دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نشانه های زوال عقل در میانسالان چیست؟
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زوال عقل و آهسته قدم زدن؟ یک مطالعه جدید در انگلیس نشان می دهد میانسالانی که با سرعت آهسته قدم می زنند یا کاهش سرعت زیادی در طول زمان دارند در معرض خطر زوال عقل هستند.

زوال عقل در پیری

زوال عقل چیست؟

زوال عقل در سالمندان

از سال ۲۰۱۵، تقریبا ۲۷ میلیون نفر در سراسر جهان دچار زوال عقل شدند. مشکل حافظه به اندازه کافی توانایی فرد را برای کارهای روزانه تحت تاثیر قرار می دهد و شایع ترین علت زوال عقل،آلزایمر است.

از انجایی که در حال حاضر درمانی برای زوال عقل وجود ندارد بسیار مهم است که عوامل خطر که ممکن است منجر به بروز این بیماری شوند را کشف کرد. یکی از زمینه های مورد توجه محققان این است که ایا عمکرد فیزیکی با شروع زوال عقل همراه است یا خیر، خصوصا چون که کاهش عملکرد فیزیکی و شناختی شاخص های پیری هستند.علاوه بر این، اختلالات راه رفتن که با سن افزایش می یابد میتواند با شروع زوال عقل مرتبط باشد.

زوال عقل
زوال عقل در پیری

در این مطالعه، محققان ارتباط بین تغییرات در سرعت پیاده روی، تغییرات در توانایی فکر کردن و تصمیم گرفتن را با پیشرفت زوال عقل بررسی کردند. انها اطلاعات مربوط به سال های ۲۰۰۲-۲۰۱۵ را جمع اوری کردند و این مطالعات شامل میانسالان ۶۰ سال به بالا است که در انگلیس زندگی می کنند.

ان ها سرعت پیاده روی شرکت کنندگان را در دو موقعیت سال ۲۰۰۲-۲۰۰۳ و ۲۰۰۴-۳۰۰۵ را ارزیابی کردند تا ببینند ایا پس از ازمایشات ۲۰۰۶-۲۰۱۵ افراد مبتلا به زوال عقل را تشخیص دادند یا خیر. و در اخر افرادی که دچار زوال عقل شده بودند و افرادی که مصون مانده و مشکل قدم زدن داشتند هم در خطر ابتلا به زوال عقل هستند.

تیم تحقیقاتی متوجه شدند که حدود ۴۰۰۰ میان سال که در این مطالعه شرکت کرده بودند اهسته قدم می زدند و همین طور افرادی که در طی این دو سال کاهش سریع داشتند در خطر ابتلا به زوال عقل هستند.

شرکت کنندگانی که در شروع مطالعه توانایی ضعیفی در فکر کردن و تصمیم گرفتن دارند و همینطور افرادی که طی مطالعه کتهش زیادی در فرایند های شناختی داشتند بیشتر احتمال دارد به زوال عقل تشخیص داده شوند.

زوال عقل
زوال عقل در سالمندان

سپس محققان نتیجه میگیرند که افراد میانسال که اهسته قدم میزنند و افرادی که طی زمان مشخصی کاهش سریع داشتند در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند. با این حال محققان اعلام کردن دو عامل اهسته قدم زدن و توانایی شناختی ضعیف لزوما بر بروز زوال عقل اثر نمی گذارند.


پیشگیری از زوال عقل



این هم تحقیقی که ارتباط آهسته قدم زدن میانسالان و زوال عقل را نشان میدهد. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits