دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چای اولونگ چیست و چه مزایایی را دارید؟

خواص معجزه آسای چای اولانگ یا اولونگ (OOLONG TEA)

چای اولونگ چیست و چه مزایایی را دارید؟
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چای اولانگ (OOLONG TEA) به نوعی از چای گفته می‌شود که در اثر اکسیداسیون ناقص برگه‌های چای تولید می‌شود. این چای معمولاً در کشور چین تولید می‌شود.

چای اولانگ (oolong tea) چیست؟

چای اولانگ همان چای عادی خودمان است . با این تغییر که برای تهیه این چای برگهای تازه چای به صورت ناقص تخمیر می شوند . در واقع چای سبز ، چای سیاه و چای اولونگ همگی از یک گیاه (کاملیا سیننسیس ) هستند . اما فرایند تولید انها با هم فرق میکند .اگرچه این چهار نوع چای از یک گیاه موسوم به "کاملیا سیننسیس" تولید می‌شوند اما تفاوت در تولید و فرآوری، موجب تنوع آن‌ها شده‌ است.

چای‌ها همچنین در میزان و نوع آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند متفاوت باشند. چای سبز سرشار از نوعی آنتی اکسیدان به نام "کاتچین" است. آنتی اکسیدان‌های چای سیاه نیز "تیافلاوین" و "تیاروبیگین" هستند. چای اولونگ به لحاظ برخورداری از آنتی اکسیدان‌ها در حد متوسط است. همچنین میزان کافئین موجود در چای اولونگ و سبز با یکدیگر برابر است.

بیشتر بدانید:

طرز تهیه چای نعناع تازه در خانه

طرز تهیه چای ماسالا / چای ماسالا را باید چگونه درست کرد؟

آیا خواص اعجاب انگیز چای ماسالا را میدانید ؟

خواص و فواید بی نظیر چای اولانگ

چای اولونگ نیز همچون دیگر انواع چای دارای خواصی برای سلامتی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از خواص چای اولونگ این است که کلسترول خون را کاهش می دهد . پیشنهاد میکنیم بعد از هر وعده غذایی چرب چای اولونگ میل کنید .
  • چای اولانگ یا چای اولونگ دارای مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، مس، کاروتن، سلنیم، پتاسیم، اسیدفولیک، نیاسین آمید، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K و ویتامین‌های گروه B هست که برای سلامتی بدن بسیار مفید است .
  • این چای اولانگ خاصیت آنتی اکسیدان دارد و دارای ترکیبات پلی‌فنلی است .
  • این ترکیبات برای بدن فواید زیادی دارند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهند .

1. کاهش وزن با چای اولانگ

از دیگر خواص چای اولونگ کاهش وزن است .کافئین یگی از مواد اصلی چاي اولونگ است که از محرک های اصلی کاهش وزن است و انرژی مصرفی را افزایش میدهد. همچنین این چای جذب چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را محدود می‌کند و همین امر سبب کاهش وزن و لاغری خواهد شد چینی ها از این چای بسیار استفاده میکنند و معتقدند این چای در کاهش وزن تاثیر زیادی میگذارد .

2. سلامت استخوان و چای اولانگ

از دیگر خواص خواص چای اولونگ سلامت استخوان است . همانطور که گفتیم چای اولانگ خواص انتی اکسیدانی دارد . این ویژگی از دندان ها در برابر تخریب حفاظت میکند برای تقویت ماهیچه و استخوان چاي اولانگ میل کنید . طبق تحقیقاتی اگر به مدت ده سال از این چای بنوشید بسیار کم تر از سایر افراد توده ماهیچه ای تان از بین خواهد رفت . .

3. کنترل دیابت با مصرف این چای

مصرف روزانه یک و نیم لیتر چاي اولونگ ( چای کاهش وزن) باعث می شود قندخونتان بهبود یابد . همچنین این نوشیدنی سبب جلوگیری از افت ناگهانی قند خون خواهد شد . پس مصرف چای اولانگ را فراموش نکنید .این چای فواید زیادی برای بدن دارد . شما میتوانید به صورت متنوع از چای های سبز ، سیاه و و اولونگ استفاده کنید .طرز تهیه معجون خونساز جادویی و درمان کم خونی را مطالعه کنید .

4. حفظ سلامت دندان‌ها

فلوراید ترکیبی است که اغلب به آب آشامیدنی، خمیر دندان و دهان‌شویه‌ها افزوده می‌شود تا از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. برگ‌های چای اولانگ به طور طبیعی دارای فلوراید هستند و بنابراین نوشیدن چای اولونگ می‌تواند به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کند.به رغم این یافته‌ها متخصصان تاکید دارند که با توجه به دست‌یابی به نتایج متفاوت در خصوص تاثیر این چای روی قند خون و دیابت،‌ حتما باید پیش از مصرف آن با پزشک متخصص مشورت شود

طرز تهیه چای اولانگ

برای تهیه چای اولانگ باید 1 و نیم قاشق چای‌خوری از این چای را در یک فنجان آب جوش بریزید؛ و برای مدت 3 دقیقه دم کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits