دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش ساده مدیتیشن و 8 تکنیک آسان برای کمک به تازه کار ها
11
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آموزش آسان مدیتیشن - در این مقاله قصد داریم درمورد مدیتیشن صحبت کنیم اما مطالب ره به قدری ساده بیان کردیم که مخصوص تازه کار ها است.

آموزش مدیتیشن به زبان ساده

آموزش مدیتیشن در خانه

چگونه مدیتشین عمیق انجام دهیم؟

1. وقت مناسبی و راحتی را انتخاب کنید

2. مکان دنج و ارامی را انتخاب کنید.

3. در حالت اسوده و راحت بنشینید.

4. معده نسبتا خالی داشته باشد.

5. با یک نرمش کوتاه شروع کنید.

6. یک نفس نسبتا عمیق بکشید.

7. لبخند ملایمی بر صورت خود داشته باشید.

8. چشمان خود را به ارامی باز کنید.

آموزش ساده مدیتیشن
در حال مدیتیشن

تکنیک های مدیتیشن عمیق

آیا میدانستید با گذراندن وقت کم هم میتوانید مدیتیشن عمیق را تجربه کنید؟
سوال اینکه چگونه مدیتیشن کنیم و مخصوصا چگونه در خانه مدیتیشن کنیم زمانی که خود را اماده میکنید اسان تر میشود.
اینجا بعضی از نمونه های مدیتیشن برای مبتدی ها داریم تا به ان ها چگونگی مدیتیشن در خانه را بگوییم.

آموزش ساده مدیتیشن
چاک راه های بدن در مدیتشن

1. وقت مناسبی را انتحاب کنید

مدیتیشن در اصل همان زمان استراحت و ریلکس بودن است, پس باید در زمان راحتی شما انجام شود.زمانی را اتنخاب کنید که میدانید احساس ناراحتی ندارید و برای خوشی و راحتی ازادید. ساعات طلوع و غروب خورشید زمان تعویض میان روز و شب همچنین ایده خوبی برای تمرین هستند. شما همچنین میتوانید چنین ساعاتی را در خانه خود داشته باشید که برای مدیتیشن شما کمک می کند.

2. جای دنجی را انتخاب کنید

مثل ساعت مناسب جایی را انتحاب کنید که احساس ناراحتی نکنید. مکان ساکت و راحت میتواند تجربه مدیتیشن برای مبتدی ها میتواند بسیار خوشایند و ارامش بخش باشد.

3. برای مدیتیشن در حالت راحتی بشینید

آموزش ساده مدیتیشن
حالت نشستن در مدیتیشن

حالت شما نیز اختلاف ایجاد میکند.مطمئن باشید که ریلکس, راحت و بی حرکت هستید. در حالت راست ستون مهره خود بشینید و شانه و گردن خود را ریلکس کنید و چشمان خود را از هرجهت ببندید. باید به صورت پادماسانا بشینید (حالت نشستن صاف و استوار و پاها به صورت چهار زانو و دست ها به صورت حلقه)تا مدیتشین عادی در میان مدیتیشن دیگر داشته باشید.

4. معده نسبتا خالی داشته باشید

بهترین زمان برای مدیتیشن در خانه یا محل کار قبل از خوردن غذاست.بعد از غذا ممکن است شما هنگام مدیتیشن به خواب بروید. همچنان زمانی که بسیار گرسنه هستی خود را به مدیتیشن وادار نکنید. این حالت سخت است به دلیل بازداری گرسنگی یا ممکن است حتی تمان وقت به فکرغذا باشید. یا میتوانید دو ساعت بعد از خوردن غذا مدیتیشن کنید.

5. مدیتییشن را با یک نرمش کوتاه شروع کنید

یک نرمش کوتاه یا تمرین های ساکشما یوگا قبل از نشستن برای مدیتیشن کمک میکند تا گردش خون بهتر شود, بی حالی و ناآرامی از بین برود و باعث احساس بهتر بدن میشود. توانایی نشستن بدون حرکت برای زمان طولانی مهم ترین قدم در لیست شما برای مدیتیشن است.

6.نفس نسبتا عمیق بکشید

این هم اماده سازی برای مدیتیشن اسان است. نفس عمیق به درون و بیرون همیشه بهترین ایده است.این کمک میکند تا ریتم نفس شما یکنواخت شود و باعث میشود تا فکر به حالت مدیتیشن ارام برود.

آموزش ساده مدیتیشن
مدیتیشن در طبیعت

7. لبخند ملایمی بر صورت خود داشته باشید

تفاوت را خواهید دید. لبخندی ملایم شما را ریلکس ارام و کیفیت تجربه مدیتیشن شما را بالا میبرد.

8.چشمان خود را به ارامی باز کنید

وقتی به اتمام مدیتیشن نزدیک میشوید, عجله برای باز کردن چشم خود نداشته باشید و شروع به حرک نکنید.چشمان خود را به ارامی و به تدریج باز کنید و زمانی را برای مطلع شدن خود و دوروبر خود اختصاص دهید.


آموزش مدیتیشن به زبان ساده



پس از مطالعه این مطلب، حالا مدیتیشن انجام دادن را یاد گرفته اید و بهانه ای وجود ندارد، زودتر دست به کار شوید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits