دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
7 تکنیک معجزه آسا برای افزایش خلاقیت و داشتن تفکر خلاق
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
افزایش خلاقیت ممکن است؟ آیا شما به دنبال راه سریع و موثر برای ترویج تفکر خلاق و مهارت حل مسئله در شرکت خود هستید؟

خلاقیت و تفکر خلاق فوق العاده و تکنیک های ایده پردازی وجود دارد که شما می توانید از آن استفاده کنید تا هر کس در خارج از حدود خود در خارج از سازمان تفکر کند. ایده پردازی به شما امکان می دهد تا بهترین ایده ها را از هر کس برای ساختن شرکت بهتر استفاده کنید.

چگونه میتوان خلاقیت خود را زیاد کنیم؟

پروش مهارت تفکر خلاق

اهمیت تفکر خلاق

کلید های تفکر خلاق و تکنیک های فکری ساده هستند.

اول، مشکل یا سوال باید به وضوح و به سادگی بیان شود، به این معنی که هر شرکت کننده آن را درک کند.

زمان کمی برای بحث در مورد مشکل در دست بگیرید، و سپس آن را در یک نمودار بنویسید. به طرز چشمگیری مهارت های حل مسئله و کیفیت پاسخ های تولید شده توسط جلسه ایده پردازی را افزایش می دهد.

فکر کردن در خارج از حدود: از این تکنیک های فکری استفاده کنید
هدف از جلسه ایده پردازی می بایست بهترین ایده ها را در یک دوره زمانی خاص ایجاد کند.
یک جلسه موثر در بازه زمانی 15 تا 45 دقیقه، 30 دقیقه ایده آل است.

تفکر خلاق
تفکر خلاق

1) اندازه گروه بهینه را تعیین کنید

بهترین تعداد شرکتک نندگان برای یک جلسه ایده پردازی بین چهار تا هفت نفر است.

كمتر از چهار، شما خطر ابتلا به تحريك كافي را نداريد. بیش از هفت نفر، و شما ممکن است دریابید که فرصت کافی برای کمک به همه وجود دارد.

2) قرار دادن یک رهبر برای گروه

هر جلسه ایده پردازی نیاز به یک رهبر گروه دارد. نقش رهبر این است که ایده ها را به عنوان جریان آزاد در نظر بگیریم.

رهبر گروه، تحریک کننده ایده ها است، و هر فرد را تشویق می کند که با هر چیزی که می بایست در آن شرکت کند سخن می گوید.

3) ضبط کننده تعیین کنید

همچنین باید در هر جلسه یک ضبط کننده وجود داشته باشد. این فرد هر ایده ای را به عنوان آن ایجاد می کند تا بتواند لیست را در زمان بعد تایپ کرده و منتشر کند.

4) تمرکز بر تعداد ایده ها

مهم ترین قانون ایده پردازی ، جلوگیری از ارزیابی ایده ها در طول فرآیند است. تمرکز بر روی مقدار، نه کیفیت.

ارزیابی و بحث در مورد ایده ها در یک جلسه جداگانه برگزار می شود.

5) مثبت نکه داشتن جوانب

کلید های تفکر خلاق و تکنیک های ایده پردازی موفق، احساسات مثبت، خنده، ایده های مسخره و کاملا انتقادی از هر نوع است.

رهبر گروه باید اطمینان حاصل کند که هیچ کس چیزی را نمی گوید که آب را بر روی ایده های دیگران قرار می دهد و تفکر را خارج از جعبه تشویق کند.

6) موافقت در موضوع در دست

وقتی که من جلسات ایده پردازی را برگزار می کنم، متوجه می شوم که بهترین راه برای رسیدن به این مسئله است که برای اولین بار در مورد این سوال یا مشکل حل شود، و دوم، برای کنار آمدن با جدول یک به یک. خیلی زود همه شروع به مشارکت خواهند کرد و جلسه خاموش و اجرا خواهد شد.

7) جمع آوری گروه های مختلف برای ارزیابی

هنگامی که به ارزیابی ایده ها در جلسه بعد می آیید، می تواند مفید باشد که یک گروه کاملا متفاوت از همدیگر را جمع کنیم. این گروه ایده هایی را بدون درگیر بودن خود و دلبستگی عاطفی گروه اصلی در نظر می گیرد. در نتیجه، بیشتر به لحاظ عینی آنها قادر به ارزیابی این ایده ها هستند.

چگونه خلاقیت را افزایش دهیم
افزایش خلاقیت

مهارت های حل مسئله را از طریق ایده پردازی گروه افزایش دهید

چیزی شگفت انگیز در مورد ایده پردازی این است که تقریبا هر گروه می تواند با تعداد باورهای باور نکردنی که از طریق این روش تحریک می شود، بیرون بیاید.

شما هرگز نمیتوانید بگویید که ایده ها برای ارائه راه حل دستیابی به موفقیت نیاز دارند، بنابراین برای کمیت تلاش کنید. ایده های بیشتری که تولید می کنید، احتمال بیشتری دارد که شما دقیقا همان ایده ای را که در زمان دقیق نیاز دارید، داشته باشید.

با تمرین کردن تکنیک های ذهن ، به طور منظم، می توانید یک ایده ای را بسازید که شما را قادر می سازد تا اهداف خود را سریع تر از آنچه که تا به حال فکر کرده اید پیاده کنید.

امروزه، در عصر اطلاعات، ایده ها ارزشمندترین ابزار تولید هستند. و از آنجا که توانایی شما برای ایجاد ایده های نوآورانه، موثر و قابل استفاده، عملا نامحدود است، آینده شما هم نامحدود است.

چگونه این تکنیک های فکری را به عمل بیاوریم

اکنون، در اینجا سه چیز است که شما می توانید بلافاصله برای قرار دادن این ایده ها به عمل و بلافاصله مهارت های حل مسئله خود را بهبود بخشد:

اولا تاخیر نداشته باشید بلافاصله سه یا چند نفر را جمع آوری کنید و یک جلسه ایده پردازی را انجام دهید. سوال و یا مشکل را در تخته سفید قرار دهید و برای حل آن تلاش کنید!

دوم، گروه می تواند در یک دوره زمانی خاص ایده تولید کند. تمرکز بر کمیت داشته باشید و نه کیفیت.
سوم، ایده ها را بعدا تجزیه و تحلیل کنید و اقدامات خوبی را انجام دهید ، ایده های بیشتری که مردم با آن مواجه می شوند پیدا می شود.


چرا باید خلاقانه فکر کنیم؟



سعی کنید همیشه خلاقیت خود را افزایش دهید و تفکر خلاق داشته باشید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits