دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کنترل کالری به جلوگیری از بیماری های مرتبط با افزایش سن کمک کند
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کنترل کالری مصرفی برای سلامتی مفید است. یک مطالعه جدید که در مجله Cell Metabolism منتشر شده، نشان می دهد با کاهش ۱۵ درصد از کالری خود به اندازه ۲ سال مشکلات مربوط به سن و متابولیسمی را به عقب بیاندازید.

بیماری های ناشی از افزایش سن

کنترل کردن کالری

کنترل میزان کالری مصرفی

کنترل کالری و سوخت و ساز بیشتر باعث افزایش سلامتی در بدن میشود. کنترل کالری، استرسی را که با شرایط عصبی مرتبط با سن مانند بیماری های آلزایمر و پارکینسون، همچنین سرطان و دیابت ارتباط دارد، کاهش می دهد. "استاد علوم بالینی در تحقیقات بیومدیکال پنینگتون در Baton Rouge، La. می گوید "کنترل کالری می تواند متابولیسم پایه را کم تر کند و کنترل کالری در طی چند سال ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن و طولانی شدن زندگی کمک کند.

مطالعه ای به نام CALERIE (ارزیابی جامع اثرات بلند مدت کاهش مصرف انرژی) اولین آزمایش تصادفی کنترل شده برای بررسی اثرات سوخت و ساز کاهش کالری در افراد غیر چاق بود.

این تحقیق شامل 53 مرد و زن سالم غیر چاق در طیف سنی 21 تا 50 ساله بود که طی یک دوره دو ساله 15 درصد کالری مصرفی خود را قطع کردند و اندازه گیری های بیشتری روی متابولیسم و استرس انها انجام شد.

کاهش کالری به صورت نسبت ایزوتوپهای جذب شده توسط مولکول ها و بافت های شرکت کنندگان محاسبه شد. این روش نشان می دهد که سطح بدن را به خوبی اندازه گیری می کند.

به طور متوسط، شرکت کنندگان گروه کنترل کالری حدود 9 کیلوگرم را از دست دادند، اگر چه آنها به رژیم خاصی پایبند نبودند و کاهش وزن هدف مطالعه نبود. اثرات منفی مانند کم خونی، پوکی استخوان و یا اختلالات قاعدگی یافت نشد.

شرکت کنندگان توانستند خلق و خوب مثبت تر و کیفیت زندگی بهتر را تجربه کردند.

ردمن گفت حتی افرادی که سالم و لاغر هستند هم می توانند از مزایای سلامتی کنترل کالری استفاده کنند.
وی تأکید کرد که در مطالعه جدید انجام شده، تأثیر کنترل کالری بر روی پیری - نه کاهش وزن - را مورد بحث قرار داده است که در آن اغلب متابولیسم "سریع" یا "آهسته" رخ می دهد. در مطالعات حیوانی، کنترل کالری نشان دهنده کاهش دمای مغز و استراحت متابولیسم در بدن می شود.

کنترل کالری
کنترل کالری و بیماری های افزایش سن

او گفت: "ما از مطالعات پستانداران به این نتیجه رسیدیم که پستانداران کوچکتر، سوخت و ساز بدن آنها را سریع تر و طول عمر آنها را کوتاه ترمی کند."

از نظر ردمن ، بسیاری از عوامل مانند مکانیسم های آنتی اکسیدانی و رژیم غذایی و ژنتیک می توانند متابولیسم را تحت تاثیر قرار دهند، اما نظریه های فعلی معتقدند که سوخت و ساز آرام تر برای سالمندان مفیدتر است و طول عمر افزایش می یابد.

وی اشاره کرد: "ازمایش CALERIE باعث پشتیبانی از دو نظریه در مورد پیری انسان می شود: تئوری میزان سوخت و یاز بدن و نظریه تخریب اکسیداتیو". با توجه به نظریه آسیب اکسیداتیو، تولید بیش از حد رادیکال های آزاد باعث اسیب به لیپید ها، پروتئین ها و DNA می شود و به دنبال خود بیماری های مزمنی مانند تصلب شریان، سرطان، دیابت و آرتروز روماتوئید می شود.

اگر چه مطالعه انجام شده نمونه کوچک و در مدت کمی از عمر انسان را پوشش داد، نشانگان پیری در شرکت کنندگان مطالعه بهبود یافت. در مطالعات آینده، محققان امیدوارند که نشانه هایی که منجر به پیری انسان می شوند را شناسایی کنند.


با کنترل کالری مصرفی خود از بیماری های ناشی از افزایش سن دوری کنید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits