دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ خاصیت جادویی روغن پرتقال
13
زمان مطالعه: 8 دقیقه
خواص روغن پرتقال چیست ؟ از فواید روغن عصاره ای پرقال برای سلامتی می توان به ویژگی هایی که دارد اشاره کرد, مانند ضد التهاب, ضد افرسدگیع تقویت کننده جنسی,ضد نفخ,باعث ادرار زیادع توانبخش, آرامبخش و دارای اسید کولیک است.

کاربرد روغن پرتقال

روغن پرتقال کاربرد های زیاد گوناگون داخلی (وطنی), صنعتی و دارویی دارد. به صورت بومی, از طعم ان در نوشیدنی, خوراکی و کیک های شیرین استفاده میشود. به صورت صنعتی در صابون و لوسیون بدن , کرم , ضد پیری, مالیدنی های صاف کن چین و چوروک و به عنوان غلیظ کننده نوشدنی های شل, تازه کننده هوای اتاق, اسپری ها, خوشبو کننده ها و در بعضی موارد نانوایی کاربرد دارد.

فرایند استخراج ترکیب روغن پرتقال

این روغن از پوست پرتقال با همفشردگی سرد به دست می اید. اگر چه بیشتر شما اسم معمول پرتقال را میدانید ولی شاید شما اسم گیاهی ان را نمی دانید, سیتراس سیننسیس. مایعی که درون اب پرتقال های غلیظ هست بعضی مواقع از ترکیب این روغن است. اصلی ترین سازنده این این روغن الفا پینن, سیترونلا,ژرانیولع سابین,مایرسن,لیمونین,لینالول و نرال است.

خواص درمانی روغن پرتقال چیست؟

روغن پرتقال برای پوست و مو

خواص روغن پرتقال
میوه و روغن پرتقال

فواید روغن پرتقال برای سلامتی

ما همه از کاربرد های تبلیغاتی و صنعتی اگاه هستیم, حالا بیایید تا فواید روغن پرتقال را برای کسانی که این ماده را زیاد استفاده میکنند برای سلامتیشان جستجو کنیم.


خوراک کنسرو

کنسروها میتوانند باعث رنج زیاد یا مشکلات جدی مانند ادامه دادن سرفه , تشنج, گرفتگی عضلات, اسهال شود. برای جلوگیری از این اثرات , کنسرو ها باید زود درمان یا کاملا جوگیری شود. این میتواند با کمک روغن پرتقال درست شود که باعث راحتی عضلات و موارد عصبی شود.


اثرات مسکن ها

زمانی که نیاز به آرامش بعد از یک روز کاری سخت دارید یا از التهاب رنج میکشید دست به مسکن های طبیعی که کمک میکند تا ارام شوید دست میزنید. مسکن های ساخته شده یا دارو ها موجود در مغازه ها بر اساس مواد مخدر ساخته شدند یا تقلبی هستند. این ها در یک دویدن طولانی مدت اسیب های بزگی به قلب یا اعضای گوناگون داخلی میزنند. خیلی بهتر است که از مسکن های طبیعی مثل روغن پرتقال استفاده کنیم . این ماده, نگرانی, عصبانیت ,غم و اندوه و التهاب های بدنی را کاهش میدهد.


ویژگی تقویت کننده جنسی

روغن پرتقال به مقدار کم ویژگی تقویت کننده جنسی دارد.استفاده مرتب و همیشگی از این روغن میتواند مشکلات کم تمایلی جنسی,سفت شدن الت تناسلی در اثر شق شدن خون, ناتوانی جنسی,هیجان از دست رفته رابطه را حل کند و باعث افزایش گرایش جنسی شود.

برطرف کننده التهاب

روغن پرتقال به صورت موثر و سریع التهاب را برطرف میکند, حتی التهاب درونی و بیرونی. با وجود دلایل, اعم از مشکلات کمرشکن ادویه جات, تب , بیماری عفونی, گاز معده و یا رفتن ماده سمی به معده یا اعتیاد , روغن پرتقال می تواند درد و اذیت ان ها را کم کند.

تاثیرات اسید کولیک

این میتواند ترشح تمامی غده های اختصاصی را اعم از درون ریز و برون ریز ترفیع دهد. از این رو یک کاربرد مکرر برای تنظیم شیردهی و قاعدگی و همچنین ترشحات گوارشی ,صفراویه, هورمونی و انزیمی.
جلوگیری از بیماری های غفونی
زمانی که بریدگی یا خراشیدگی داشتید, همیشه یک راهی برای بند امدن زخم با توجه به وضیفه باکتری های عفونی هست. حتی احتمال رخ دادن عفونت هنگام زخمی شدن از وسیله اهنی زیاد است به دلیل اینکه فرصت متاثر شدن از باکتری های تتانوس را دارد. روغن پرتقال کمک میکند تا از هر دو جلوگیری شود, اثر قارچ های عفونی و تتانوس که از رشد باکتری ها جلوگیری و باعث ضد عفونی کردن زخم ها میشود.

خواص روغن پرتقال
پوست و روغن پرتقال

برطرف کننده افسردگی

مقدار خیلی کمی از روغن پرتقال لحضات شادی را برای شما فراهم میکند و افکار تمیزی و خوبی را یاد شما میاورد. به همین دلیل از این روغن به طور مکرر در خوشبو کننده ها استفاده میکنند. این خوشحالی,احساس ارامش ایجاد میکند و به عنوان برطرف کننده عصبیانیت است که برای افرادی که از افسردگی یا بیماری اظطراب رنج میکشند است. تحقیقات نشان میدهد که روغن پرتقال طبیعی کمک میکند تا مقدار تپش قلب و هیدرو کورتیزون بزاق کم شود که این زمانی که در اظطراب یا نگرانی به سر میبرد ترشح میشود.

زیاد کننده ادرار

روغن پرتقال باعث کمک میکند تا بدن شما از گاز ها و سموم اضافی خلاص شود. این ادرار را زیا دمیکند که باعث از بین بردن سموم ماده اوریک اسید , سموم صفراوی, نمک اضافی , الوده کننده ها و آب اضافی از طریق ادرار است.ادرار اشتها را زیاد میکند و گوارش یا هضم را ترفیع میدهد.این ماده به کم کردن چاقی کمک میکند که برای قلب مفید و خوب است.

به عنوان کش دهنده عضلات

ربط داشتن کشش عظلات به بدن این است که به عنوان بررسی کننده و سرویس انتقال را بر عهده دارد. کشش عظلات کارکرد تمامی سیستم عظلات بدن را بیش تر میکند, سیستم متابولیک را در وضیعت منسبی نگه میدارد و ایمنی بدن را ترفیع میدهد.

ویژگی ضد نفخ

ضد نفخ بودن به این معنی است که یک نماینده به خارج شدن گاز های اضافی از روده کمک میکند. اگز گاز ها در روده تولید شوند و به بالای بدن راه یابند باعث درد قفسه سینه, سو هاضمه و باعث ناراحی میشود. حتی میتواند باعث بالا امدن فشار خون هم شود, تاثیر منفی بر روی سلامتی قلب بگذارد و درد شدید شکم شود . رواغن پرتقال میتواند تمامی این مشکلات را برطرف کند, میتواند باعث راحتی شکم و ماهیچه های مقعدی شود, بدین وسیله به گاز ها را خارج میکند. علاوه بر این گاز های افزوده خارج نمیکند.

ویژگی حشره کشی

تحقیقات نشان میدهد که روغن پرتقال میتواند از کرمینه (نفوذ کرم) و لیسه ی مگس مقابله کند و شاید به از بین بردن مگس ها کمک کند.

خواص روغن پرتقال
روغن پرتقال فرآوری شده
فواید دیگر

این به عنوان زهر زدایی و تقویت ایمنی بدن, از بین برنده یبوست و سو هاضمه عمل میکند و برای نگه داری سلامت, نرم کردن و پوست ناهموار بسیار مفید است. و برای درمان جوش و التهاب کمک میکند.

هشدار

روغن پرتقال سمیت را بروز میدهد. مزه تلخی دارد و به مقدار زیادی جذب میشود, و شاید باعث استفراغ , تهوع و کم اشتهایی شود.
ترکیب کننده: وجود رعصاره مرکبات (لیمو نارنج نارنگی...) بهث ترکیب شدن با دیگر عصاره ها میشود. روغن پرتقال با دارچین, سیر,کندر,زنجبیل, فلفل سیاه, صندل (چوب سخت و خوشبو و سفید) و خس خس به خوبی ترکیب میشود.

خواص روغن پرتقال
روغن پرتقال

سوالاتی که بیشتر در باره روغن پرتقال پرسیده میشود:

روغن پرتقال چیست؟

روغن پرتقال عصاره روغن پرتقال است که اسم علمی سیتراس ساینسیس دارد. این ها میوه های معمولی ولی روغن خودش زیاد شناخته نشده است. فرق بین روغن پرتقال از اب پرتقال این است که روغن پرتقال از پوست پرتقال با فرایند مربوط به تهیه مشروب گندم است . از روغن پرتقال میتوان در بیماری های زیادی به کار برد , از جوش تا بیماری های اظطرابی .

چگونه روغن پرتقال درست کنیم؟

برعکس باور خیلی ها, ساختن روغن پرتقال از پوست ان است نه میوه اش. پوست پرتقال را جدا کنیسد و بگذارید تا خشک شود. پوست خشک شده را اسیاب کنید و کمی الکل غلات ( الکلی که از غلات ساخته شده باشد) را در روی گاز به درجه گرما برسانید. بعد الکل غلات را روی پوست پرتقال بریزید . مخلوط را خوب تکان دهید و بگذارید تا 2 تا 3 روز قبل از صافی دادن به حال به حال خود باشد. روغن پرتقال شما اماده است.

از کجا بخریم؟

می توانید این روغن را از مغازه های وسایل طبیعی یا مواد غذایی میفروشند تهیه کنید. روغن پرتقال همچنین در خوشبو کننده ها و مالیدنی ها استفاده میشود پس پرورش دهنده ها و مواد خوشبو از ها همچنین محلی بای خرید این روغن هستند. خوشبختانه این روغن زیاد گران نیست.

روغن پرتقال برای چه چیزی خوب است؟

روغن پرتقال مالیدنی (کرم) زیادی دارد که میتواند سلامت شمارا بالا ببرد مثل: کمک میکند تا بهتر بخوابید , گرفتگی عظلات را کم میکنده هیجان رابطه داشتن شما را زیاد میکند, باعث تقویت سیستم دفاعی بدن میشود, باعث زهر زدایی بدن میشود و از شروع مشکل های بدنی جلوگیری میکند. بیشتر بودن مقدار انتی اکسیدان و ترکیب های ارگانیکی در این روغن باعث زیاد شدن خاصیت شفا بخشی و مفیدی آن میشود.

چگونه از روغن پرتقال استفاده کنیم؟

میتوانید با راه های مخاتلفی استفاده کنید. بعضی از مردم روش خوشبو کردن لباس های خود در شسشتو با این روغن را ترجیح میدهند. دیگری ها از خوشبو کننده هوا استفا برای بهتر کردن هوای اتاق استفاده میکند. شما میتوانید به صورت مخصوص برای بهتر کردن ضاهر پوست خود استفاده کنید. در صورت استفاده برای جوش یا اگزما مقداری اب جوش اضافه کنید و بخار ان را استشمام کنید.


با استفاده از خواص روغن پرتقال گامی به سوی یک زندگی سالم تر بردارید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (13 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits