دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا شما هم مشکلات گوارشی دارید؟

8 حرکت ورزشی یوگا برای هضم بهتر غذا

آیا شما هم مشکلات گوارشی دارید؟
68
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همانطور که میدانید توصیه های اصلی برای هضم بهتر غذا همیشه خوردن فیبر زیاد، نوشیدن زیاد آب و پرهیز از غذاهای چرب است. اما در مورد حرکات فیزیکی که به این موضوع کمک میکنند چه میدانید؟

امروز قصد داریم راهکاری برای یک مشکل بسیار شایع ارائه کنیم. عارضه های گوارشی تقریبا همه گیر شده است و دلایل متعددی هم دارد اما اکثر این مشکلات راهکارهایی ساده دارند که با کمی تمرین نتایج بسیار خوبی خواهند داشت. رشته ورزشی یوگا چند حرکت مخصوص به شما پیشنهاد میکند. همراه ما باشید.


یکی از متخصصان حوزه تغذیه سه توصیه برای شما دارد و سپس 8 حرکت ورزشی را به شما معرفی خواهیم کرد.


1. صاف بنشینید.


با صاف نشستن احتمال دچار شدن به سوزش معده را کاهش میدهید. رعایت حالات صحیح بدن در وضعیت های گوناگون کمک زیادی به دستگاه گوارش شما میکند. اگر پس از غذا خوردن مدتی را صاف بنشینید و از خوابیدن و یا لم دادن بپرهیزید، کمک زیادی به هضم غذا خواهد کرد.


2. پس از غذا خوردن استراحت کنید.


پس از وعده های غذایی به هیچ عنوان نباید فعالیت های فیزیکی شدیدی داشته باشید. در واقع هضم غذا در زمانی که استراحت میکنید با سرعت بیشتری انجام میشود و زمانی که فعالیت زیادی دارید سرعت هضم کاهش پیدا میکند.


3. حرکات اصلاحی انجام دهید.


حرکات یوگا میتواند باعث ریلکس شدن شکم شود. این حرکات نحوه تنفش شما را اصلاح میکند. چنین تمرین هایی باعث تقویت ماهیچه های دیافراگم میشود که کارشان جلوگیری از برگشت جریان غذا به مری است(ریفلاکس). همچنین تمرین هایی وجود دارد که با ماساژ دادن اندام های ناحیه شکم باعث دفع سموم از بدن میشود.

8 حرکت ورزشی یوگا برای هضم بهتر غذا کدامند؟

حرکت یوگا گربه
نام حرکت : گربه
حرکت یوگا گاو
نام حرکت : گاو
حرکت یوگا سگ رو به پایین
نام حرکت : سگ رو به پایین
حرکت یوگا مثلث
نام حرکت : مثلث
حرکت یوگا مثلث چرخشی
نام حرکت : مثلث چرخشی
حرکت یوگا چرخش نسته
نام حرکت : چرخش نشسته
حرکت یوگا کودک خوشحال
نام حرکت : کودک خوشحال
حرکت یوگا توله سگ قد کشیده
نام حرکت : توله سگ قد کشیده

انجام این حرکات کمک زیادی به فرایند هضم غذا میکند. امیدوارم که از این مطلب بهره مند شده باشید. دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (68 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits