دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شما از قد خود راضی هستید ؟

۷ تکنیک طلایی برای افزایش سریع قد

شما از قد خود راضی هستید ؟
430
زمان مطالعه: 7 دقیقه
چگونه قدمان را بلند کنیم ؟ امروز قصد داریم در مورد قد صحبت کنیم. برخی ها از اندازه قد خود راضی هستند و برخی هم شدیدا تلاش دارند تا حتی هرچند کم اما قد خود را بلند کنند.

چگونه قدمان را بلند کنیم ؟

چگونه قد بلند شویم ؟

چگونه قدمان را افزایش دهیم ؟

1- خوردن پروتئین

اتکا به پروتئین های مانند گوشت مرغ سفید، ماهی، سویا و لبنیات، به رشد ماهیچه ها و استخوان های سالم کمک می کند. کربوهیدرات ساده مانند پیتزا، کیک، شیرینی و نوشابه، چیزهایی هستند که باید از آنها پرهیز نمایید.

خوردن مقدار زیادی کلسیم ، که در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم و در لبنیات (ماست و شیر) یافت می شود، کمک می کند تا استخوان های سالم را بهبود بخشد. عنصر روی به اندازه کافی مصرف کنید مطالعات، هرچند که تا کنون نا تمام بوده است، به ارتباط احتمالی بین کمبود عنصر روی و رشد خفیف پسران اشاره می کنند. منابع خوب روی عبارتند از صدف، گندم، تخم کدو، تخم مرغ، بادام زمینی و خر چنگ.

ویتامین D به اندازه کافی دریافت کنید. ویتامین D باعث افزایش رشد استخوان و عضلات در کودکان می شود، و فقدان این ویتامین نشان داده شده است که منجر به عدم رشد و وزن در دختران نوجوان می باشد . مقادیر کم ویتامین D را می توان در ماهی، یونجه، قارچ و غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند شیر و غلات یافت. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق از ویتامین D شما در معرض نور خورشید قرارگرفتن است. فقط 15 دقیقه در روز در خورشید (به طور متوسط) می توانید اطمینان حاصل کنید که شما به اندازه کافی ویتامین D دریافت نموده اید.

2- ورزش در طول سالهای نوجوانی و بلوغ

چگونه قدمان را بلند کنیم
ورزش برای اینکه قدمان را بلند کنیم

ورزش منظم می تواند به شما در طول سال های نوجوانی کمک کند تا بلند قد تر شوید. بیرون آمدن و عضلات خود را حداقل 30 دقیقه در هر روز به فعالیت وا دارید.

  • به ورزشگاه ملحق شوید پیوستن به ورزشگاه به شما کمک می کند تا به بسیاری از دستگاه های ورزشی و ماشین های عضلانی دسترسی پیدا کنید. این نیز باعث می شود که شما انگیزه ای برای کار کردن داشته باشید. (اگر شما در ورزشگاه هستید اما ورزش نکنید، احساس احمقانه خواهید کرد)
  • به یک تیم ورزشی ملحق شوید افرادی که به تیم های ورزشی می پیوندند می توانند از رقابت طبیعی خود برای سوختن کالری اضافی استفاده کنند و انتظار می رود بدن آنها بلندتر شود. چیز عالی در مورد ورزش های تیمی این است که نیمی از زمانی را که شما صرف ورزش می کنید حتی متوجه نخواهید شد که ورزش می کنید.
  • اگر هیچ امکان دیگری ندارید قدم بزنید اگر نمیتوانید وقت خود را برای انجام کاری دیگر پیدا کنید، بلند شوید و راه بروید. در راه رفتن به فروشگاه مواد غذایی باشید. در راه قدم زدن به کتابخانه یا مدرسه باشید.

3- هر شب خواب کافی داشته باشید

چگونه قدمان را بلند کنیم
خواب کافی برای اینکه قدمان را بلند کنیم

برسی خواب زمانی است که بدن شما در حال رشد است، بنابراین داشتن مقدار زیادی از خواب معادل زمان دادن به بدن برای زمان بیشتری برای رشد است. در صورتی که پیش از بارداری یا هنوز جوان تر از 20 سال هستید، هر شب 9 تا 11 ساعت خواب در شبانه روز را به خواب اختصاص دهید.

هورمون رشد انسان (HGH) به طور طبیعی در بدن ما تولید می شود، به خصوص در زمان خواب عمیق یا نیمه عمیق. داشتن، خواب آرام منجر به تولید HGH را که در غده هیپوفیز ترشح می شود.

هورمون رشد انسان (GH) (سوماتوتروپین) محتوی یک زنجیره پلی پپتیدی واحد متشکل از ۱۹۱ آمین و اسید میباشد که توسط بخش پیشین غده هیپوفیز که یک غده درون ‌ریز است ترشح میشود. هیپوتالاموس توسط هورمون آزاد کننده GHRH (سوماتوکرینین) و هورمون مهار کننده SRLF (سوماتوستاتین) ترشح GH را از هیپوفیز قدامی کنترل می‌کند. هیپوفیز طبیعی محتوی ۳تا ۵ میلی گرم هورمون رشد است و روزانه ۸۷۵-۵۰۰ میکروگرم GH ترشح می کند.

4- قد شما توسط عامل ژنتیک تعیین می شود

چگونه قدمان را بلند کنیم
تاثیر عامل ژنتیک برای اینکه قدمان را بلند کنیم

دانشمندان بر این باورند که 60 تا 80 درصد قد شما توسط ژن تعیین می شود. متأسفانه، شما ژن بلند دارید یا نه. این بدان معنا نیست که قد شما رشد نخواهد نمود اگر والدین شما کوتاه قد هستند. فقط به این معنی است که داشتن والدین کوتاهتر به این معنی است که احتمال بیشتری دارید که در قسمت کوتاه قد ها قرار بگیرید.

5- سعی نکنید از رشد خود باز بمانید

چگونه قدمان را بلند کنیم
تاثیر منفی دخانیات برای اینکه قدمان را بلند کنیم

ممکن است امکان زیاد برای افزایش قد شما وجود نداشته باشد، اما شما می توانید چندین مرحله را انجام دهید تا مطمئن شوید که توانایی رشد ارتفاع طبیعی خود را با تأثیرات محیطی کوتاه نمی کنید. الکل و مواد مخدر هر دو از عوامل جلو گیری کننده رشد قد می باشند . و همچنین سوء تغذیه می تواند شما را از رسیدن به رشد ارتفاع قد کامل خود ممانعت کند.

آیا کافئین واقعاً مانع رشد شما است ؟

مطالعه علمی نشان می دهد که، کافئین مانع از رشد نیست. با این حال، کافئین احتمال بیشتری دارد که ممانعت نماید از خواب شما به طور صحیح و به طور منظم . کودکان و نوجوانان حدود 9-10 ساعت خواب نیاز دارند و کافئین ممکن است به توانایی آنها برای به دست آوردن خواب مناسب آسیب برساند.

آیا سیگار کشیدن واقعاً مانع رشد شما می شود ؟

اثرات سیگار کشیدن و شواهد آن بر بدن نشان دهنده ( شاخص توده بدنی (BMI)) و شواهد قابل قبول و مجمل را دار است . طبق گزارش منابع اینترنتی دانشگاه کلمبیا، "اگرچه مطالعات انجام شده عمدتا قابل قبول و مجمل است، تحقیقات موجود نشان می دهد که کودکان سیگاری یا کسانی که در معرض دود دست دوم هستند، کوتاه تر از کسانی هستند که سیگار نمی کشند و یا بچه های غیر سیگاری هستند.

آیا استروئیدها واقعاً مانع رشد شما را می شوند ؟

بطور قطع . استروئیدهای آنابولیک از رشد استخوان در کودکان و نوجوانان جلوگیری می کند، همراه با کاهش تعداد اسپرم، کاهش اندازه سینه، افزایش فشار خون و قرار دادن شما در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی است نیز می باشد. کودکان و نوجوانانی که از آسم رنج می برند و استفاده از استنشاقی های که دوزهای اندک استئودون بوسیدی را تجویز می کنند، به طور متوسط نیم اینچ کوتاه تر از آنهایی هستند که با استروئید درمان نمی شوند.

6- انتظار دارید که در موقعیت سن بیست سالگی باشید که رشد کنید

چگونه قدمان را بلند کنیم
تاثیر سن و سال برای اینکه قدمان را بلند کنیم

بسیاری از بچه های جوان به خود نگاه می کنند و از خود می پرسند: "آیا من هنوز هم در حال رشد کردن هستم ؟" اگر شما زیر 18 سال هستید، احتمالا جواب «نه» است اگر هنوز سن بلوغ شما متوقف نشده باشد رشد شما متوقف نشده. سعی کنید سپاسگزار باشید که زمان کمی برای رشد بلندتر دارید، نه بجای اینکه نگران باشید که چطور بلند خواهید شد.


چگونه قد خودرا افزایش دهیم؟



امیدوارم پاسخ هایی که دنبالش بودید را پیدا کرده باشید. الان تکنیک هایی برای افزایش قد را بلدید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

بیشتر بخوانید :

چگونه کودک قد بلند داشته باشیم ؟

۷ تکنیک طلایی برای افزایش سریع قد

سبزیجات جادویی که باعث بلند شدن قد می شوند!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (430 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲۰۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

M | ۱ هفته پیش
سلام من دخترم و الان ۱۵ سالمه چند ماه دیگه میشم ۱۶ و قدم تقریبا ۱۸۰ هستش میخواستم بدونم من تا ۱۸ سالگی به حداقل قد ۱۸۵ میرسم؟
0
0
غزل فرامرزی | ۴ ماه پیش
عالی ، ممنون از اطلاعاتتون
0
0
۰۰ | ۴ ماه پیش
سلام من قدم ۱۸۸هستش سنم ۱۹سالمه الان می خواهم قدم به ۱۹۰برسه چکار کنم
0
0
بالع اوزوم | ۶ ماه پیش
خوب من فک میکردم قدم بلنده ولی وقتی میرم بیرون دو نفر میبینم میبنم خیلی کوتاهم قدم ۱۶۸ و ۱۶سالمه دخترم دارم ورزش میکنم ک قدم بلند شه ولی لاغر میشم😂😂😂
خدایاااااا کاش۱۷۲یا۱۷۰شممم
م چی میشه از تو قدرتت بینهاتهههه😂😂😂😂😂
0
2
بالام | ۶ ماه پیش
من ۱۶سالمه قدم ۱۶۸هس دخترم میخام قدم ۱۷۰یا ۱۷۲اینا شه ورزش هم میکنم ولی چون وزنم کمخ لاغر میشم بخاطره هیمن باید طی روز یکم حرکات ورزشمو کم کنم که لاغر تر نشم بنظرم بارفیکس واسع بلندی قد اثر داره ولی سخته انجام دادنش کسی روشی میدونه؟
0
0
حسین رستگار | ۹ ماه پیش
سلام من حسین رستگار هستم 13 سالمه سه ماه دیگه میرم تو 14 سالگی من قدم 153 هستش نسبت به همکلاسی هام قدم خیلی کوتاهه قد پدرم 178 و قد مادرم 169 هستش . خیلی زیاد افزایش قد ندارم مثلا از کلاس هفتم تا کلاس هشتم فقط ۳ سانتی متر افزایش قد داشتم لطفا راهنمایی ام کنید خیلی از این موضوع رنج میبرم
0
3
مهیار | ۲ سال پیش
سلام من پسرم و الان ۱۳ سالمه و قدم ۱۵۰ هست میخواستم بدونم تا ۲۰ سالگی میرسم حداقل به قد ۱۸۰
چون از همسنای خودم کوچکترم در مدرسه
آیا میتونم به قد ۱۸۰ برسم؟
12
46
عرفان حضرتی | ۲ سال پیش
سلام من ۱۷ سالمه و قدم ۱۵۸ هستش میخواستم بدونم بلند تر میشه تا ۲۰ سالگی یا نه
خیلی رنج می کشم قد ام کوتاه
19
26
شیطون بلا | ۲ سال پیش
سلام من ۱۵سالمه راستش خیلی قدم کوتاهه پدر مادرم هم قدشون نسبتا بلنده باید چه جوری قد خودمو بلند کنم ؟
بعضیا میگن آمپول ولی فک نکنم به درد بخوره ورزش هم زیاد میکنم یعنی هر روز پیاده روی و کوه نوردی میکنم نمیدونم چرا قدم از ۱۴۳بالاتر نمیره راهنماییی کنید مرسی😂
10
41
آیسان | ۲ سال پیش
سلام خوبین من دختر هستم و ۱۰ سالمه قدم ۱۴۰ است می‌خواستم بدونم که قدم تا ۱۳ سالگی به ۱۶۵ می رسه یانه بنظرخودم خیلی قدم کوتاهه میشه بگین کوتاهه یانه.؟ باتشکر از سایت خوبتون.
لطفن‌جوابمو‌بدین مرسی
25
19
پاسخ ها:
ناشناس | ۲ سال پیش
قدت خیلی خوبه نگران نباش عالی هست من 11 سالگیم قدم 155 بود و در 12 سالگیم 160 و الان که 13 سالمه قدم به 168 رسیده
6
25
Jisso | ۲ سال پیش
من 12 سال و پنج ماهم هست و قدم152 هست و وزنم 38
به نظرتون قدم چند میشه و اینکه میتونم به هفتاد برسم ؟؟
شما ۱۲ سال داشتید قدتون چند بود و الان چنده ؟
6
11
امیرحسین | ۲ سال پیش
سلام من پسر هستم ودقیقا14سال و سه ماهم هستش و قدم هم180هست وخانوادمون هم همه قد بلند هستن ایا من میتونم تا 20سالگی به 190برسم بوکس هم کار میکنم
12
26
ارشیا | ۲ سال پیش
سلام
من متولد ۱۰ مهر ۱۳۸۷ هستم و پسرم و الان قدم ۱۶۱ هست میخواستم ببینم میتونم به ۱۸۰ برسونم دارم هفته ای ۲ جلسه والیبال هم میرم و قد پدر و مادرم هم متوسط هست
7
12
رضا | ۲ سال پیش
سلام من‌ تقریبا15سالم. هس‌ ‌و قدم ۱۸۹. یا شاید ۱۹۰. هست. میخوام بدونم میشه. بلند تر بشم؟ ایا. شیر. تعثیر. روی‌قد میزاره. لطفا جواب بدید🍂
12
28
،r | ۲ سال پیش
سلام من دخترم و تازه ۱۵ سالم شده قدمم۱۶۳ هست نی تونم تا ۱۷۰ برسم ممنونننن میشممم جواببببب بدیدددددددد
8
15
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
ورزش‌کششی انجام بده ‌والیبال. برو
5
25
-hAj.cR7 | ۲ سال پیش
سلام من پسرم قدم ۱۶۹ است چند روزه رفتم تو ۱۶ سالگی برادرم قدش 182 پدرمم 174 ولی حدودا از وسطای 14 سالگی رشد قدم زیاد شده به طوری که اون موقع قدم 150 بود(ژنم اینطوریه که یدفعه رشد میکنم)میشه بگین تقریبا چن سانت دیگه رشد میکنم؟(الانم ماهی یه سانت یا یه سانتو نیم رشد میکنم ممکنه به ۲ سانتم برسه با ورزش البته)
3
11
محمد | ۲ سال پیش
سلام الان من 12سال و8ماهمه وقدم 145 میشه بلند تر شم اخه همه ی دوستام قدشون بلنده
11
18
Maral | ۲ سال پیش
سلام من 12 سالمه قدم 143 هست به نظرتون چکار کنم تا قدم 165 بشه
5
14
پاسخ ها:
ناشناس | ۲ سال پیش
توی این سن کمتر کسی هست که قدش به اینقدر برسه و بعضی هایی که اینقدر هستند مثل مادر یا پدرشون هستند و یا آمپول و مکمل استفاده میکنند و من که الان 11 سالم هست قدم 155 هست هنوز مونده تا اونقدر ولی من فقط ورزش کردم که به اینقدر رسیدم
9
6
متین | ۲ سال پیش
سلام من متینم ۱۴ سالمه من قبل تابستون چاق بودم و به دکتر مراجعه کردم و الان لاغر شدم و با کمک دکترم و ویتامین ها قدم ۳ تا ۵ سانت رشد داشته ولی فک کنم ۴ سانت رشد داشتم و الان قدم ۱۶۰ یا ۱۶۱ هستش و خانواده پدرم قدشون بلنده و از اونموقع که پیش دکتر رفتم هرروز ورزش قد میکنم و دارو و ویتامین و پودر های قد میخورم و بجز اون ۴ سانتی متر ۱ سانتی متر هم اضافه کردم میخواستم بدونم تا ۲۰ سالگی میتونم قدم رو به ۱۹۰ یا ۱۸۷ برسونم؟
14
9
فرزاد بیگی | ۲ سال پیش
سلام وقت بخیر
من 20 سالمه و قدم 184 است.
قد مادرم 165 و پدرم 175 است.
میخاستم بدونم من باید بلند تر میبودم؟!!
یعنی الان باید پیگیری کنم؟!
ممنون میشم کمکم کنید
20
13
ابولفضل دایی | ۲ سال پیش
همه ورزش کنن برای قد عالی هست ورزش کششی بسکتبال یوگا ورزش ساده مثل کشش بدن یا شنا یا بوکس یا کاراته کشش خیلی مهم هسا
8
16
ابولفضل دایی | ۲ سال پیش
سلام ممنون برای مقاله من 16 سالمه قدم 180 هست میخواستم بدونم تا 190 بالا برم میشه؟
چون میخوام بدنسازی برم ولی میگن قد دیگه رشد نمیکنه ایا همینط.ر هست؟
8
9
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
به ۱۹۰ سانت به صورت طبیعی فکر نکنم برسی ، ولی هنوز تا قبل ۱۸ سالگی ممکنه ۱ تا ۳سانت رشد کنی ولی با ورزش مخصوصا ورزش های کششی می تونی از این هم بیشتر رشد کنی .
اگر وزنه ها و حرکات خیلی سنگین رو در بدن سازی انجام بدید ممکنه رشدتون متوقف بشه ولی حرکات معمولی و ساده فکر نکنم مشکلی برای رشد قد به وجود بیاره .
6
20
Mohammad | ۲ سال پیش
سلام من 16 سالمه و قدم 169 است قدم تو مدرسه یا فامیل کوتاه است آیا ممکن است بلند تر شود ممنون اگه جواب بدید به 180 میرسه
11
6
Mahya | ۲ سال پیش
سلام من ۱۵ سالم هست و قدم ۱۵۴ هست
میخواستم ببینم تا ۱۶ سالگی به ۱۶۱ میرسم یا نه؟
15
5
امیزعلی | ۲ سال پیش
سلام من ۱۴سالو۶ماهمه قدم۱۷۳ میخواستم بدونم من میتونم
به ۱۹۰ برسم
9
7
پاسخ ها:
بگم خوبه حله؟ | ۹ ماه پیش
الان چندی؟
0
0
tuka | ۲ سال پیش
سلام من دخترم 11 سالمه و قدم 163 هست مخوام بدونم میتونم به قد 177 برسم !
14
12
پاسخ ها:
محمدحسین | ۲ سال پیش
برای دختر بیشتر از ۱۷۰ خوب نیست
68
53
tuka | ۲ سال پیش
سلام من دخترم 11 سالمه و قدم 163 هست می خواستم بدونم که قدم تا چه حد رشد میکنه و می تونم به قد 177 برسم ؟
14
11
علیرضا | ۲ سال پیش
سلام ببخشید من ۱۲ سالمه ۴ ماه دیگه ۱۳ سالم میشه قدم حدود ۱۶۰ هست ببخشید من میتونم ۱۸۰ برسم ممنون میشم جواب بدید لطفا بگید
12
11
کوثر | ۲ سال پیش
سلام من دخترم و 14 سال دارم خیلی قدم کوتاه قدم 142 هستش چطوری میتونم قدم بلند تر بشه لطفا راهنمایی کنید پاسخ بدید لطفا
10
19
پاسخ ها:
ناشناس | ۲ سال پیش
عزیزم برو آمپول بزن
14
17
ابوالفضل یوسفی | ۲ سال پیش
آیا من میتوانم قد ۱۶۳ سانتی ام را به۲متر برسانم با آمپول😯
51
7
ابوالفضل یوسفب | ۲ سال پیش
سلام من ابوالفضل یوسفی هستم و ۱۶سال دارم قدم ۱۶۳سانت می باشد وای این قد ناراضی هستم که کوتاه ماندم
آیا میتوانم به ۲متر برسم وچگونه
23
12
امین | ۲ سال پیش
سلام من 16 سالم هست و قدم 173 سانت می باشد و پدرم هم 170 سانت هست ممکن هست تا 178 سانت برسه یا خیر
11
18
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
نظر من اینه که شما به ۱۷۵ سانتی متر به صورت طبیعی می رسید ولی این عدد ممکنه بیشتر هم باشه . اگه دوست داری به رشد قدت کمک کنی تا قبل از ۲۰ سالگی شروع به ورزش کن ، خیلی کمک می کنه .
5
14
Amirreza | ۲ سال پیش
سلام من الان ۱۵سالمه و قدم ۱۶۵به نظر شما می تونم تا ۱۸۰ برسم
6
16
شنتیا | ۲ سال پیش
سلام من ۱۳ سالمه ۶ماه دیگه ۱۴ سالم میشه قد۱۷۲سانت هستش بنظرتون من قدم تا ۱۹۰ میره
10
10
ثنا | ۲ سال پیش
سلام من ۱۵سال سن دارم و قدم ۱۶۶هست نیخواستم بدونم میشه قدم به ۱۷۵برسه هرهفته هم کوهنوردی انجام میدن و روزی ۳هم پیاده روی دارم ممنون میشم پاسخ بدین
5
7
پاسخ ها:
علی | ۲ سال پیش
فقط ورزش های کششی کمک میکنه
6
13
عرشیا میرجعفری | ۲ سال پیش
سلام من ۱۳ سالم هست قدم ۱۶۵ سانتی متره میخواستم بدونم این قد برای سن من مناسبه
7
7
مهسا | ۲ سال پیش
سلام من دختر هستم و به تازگی به ۱۵ سال سن رسیدم و قدم ۱۷۲ هست تقریبا میخواستم بپرسم که آیا ممکن هست به ۱۷۵ برسم یا خیر ممنون میشم جواب بدید
11
7
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام.
۱ یا ۲ سانت به صورت طبیعی ممکنه* رشد قد داشته باشید ، ولی با ورزش ، مخصوصا ورزش های کششی مطمئن باشید ۳ سانت رشد قد را خواهید داشت .
3
15
امیرحسین | ۲ سال پیش
سلام
خوبید من 15 سالمه قدم 152 است میخوام ۱73 بشم ، میشه راهنمایی کنید ؟؟؟
10
12
محمد | ۲ سال پیش
سلام من قدم 158 هستش و 14 ساله 9 ماهمه میخواستم بدونم تا 3 سال دیگه میتونم بالای 170 بشم؟
7
8
مهسا | ۲ سال پیش
سلام ممنون بابت مطالب من ۱۴ سالمه قدم ۱۵۰ هست امکان داره که قدم به ۱۶۰ یا بیشتر برسه تا ۱۸ سالگی ممنون میشم جواب بدین خواهشا
7
16
Kami | ۲ سال پیش
سلام،من پسرم،15و نیم سالمه و قدم 177میخواستم بدونم ممکنه تا 190برسم؟خیلی ممنون میشم جواب بدید
13
9
م.ر | ۲ سال پیش
سلام
من 13 سالم داره تموم میشه و وارد 14 میشم چند روز دیگه
پسر هستم و قدم 158 هستش میخواستم بدونم تا سال های آینده تا 180 میرم؟
7
3
پاسخ ها:
Gloria | ۲ سال پیش
16 سالگی به اوج رشد قد میرسی
4
11
حامد | ۲ سال پیش
سلام من تازه رفتم تو ۱۶ سالگی قدم ۱۷۱ هست و هر روز رکاب میزنم میخواستم بدونم میتونم به ۱۸۸ یا ۱۸۵ برسم یا ن ؟
5
4
حامد | ۲ سال پیش
سلام من ۱۵ سالمه و قدم ۱۷۱ هست و هر روز رکاب میزنم میخواستم بدونم میتونم به ۱۸۹ یا ۱۸۷ برسم ؟
4
5
Sevda | ۲ سال پیش
سلام من ۱۴ سالمه
قدم ۱۶۲چیکار کنم قدم۱۷۵شه
من که ۱۳ ساله بودم قدم ۱۴۹بود هر روز هر ساعت ورزش کشش کردم قدم ۱۶۲شده ولی الان هر چقد ورزش میکنم نمیشه
میتونین بگین تا چن سالگی میتونم افزایش قد داسته باشم و چه ورزش و چه تغذیه میتونه قد بلند کنه؟
5
8
پاسخ ها:
Ayda | ۲ سال پیش
سلام دوست عزیز تا 20 سالگی میتونین رشد کنین
5
6
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
هر چه قدر سن بالا تر می ره افزایش قد با ورزش سخت تر می شه ، دختران معمولا در ۱۶ یا ۱۸ سالگی به اوج قدی خود می رسند و اگر شما از الان ورزش های کششی رو به صورت جدی انجام بدید به قد مورد نظر می رسید .
در مورد تغذیه توضیح کامل داده شده .
3
15
علیرضا | ۲ سال پیش
سلام،من ۱۴ سالمه قدم ۱۵۳هست چیکار کنم قدم بالای ۱۷۰برسه؟؟
4
2
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
با ورزش های کششی و تغذیه مناسب به قد مورد نظر می رسید . یه بازه تقریبا ۵ ، ۶ ساله .
2
8
سوگند | ۲ سال پیش
سلام من دخترم 14سالمه و قدم 135هست چیکار کنم به 150برسم تو رو خدا بگید چیکارکنم؟؟؟
6
4
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
ورزش ، ورزش ، ورزش ، تمام .
2
12
Morteza | ۲ سال پیش
سلام. من تازه رفتم تو 15 سال پسر هستم قدم 175 هست به نظر شما تا چند سانت دیگه قدم رشد میکنه؟
4
3
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
دقیق نمی تونم بگم ولی مطمئنم به ۱۸۰ سانتی متر می رسید . رشد قد در پسران معمولا ۱۸ تا ۲۰ سالگی ادامه دارد
3
11
ناشناش | ۲ سال پیش
سلام‌ من دخترم و ۱۴سالمه و قدم ۱۵۷ هستش چیکار کنم به ۱۷۰ برسمم
2
1
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
مطالب و برنامه های بسیار زیادی در مورد افزایش قد وجود دارد ، می توانید از آنها استفاده کنید.
2
10
تارا | ۲ سال پیش
سلام من 14 سالمه و دخترم 163 قدمه ایا ممکنه قدم به بالای 170 برسه
3
1
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام.
بله ، شما می تونید با ورزش های کششی یا یوگا به قد ۱۷۰ برسید .
2
10
سمانه | ۲ سال پیش
سلام 13 سالم هست و تقریباً یک سال هست که عادت شدم و قدم 148 و وزنم 42 کیلو است امکانش هست قدم 165 یا 170 بشود
قد مادرم 158 و قد پدرم 175 هست
لطفاً کمکم کنید همه من را مسخره میکنند
4
4
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
شما رشد قدتان کامل نشده ، برای اینکه به حداکثر رشد قدی خودتان برسید ورزش های کششی می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند و همچنین تغذیه مناسب .
2
11
مهدی | ۲ سال پیش
سلام ببخشید من الان 17سالمه وقدم 169چجوری قد خودم به 175برسونم
2
3
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
شما اگر هر روز ورزش های کششی رو به صورت جدی انجام بدهید ، به قد مورد نظر می رسید .
می تونید از برنامه های افزایش قد کمک بگیرد .
3
12
شیدا | ۲ سال پیش
سلام من دخترم 13 سالمه قدم 142 هست تا 160 میرسم قد پدرم 164 هست
4
2
صبا | ۲ سال پیش
سلام من ۱۵ سالمه و به بلوغ رسیدم و قدم ۱۷۰ است آیا ممکنه به قد ۱۸۵ برسم؟
3
2
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
به صورت طبیعی نه .
دختران معمولا آهنگ رشد قدشان تا ۱۶ سالگی ادامه دارد و بعد از ۱۶ سالگی ، رشد قد بسیار کمی دارند ، ولی ممکنه صفحات رشد قدشان هنوز بسته نشده باشه .
شما با ورزش مداوم* و تغذیه مناسب ، ممکنه نهایتا به ۱۷۸ برسید .
3
14
علی | ۲ سال پیش
من الان 14 سال و چند ماهم هست. قدم 160 هست ایا میتونم قدم رو به 185 برسونم؟ ممنون میشم جوابم رو بدید.
2
3
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
شما با تغذیه مناسب و ورزش مداوم ، ممکنه به قد
۱۸۰* برسید .
2
12
Zahra | ۲ سال پیش
سلام من ۱۴ سالمه ۳ماه هست ک به بلوغ رسیدم و قدم ۱۴۰ سانتع خیلی کوتاه هستم خواستم بدونم رشد میکنم؟
3
6
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
بله ، شما رشد قد خواهید داشت .
دختران معمولا ۱۶ تا ۱۸ سالگی رشد قد دارند .
1
13
نازنین زهرا | ۲ سال پیش
سلام . شما باید برنامه افزایش قد نصب بکنید
1
4
امیرحسین | ۲ سال پیش
سلام خسته نباشید من متولد ۱۳۸۳ هستم و ۱۶ سال سن دارم قدم تقریبا ۱۷۳ هستش میخواستم بدونم قدم حداقل ب۱۸۰ تا ۱۸۵ میرسه ؟؟؟؟
قد پدرمم ۱۸۵ هستش
میخواستم بدونم امیدی هست ک من ب قد دلخواهم برسم تا سن ۱۸ سالگی؟؟؟
2
4
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
متأسفانه به قد ۱۸۵ به صورت طبیعی ، نخواهید رسید ؛ ولی تقریبا ۲ یا ۳ سانت دیگه رشد خواهید کرد .
ورزش های کششی‌ را انجام دهید و تغذیه مناسب داشته باشید ، ممکنه به قد بالای ۱۷۵ سانت برسید .
1
12
محمد | ۲ سال پیش
سلام من 14سالمه 170سانت قدم هست میتونم به بالای 180برسم؟؟
2
1
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
بله ، شما با ورزش و تغذیه مناسب به قد ۱۸۰ میرسید .
1
11
علی | ۲ سال پیش
سلام من تقریبا 15 سالم هست قدم 172 سانت هست بنظرتون میتونم به بالای 185 برسم
2
3
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام.
به ۱۸۵ ، فکر نکنم به صورت طبیعی برسی ؛ ولی با ورزش و تغذیه مناسب ؛ شاید ممکن بشه .
در پسران معمولا رشد قد ۱۸ تا ۲۰ سالگی ادامه دارد .
1
10
علی | ۲ سال پیش
سلام من تازه دارم میرم در 15 سال قدم 172 هستش بنظرتون بالای 185 میتونم برسم؟
0
1
حسام | ۲ سال پیش
من ۱۵ سال و ۴ماهمه و ۱۶۶ قد و پسرم آیا قد بلند تر میشه و اینکه صفحه رشدم در حال بسته شدنه و اینکه چه ورزش هایی بکنم؟
0
2
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
شما هنوز رشد قد خواهید داشت.
و پیشنهاد می کنم که برنامه های افزایش قد رو دانلود کنید .
0
5
سلام. | ۲ سال پیش
سلام من متولد ۸۵ نمیه ی دوم هستم.والیبالیستم و قدم ۱۸۰ تاده.تراکم استخوانم بالاعه و ویتامین دی هم از حد نرمال بالاتره.هر روز هم ورزش های کششی و جنبشی مثل طناب زدن و بارفیکس انجام میدم.آیا من قدم تا سال دهم(الان هشتمم) به ۱۸۷ تا ۱۹۰ میرسه؟؟
1
2
M | ۲ سال پیش
من ۱۵ سالمه ۱۵۸ قد دادممم میخامم به ۱۷۰برسمم چیکار کنممم
بخداا دیگه مردمم ورزش کنممم😭
0
6
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
جنسیت ؟؟
اگه دختر باشید ، از قد خوبی بر خوردارید
1
16
Aryo | ۲ سال پیش
سلام من 13 سالمه و قدم 162 سانتی متره به نظر شما خوبه ؟چیکار کنم بلندتر شم؟من شبا خیلی دیر خابم میبره و تقریبا نزدیک6یا7 ساعت خواب دارم امکان اینکه قدم بلند بشه در آینده هست؟راستی من پسرم
1
2
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
تا رشد قدت کامل بشه خیلی وقت داری ، پسرا معمولا تا ۱۸ ، ۲۰ سالگی رشد می کنن ، به این جور چیزا فکر نکن ، برو خوش باش .
0
11
مهشید | ۲ سال پیش
سلام دوستان وقت بخیر.
من 15 سال دارم یعنی کلاس هشتم هستم 155 قدمه 4سال میشه که به دکتر مراجعه کردم خیلی تاثیر داشت از قرص ال ارژلین استفاده کردم و الان هم استفاده میکنم دیگه 3 ماه میشه که رشد قدم کم شده دکتر گفته بود که اخرش 154 میشه اگر بیشتر تلاش کنه کمی بیشتر هم میشه هر روز تحرک دارم ورزش میکنم حرکات کششی انجام میدم والیبال و فوتبال و حرکات تکواندو و.... خوم تکواندو کار هستم 7 سال سابقه دارم شنا هم میرفتم دیگه به خاطر کرونا نمیرم
به نظرتون بازم قدم افزایش خواهد داشت؟؟؟
فقط میخوام 3 الی 5 سانت قدم افزایش داشته باشه لطفا کمک کنید 🙏 🙏 🙏
0
1
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
اگه صفحات رشد قدتون متوقف شده باشه ، کارتون با ورزش خیلی سخت میشه . اگه هر روز تحرک دارین و ورزش می کنین ، من مطمئنم که رشد قد خواهید داشت .
فقط ناامید نشو و ورزش کن .
1
8
رضا | ۲ سال پیش
سلام .
اگه صفحات رشد قدتون بسته شده باشه ، کاری سخت پیش روی شماست .
ولی نامید نشید و به ورزش کردن ادامه بدید ، حتما نتیجه می‌گیرید .
1
9
حامد | ۲ سال پیش
سلام من16سالو8ماه سن دارم قدم 181باورزش های کششی و تناب میتونم به188یا187برسم؟
1
7
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
شما ۲ تا ۳ سانت دیگه به صورت طبیعی رشد خواهید کرد ، فقط کافی که اراده کنی و هر روز ورزش کنی و نا امید نشی .
0
11

hits