دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید خوردن روزانه یک زیتون
16
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چرا باید هر روز زیتون بخوریم؟زیتون انواع بسیار مختلفی دارد اما نگران انتخاب نباشید، تقریبا تمام آنها سرشار از مواد مغذی هستند که به درد بدنتان می خورد.

چرا باید هر روز زیتون بخوریم؟

زیتون انواع بسیار مختلفی دارد اما نگران انتخاب نباشید، تقریبا تمام آنها سرشار از مواد مغذی هستند که به درد بدنتان می خورد. البته این را انکار نمی کنم که برخی از انواع زیتون ممکن است مزایای بیشتری داشته باشد.در این بخش از دلگرم می خواهم به شما بگویم چرا باید زیتون یکی از غذاهای روزانه تان باشد و چطور می تواند از سرتاپا برایتان مفید باشد.

چرا باید هر روز زیتون بخوریم؟

چرا باید هر روز زیتون بخوریم؟

وقتی بچه بودم زیتون از آن خوراکی هایی بود که درست درکش نمی کردم. تمام چیزی که می دانستم این بود که نمکی هستند و یک هسته در میانشان دارند. اما حالا پس از دهه ها، همه چیز را درباره این ماده غذایی می دانم. زیتون یک میان وعده فوق العاده مغذی است و می تواند در بعضی غذاها برای هرچه بهتر شدنشان به کار رود.

زیتون انواع بسیار مختلفی دارد اما نگران انتخاب نباشید، تقریبا تمام آنها سرشار از مواد مغذی هستند که به درد بدنتان می خورد. البته این را انکار نمی کنم که برخی از انواع زیتون ممکن است مزایای بیشتری داشته باشد. اینجا می خواهم به شما بگویم چرا باید زیتون یکی از غذاهای روزانه تان باشد و چطور می تواند از سرتاپا برایتان مفید باشد.

1- پادزهر التهابی بیماری های مدرن است

هر کاری که در جهت کاهش التهاب انجام می دهید، گامی در جهت درست است و زیتون می تواند در این زمینه کمکتان کند. به کار بردن زیتون در برنامه غذایی روزانه، دسترسی تان به پلیفینول ها و به صورت خاص اولئوروپین را افزایش می دهد. اولئوروپین یک ترکیب شیمیایی است که به خاطر داشتن آنتی اکسیدان های قوی، ضد آتروژنیک ها، ضد التهاب ها، ضد قارچ ها و خواص ضد میکروبی معروف است.بهتر اینکه این پلیفینول های خوشمزه به کاهش استرس اکسیداتیو در مغز و تقویت ذهن کمک می کنند. به عبارت دیگر زیتون راهی عالی برای تقویت ذهن است.

2- سلامت قلب و عروقتان را حمایت می کند

داخل هر زیتون چربی سالم و غیراشباع وجود دارد. این چربی به تقویت کلسترول خوب و کاهش خطر سخت شدن شریان ها کمک می کند. چربی غیر اشباع در زیتون ها حاوی اسید اولئیک است که با کاهش فشار خون و بهبود سلامت کلی قلب و عروق درارتباط است.

3- برای چشم ها و پوستتان مفید است

زیتون سرشار از ویتامین A است، آنتی اکسیدانی که برای محافظت از قرنیه و حفظ سلامت چشم ضروری است. این آنتی اکسیدان می تواند مشکلات مرتبط با چشم از جمله دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و آب سیاه را از بین ببرد. در مورد پوست نیز می تواند به از بین رفتن چین و چروک کمک کند.زیتون حاوی ویتامین E نیز هست و همچنین آنتی اکسیدان هایی نظیر ترکیبات لوتئین و زیگزانتین دارد که تمام اینها به معنای محافظت بیشتر از چشم و پوست است.

4- به کاهش وزنتان کمک می کند

به دنبال رسیدن به وزن سالم هستید؟ زیتون اینجا هم می تواند کمکتان کند. به لطف چربی های غیر اشباع، که با سوزاندن چربی شکمی و حساسیت بهتر به انسولین در ارتباط است، می توانید به عنوان ابزار کاهش وزن روی زیتون حساب کنید.برای اینکه اشتهایتان را به روشی سالم کنترل کنید، قبل از اینکه وعده های ناهار و شام را میل کنید، یک میان وعده کوچک زیتون استفاده نمایید.اسید های چرب غیر اشباع ( بعلاوه مقداری فیبر ) به گوارش کمک کرده و هورمون های سیری را تحریک می کنند. بنابراین با مصرف زیتون زودتر احساس سیری خواهید کرد.

5- انرژی بیشتری به شما می دهد

گلوتاتیون ( یک ترکیب پروتئینی کوچک از سه آمینو اسید ) دارد؟ اگر زیتون بخورید، سطح گلوتاتیون در خونتان به شکل قابل محسوسی افزایش پیدا می کند. این را تحقیقات زیادی نشان داده و ثابت کرده اند. گلوتاتیون برای تولید انرژی ضروری است. بنابراین اگر به اندازه کافی، این ترکیب پروتئینی را دریافت کنید انرژی تان افزایش خواهد یافت و زندگی فعال تری خواهید داشت.

به علاوه، زیتون ها مخصوصا زیتون های سیاه، مقدار مناسبی آهن نیز به همراه خود دارند، که برای تولید انرژی و عملکرد سیستم ایمنی بدن مهم است. پس سعی کنید سطح این موارد را بالا نگه دارید.

چرا باید هر روز زیتون بخوریم؟

چگونه بهترین نوع زیتون را بخریم:

بسیار خب، حالا زمان خرید زیتون فرا رسیده است. در فروشگاه هستید، به انواع زیتون هایی که برای فروش گذاشته شده خیره شده اید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید. چند توصیه به شما می کنیم تا بدانید باید دنبال چه چیزی باشید:

از فروشگاه خارج شوید

بهتر است خرید زیتون را از خود کشاورزان یا کسانی که محصولات ارگانیک ارائه می کنند انجام دهید. تا جای ممکن از ارگانیک و سالم بودن محصول مطمئن شوید سپس خرید را انجام دهید.

ارگانیک را فراموش نکنید

اگر زیتون را به صورت شیشه ای می خرید دقت کنید روی بسته بندی برچسب ارگانیک خورده باشد.

کنسرو ها را فراموش کنید

سعی کنید تا جای ممکن از خرید زیتون های کنسرو شده بپرهیزید. این زیتون ها در طی فرآیند رشد با آفت کش ها اسپری شده اند. در طول آماده سازی نیز مواد شیمیایی زیادی برای افزایش طول ماندگاری آنها استفاده می شود.

کم بخرید همیشه بخرید

به جای خرید مقدار زیتون به صورت کنسرو شده، به دنبال زیتون هایی باشید که بدون مواد افزودنی ارائه می شوند. طول عمر این نوع زیتون ها شاید کمتر باشد ولی می توانند تمام مزایا را به بدنتان برسانند. مقدار کمی بخرید تا زیتون ها خراب نشوند. همچنین با خرید مقدار کم می توانید انواع زیتون را بچشید و آنهایی که بیشتر خوشتان می آید را انتخاب کنید.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب چرا باید هر روز زیتون بخوریم؟

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

--------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (16 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits