دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه عمر طولانی داشته باشیم؟
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
زندگی طولانی آرزوی همه است. هیچ زمان بهتری در تاریخ انسانیت وجود نداشته که بتوانید یک عمر طولانی تر و با کیفیت تر داشته باشید.

عمر طولانی را هدف خود قرار دهید! یک بحث قدیمی و چیزی که همه خواهان آن هستند، یک عمر طولانی! اما حقیقت این است که همه نمیتوانند عمری طولانی داشته باشند.

اگر با مردم صحبت بکنید، خیلی ها میگویند که قدیم ها مردم زندگی های سالم تر و عمری طولانی تر داشتند، اما، این درست نیست.

در دنیای مدرن امروزی با وجود پیشرفت های تکنولوژی و شکست دادن بیماری های ساده ای که روزی میلیون ها نفر را میکشت، میتوانیم بگوییم که در عصر خوبی زندگی میکنیم.

divider

مثلا در آمریکا بیشترین گروه جمعیتی که در حال رشد است، گروه سنی افراد بالای 90 یا 100 سال هستند. وظیفه ای که هر فرد نسبت به خودش دارد این است که به نحوی از خود مراقبت کند که بتوانید به چنین گروهی ملحق شود.

تقریبا هر برحه ای از تاریخ را که مشاهده کنید، طول عمر زیاد معمولا بصورت اتفاقی دیده میشود. اما امروزه داشتن عمری طولانی دیگر یک اتفاق نیست، بلکه یک انتخاب است.

واقعا قادر هستید که از همین امروز تصمیم بگیرید که سطح سلامت بالایی داشته باشید و با بوجود آوردن عادت هایی بخصوص، سال های زیادی زندگی کنید.

عمر طولانی

چگونه عمر خود را طولانی کنیم؟

در برخی کشورها ، بیش از 60 درصد مردم چاق هستند که یعنی حداقل 20 درصد بیش از وزن ایده آلی که باید داشته باشند قرار دارند. میلیون ها نفر در دنیا وجود دارند که از چاقی مفرت رنج میبرند که یعنی 40 تا 50 درصد بیشتر از وزن ایده آل هستند.

هرچیزی که امروزه هستید و هرآنچه که در آینده خواهید بود، حاصل تصمیمات خودتان است. اگر میخواهید تفاوتی در زندگی خود بوجود اورید ابتدا باید عادت های خودتان را تغییر دهید و سپس با ایجاد یک نظم خاص از آن ها پیروی کنید.

تنها راه داشتن وزن ایده آل آن است که کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید. هر روز و هر هفته باید اینکار را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که همانطور که ماه ها و سال ها طول میکشه تا دچار اضافه وزن و چاقی شوید، همانقدر هم طول میکشه تا از شر چربی های اصافه خلاص شوید.

مطمئن باشید که کاهش وزن ساده نخواهد بود و دلیلش هم آن است که باید عادت هایی را ترک کنید که سال ها شما را به پرخوری و ورزش نکردن تشویق کرده است. کار سختی هست اما غیرممکن نیست. کاهش وزن را تبدیل به هدف خود کنید.

در ادامه سه عادتی را به شما معرفی میکنیم که میتواند خیلی به شما کمک کند.

زندگی طولانی

1. غذاهای سالم بخورید

داشتن یک رژیم غذایی مناسب اولین قدم برای داشتن یک زندگی سالم است. باید عادت کنید که غذای سالم بخورید، به اندازه بخورید و در زمان مناسب. همه میدانند که باید بصورت متعادل همه چیز بخورند، میوه ، سبزیجات و محصولات تولید شده از غلات.

علاوه بر این اصول کلی، کارهایی دیگری هم میتوانید انجام دهید. ابتدا باید حواستان باشد که در استفاده از این سه ماده سفید مراعات کنید : نمک، شکر و آرد سفید.

خیلی ساده است اما اگر واقعا رعایت بکنید نتایج شگفت انگیزی خواهید گرفت.

2. به اندازه کافی ورزش کنید

عادت بعدی که باید بوجود اورید، ورزش کردن است. اکثر مردم در اواخر دوران نوجوانی یا طی دهه 20 سالگی زندگیشان ورزش کردن را کنار میگذارن اما بدن انسان طوری خلق شده که بصورت مداوم نیاز به ورزش کردن دارد.

سعی کنید بصورت روزانه تمرین هایی داشته باشید که باعث حرکت تمام مایچه ها و استخوان های بدنتان شود. زمانی که اینکار را انجام میدهید، بدنتان (علی الخصوص اسکلت و نواحی استخوانی) همیشه انعطاف پذیر خواهد ماند و از انواع مشکلات مانند گرفتگی های عضلانی جلوگیری میشود.

اگر هر روز 30 دقیقه ورزش کنید در انتهای هفته بیش از 200 دقیقه تحرکت منظم داشته اید و با ادامه دادن این روال، تبدیل به یکی از سالم ترین افراد خواهید شد.

انجام ورزش های هوازی مانند دویدن یا دوچرخه سواری و یا حتی ورزش هایی مثل شنا کمک زیادی به قلب و عروق وسیستم تنفسی شما میکند.

3. به اندازه کافی بخوابید

استراحت با کیفیت و کافی سومین عادت مهمی است که برای داشتن یک زندگی سالم باید داشته باشید. حداقل 7 تا 8 ساعت خواب شبانه باید داشته باشید. اگر کمتر از این مقدار بخوابید و در طول روز هم سخت کار کنید، دچار عارضه ای به نام "اختلال خواب" خواهید شد.

اگر عادت کنید که هر شب حدود ساعت 10 بخوابید و هر شب اینکار را تکرار کنید، حس شادابی خاصی را تجربه خواهید کرد.


مطمئن باشید با رعایت این اصول کلی عمری طولانی و سر شار از سلامتی خواهید داشت. امیدوارم این مطلب مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

کیومرث نمیرانیان | ۴ سال پیش
خودکشی تدریجی
جامعه جهانی شرایط را برای خ... تدریجی آماده کرده است. 99% مردم در عمل، دارند از این شرایط حداکثر تأثیرات را می برند.
نتیجه اینکه : بعد از 40 سالگی بهره برداری شروع می شود، و در سن 70 الی 80 سالگی بهره برداری کامل می شود.
راهنمائی : خوردن غذاهای خوشمزه = خ... تدریجی
این معما را حل کنید؛ سپس سلامتی و عمر خود را پس بگیرید. عمر انسان خیلی بیشتر از 100 سال بوده.
0
0

hits