پس به خواندن ادامه دهید تا بدانید چطور از گلیسرین در ماسک های زیبایی خود استفاده کنید . مواردی که در زیر ذکر خواهد شد 11 فایده برتر گلیسرین برای پوست و زیباییست.

گلیسرین اغلب اوقات برای مرطوب کردن پوست استفاده می شود اما توانایی انجام کارهایی بیش از مرطوب سازی پوست شما را دارد. در واقع این مقاله راه های متنوع استفاده از گلیسرین در برنامه غذایی را به شما آموزش می دهد و بهترین و مطمئن ترین ماسک های گلیسرین را بررسی می کند . پس به خواندن ادامه دهید تا نحوه تهیه چند ماسک صورت پرفایده از گلیسرین را یاد بگیرید .

کاربرد و فواید گلیسرین برای پوست

خاصیت گلیسیرین برای پوست صورت

خاصیت گلیسیرین برای مو

گلیسرین برای پوست
محصولات گلیسرین

شما که به سراغ این مقاله آمدید حتما چنین سوال هایی نیز دارید :

آیا گلیسیرین پوست را تیره میکند؟

گلیسیرین برای موخوره؟

در ادامه مطلب پاسخ همه سوال های شما عزیزان را خواهیم داد. همراه ما باشید.

1- گلیسرین پوست شما را زیبا و بی نقص جلوه می دهد

می توانید برای درخشش پوست و استفاده در شب یک ماسک در خانه درست کنید. آب لیمو ، گلاب و گلیسرین را به مقدارهای مساوی مخلوط کرده و کل صورت را به مدت چند دقیقه با آن ماساژ دهید و بگذارید در طول شب روی پوست شما باقی بماند. استفاده مرتب از این ماسک چهره شما را زیبا و بی نقص می کند . این ترکیب راه حل طبیعی خوبی برای از بین بردن تمام مشکلات پوستی از جمله افزایش رنگدانه های پوست ، لک های پوستی و کک مک است .علاوه بر این ، این داروی گیاهی برای جذابیت و زیبایی پوست بسیار مفید است.

2- گلیسرین به تسکین پوست خشک و آسیب دیده کمک می کند

می توانید به خامه مقداری گلیسرین اضافه کرده و آن را به مدت ده دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد از ده دقیقه پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید . این بهترین درمان خانگی برای افرادی با پوست خشک است که در زمستان با مشکل بیشتری روبرو می شوند .

3- می توان از گلیسرین به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد

شما می توانید از گلیسرین به عنوان آبرسان و مرطوب کننده پوست خود استفاده کنید . می توان برای استفاده از گلیسرین بر روی پوست صورت آن را با کرم روزانه ، ژل حمام یا آب ترکیب کرد . مخلوط گلاب و گلیسرین بهترین مرطوب کننده برای پوست شماست که می توان پیش از استفاده ازهر نوع کرم روزانه یا شبانه از آن استفاده کرد.

4- گلیسرین آب رسان و درخشان کننده پوست شماست

گلیسرین را با آرد نخود و خمیر چوب صندل مخلوط کرده و آن را به مدت 20 دقیقه روی کل پوست صورت خود قرار دهید . بعد از شستشو بلافاصله تاثیرات آبرسانی و درخشان کننده آن را روی صورت خود مشاهده می کنید . می توانید 2بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

5- گلیسرین در جوانی و رفع چین و چروک پوست موثر است

برای ماساژ روزانه پوست می توان از ترکیب گلیسرین و روغن بادام استفاده کرد . علاوه بر این می توانید برای ماساژ پوست روغن ماهی یا روغن ویتامین E را نیز به گلیسرین اضافه کنید. گلیسرین غیر سمی است و به همین دلیل می توان آن را با هر محصول مراقبت پوستی ترکیب کرد. به دلیل فواید بی شمار گلیسرین می توان از آن بر روی پوست نوزادان و کودکان نیز استفاده کرد .

گلیسرین برای پوست
گلیسرین برای پوست

6- گلیسرین در حفظ رطوبت پوست موثر است

گلیسرین توانایی حفظ آب و رطوبت پوست شما را دارد . می توانید از ترکیب گلیسرین و آب برای شستشو و پاکسازی پوست صورت خود استفاده کنید. این دستورالعمل پوست شما را به طور طبیعی مرطوب و درخشان نگه می دارد.

7- از گلیسرین برای درمان آکنه و جای جوش استفاده کنید

گلیسرین سرشار از آنتی باکتریال هاییست که در درمان آکنه و جوش بسیار موثر است. می توانید با قرار دادن مستقیم گلیسرین به روی آکنه یا جای به جا مانده از آن ، آنها را به سرعت درمان کنید. به علاوه می توانید با قرار دادن موضعی گلیسرین بر روی زخم های دهانی آنها را فورا درمان کنید.

8- گلیسرین پاک کننده صورت خوبی است

سه قاشق شیر را با یک قاشق گلیسرین مخلوط کرده و آن را با پنبه روی صورت خود بمالید ، سپس آن را پاک و بعد خشک کنید. در مرحله ی بعد ، از همان ترکیب استفاده کرده و بگذارید تمام طول شب روی صورت شما باقی بماند .همینطور می توانید از ترکیب آب پرتقال و گلیسرین نیز به عنوان یک پاک کننده پوست استفاده کنید و از این درمان خانگی برای داشتن چهره ای بی نقص و بدون لک بهره ببرید.

9- می توان از ماسک گلیسرین برای از بین بردن جوش های سرسیاه استفاده کرد

پودر بادام ، گل رختشویی و گلیسرین را ترکیب کرده و آن را برای از بین بردن جوش های سرسیاه و سرسفید به مدت 30 دقیقه روی صورت خودت قرار دهید و به هنگام برداشتن ماسک ، به طور ملایم پوست خود را بمالید تا جوش های سرسیاه کاملا از پوست خارج شوند.

گلیسرین برای پوست
صابون ، کرم و شامپو گلیسرین

10- گلیسرین در رفع شوره پوست سر موثر است

از آنجایی که گلیسرین دارای خواص ضد قارچی است ، استفاده موضعی آن بر روی موها به درمان پوست خارش دار و پوسته پوسته شده سر کمک می کند. می توانید با اضافه کردن چند قطره عطر گیاهی آن را بر روی موها استفاده کنید. گلیسرین می تواند بدون شستشو به عنوان نرم کننده و حالت دهنده مو نیز استفاده شود ، همچنین برای مبارزه با موخوره که از رشد مو جلگیری می کند نیز موثر است .

11- می توانید با گلیسرین یک شیر پاک کن طبیعی بسازید

گلیسرین و سرکه سیب را به مقدارهای مساوی ترکیب کرده و آن را بر روی صورت خود که به خوبی تمیز شده است قرار دهید. این ترکیب را به عنوان یک شیر پاک کن خانگی روی صورت باقی بگذارید . نیازی به شستشو نیست.

حالا شما به خوبی با فواید گلیسرین برای پوست و زیبایی آشنا شدید . فقط کافیست از این راهکار ها در عادات روزانه مراقبت از پوست خود استفاده کنید تا چهره ای زیبا و شاداب داشته باشید!


ماسک گلیسیرین برای نرمی و لطافت پوست



امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با خواص گلیسیرین آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (245 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فاطیما قریشی | ۲ سال پیش
من یه گلیسیرین خالص از شرکت پیشگامان شیمی خریدم. عالی بود. بیشتر این گلیسیرین هایی که توی بازاره ناخالصی داره
0
1
خدیجه | ۵ سال پیش
ببخشید میشه بگید که در هفته چند بار از ماسک گلیسیرین استفاده کنیم؟
1
7
ریحانه | ۵ سال پیش
خیلی خوب بود مرسی مرسی خیلی مرسی
1
4

hits