دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۶ خاصیت معجزه آسا روغن بابونه برای درمان بیماری ها
55
زمان مطالعه: 7 دقیقه
روغن بابونه را برای درمان بسیاری از مشکلات میتوانید استفاده کنید. بابونه بیشتر به خاطر خواص تسکین دهنده متعدد خود شناخته شده است. فواید روغن بابونه را در ادامه مقاله بخوانید.

روغن بابونه پر از خواص مفید است. هیچ چیز مانند چای داغ گل بابونه برای به پایان رساندن روزی ارام خوب نیست. اما آیا می دانید گل بابونه از توانایی بیشتری برای کمک به آرامش شما برخوردار است؟برای شروع، ممکن است اگاه نباشید که گل بابونه یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی مورد استفاده انسان است. این گل به طور گسترده ای در جهان استفاده می شود زیرا توانایی درمان بیماری های مختلف را دارد.

بابونه رومی (Chamomilla Nobile) و بابونه آلمانی (Chamomilla recruit) هر دو نوع گل بابونه دارای خواص دارویی بسیار مشابه هستند. با این حال، هر کدام از ان ها دارای ترکیباتی است که انها را از هم متفاوت می کند، بنابراین شما می توانید گل بابونه رومی را به جای گل بابونه آلمانی (و بالعکس) در شرایط مختلف به کار ببرید.

در حالی که بابونه اغلب به عنوان چای مصرف می شود، روغن استخراج شده از گل های زرد و سفید آن می تواند فواید بیشتری را به همراه داشته باشد، زیرا ترکیبات فرار و آنتی اکسیدان ها در فرم پایدار تری حفظ می شوند.

در اینجا که ما در جست و جوی فواید ان هستیم باعث می شود تا شما نه تنها چای شیرین گل بابونه را بچشید، بلکه همچنین می توانید با استفاده از روغن زیتون بابونه از فواید ان استفاده دکنید و لذت ببرید.

شاید یکی از دلایل استقرار چنین گیاه استثنایی در طول تاریخ به دلیل توانایی آن در درمان انواع مختلفی از بیماری بوده باشد . با بهبود هضم و مبارزه با سرطان از طریق این روغن گیاهی قوی،هیچ نشانه ای از عدم منفعت را نشان نمی دهد.

فواید روغن بابونه

روغن بابونه
گل و روغن بابونه

1. کمک به هضم و سیستم گوارشی

گل بابونه به خاطر توانایی از بین بردن بسیاری از مشکلات هضم که می تواند شامل بهبود مسمومیت، سوء هاضمه، کولیک، اسهال، و تهوع باشد مشهور است. محققان معتقدند که ترکیبات ضد التهابی آسئولن و ترکیبات آنودیناز ضد گرفتگی و انقباضی که در بابونه فراوان هستندعلت مزیت ان در این زمینه می باشد.

در اصل، این ترکیبات به روده کمک می کند تا آرام باشد وحرکت غذا را بهبود دهد که باعث بهبود هضم می شود.

حتی به نظر می رسد که نوزادان نیز از فواید بابونه برای هضم بهتر بهره می برند،. مطالعه ای نشان می دهد که 57 درصد از شرکت کنندگان نوزاد دچارکولیک، بیماری خود را در طی 7 روز مصرف بابونه بهبود دادند.

2. روغن بابونه سلامت پوست را بهبود می کند

به نظر می رسد که همان ترکیبات ضد التهابی موجود در بابونه برای بهبود سلامت پوست هم به کار می رود. مطالعات نشان داده اند که فلاونوئیدهای ضد التهابی موجود در روغن بابونه قادر به نفوذ لایه های عمیق پوست هستند و برای بهبود پروتئین های التهابی و همچنین مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث پیری می شوند استفاده می شود.

همچنین مطالعات نشان داده که 60 درصد از آن به عنوان کرم هیدروکورتیزون در درمان اگزما استفاده می شود. یکی دیگر از مطالعات هم چنین نشان داده که مصرف بیش از 0.5 درصد هیدروکورتیزون تنها پس از دو هفته باعث درمان می شود.


3. روغن بابونه دارای خاصیت ضدباکتریایی است

بابونه حاوی عصاره استونیک می باشد که برای عفونت های باکتریایی و قارچی مفید است. یک مطالعه نشان داد که عصاره استونیک گیاهان بابونه گونه ی آلمانی دارای اثرات ضد میکروبی بیشتری علیه استافیلوکوکوس اورئوس و کاندیدا آلبیکنس نسبت به داروهای سنتی دارد.

با این وجود، مطالعه دیگری نشان می دهد که بابونه ممکن است در زمان مصرف خوراکی هم اثرات مشابه داشته باشد و نشان می دهد که بابونه آشامیدنی میزان ادرار هیپوراترا و گلیسین را افزایش می دهد که با افزایش فعالیت ضد باکتری مرتبط است.

4. روغن بابونه دارای خواص ضد التهابی است

روغن فرآوری شده بابونه
روغن فرآوری شده بابونه

روغن بابونه دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی است و اینکه حاوی روغن های فرار از جمله آلفا بیسابولول، اکسید آلفا بیسابولول A و B و ماتریسین است که به فلاونوئیدها تبدیل می شود در نتیجه به سرکوب پروتئین های التهابی کمک می کنند. این کار باعث می شود بابونه خواص درمانی خوبی برای بیماری های التهابی پوست مانند اگزما، همچنین اختلالات گوارشی التهابی و حتی آرتریت باشد.

5. روغن بابونه استرس را از بین می برد

بابونه بیشتر به خاطر خواص تسکین دهنده متعدد خود شناخته شده است. این روغن شامل ترکیبات متعددی است که اثر آرام بخش بر روی بدن مصرفی و یا استنشاق دارد و بیماران پس از مصرف آن به صورت چایی به راحتی به خواب می روند.

بابونه همچنین دارای اثر تسکین دهنده و ضد انقباضی بر سیستم عصبی مرکزی است. محققان معتقدند این اثرات ناشی از یک ترکیبی نام آپی ژنین در گل بابونه است که می تواند به گیرنده های GABA در مغز متصل شود و اثرات تسکین دهنده داشته باشد.

6. روغن بابونه اثر ضد سرطان دارد

هر دو المانی و رومی بابونه دارای آنتی اکسیدان های قوی در فرم ترپنوئید ها و فلاونوئیدها هستند. این ترکیبات، شامل اکسید آزولن، آپیگنین، پتولیتین و کورستین، رادیکال آزاد در بدن شما را غربال می کند.

در واقع، رادیکال های آزاد، ترکیبات مزاحم هستند که منجر به آسیب DNA و پیر شدن پوست و کاهش سیستم ایمنی در بدن شما می شود. آنتی اکسیدان ها ازطریق متوقف کردن این ترکیبات، قبل از اینکه باعث آسیب در بدن شوند به بدن کمک می کننند ، و در نهایت کاهش سایش و پوسیدگی بدن را به دنبال دارند.

خواص روغن بابونه
روغن بابونه

نحوه استفاده از روغن بابونه

شما می توانید بابونه را در هر فروشگاه غذای بهداشتی چه حضوری چه به صورت انلاین پیدا کنید. این روغن می تواند به صورت موضعی یا مصرفی مورد استفاده قرار گیرد و طبق پیشنهادات می توانید به صورت استنشاقی هم از ان بهره برد.

  • برای سلامت پوست و آکنه، 2 تا 3 قطره روغن را رقیق کنیدو به صورت یا بدن بزنید.
  • تهوع را با استفاده از مالیدن روغن به طور مستقیم به گیجگاه، و یا ان را به همراه گیاه اسطوخودوس و قرص نعناع در هوا منتشر کنید.
  • برای بهبود هضم و دیگر مشکلات روده، 2 تا 4 قطره را به طور مستقیم به شکم خود بزنیدو البته برای کودکان، قبل از استفاده، حتما روغن را مانند روغن نارگیل یا زیتون رقیق کنید.
  • اگر احساس اضطراب یا استرس در خود می کنید، بوی آن را مستقیما از بطری استنشاق کنید و یا آن را در هوا پخش کنید و عمیقا نفس بکشید.

نکته: تنها زمانی که باردار هستید در استفاده از روغن بابونه احتیاط کنید . مطالعات نشان می دهد که جریان خون را به ناحیه لگن در زمان بارداری افزایش می دهد.

در حالی که دم کردن یک دسته از چای بابونه برای سلامتی و تسکین دادن به کار می رود ، می توانید از طریق روغن هم امتحان کنید. حتی اگر شما کاملا سالم هستید، می توانید خانه خود را قبل از خواب با پراکنده کردن ان به محل ارامش تبدیل کنید. یا حتی شما می توانید بردن یک بطری از روغن بابونه به سرکار از استرس خود کم کنید . ارامش بیشتری داشته باشید.


با استفاده از روغن های طبیعی از خواص شگفت انگیز آنها بهره مند شوید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

بیشتر بخوانید :

بابونه گاوی : ۱۲ خاصیت بی نظیر بابونه گاوی چیست ؟

معجزه بخور بابونه برای پوست و سلامتی بدن

خواص و فواید معجزه آسا عرق بابونه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (55 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits