دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز در مورد پارانوئید
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پارانویا همان بیماری ای است که خیلی ها از آن با نام بدبینی و سوءظن یاد می کنند که یک تفکر غلط است که در ذهن بسیاری از افراد جاافتاده. اگرچه بدبینی و سوءظن جزو علائم این بیماری است ولی این همه ماجرا نیست.

قد کوتاه‌ها بیشتر به پاراتویا مبتلا می‌شوند

با کسانی که پارانوئید دارند، چه کنیم؟

پارانویا همان بیماری ای است که خیلی ها از آن با نام بدبینی و سوءظن یاد می کنند که یک تفکر غلط است که در ذهن بسیاری از افراد جاافتاده. اگرچه بدبینی و سوءظن جزو علائم این بیماری است ولی این همه ماجرا نیست.نکته مهم درخصوص پارانویا این است که این بیماری در بسیاری از اوقات قابل درمان است و فرد می تواند با رعایت یکسری اصول رفتاری به زندگی معمولی خود ادامه دهد. در مطلب پیش رو با ویژگی های این بیماران، چگونگی رفتار با آن ها و سایر مسائل مرتبط با این بیماری بیشتر آشنا می شوید.با دلگرم همراه باشید.

قد کوتاه‌ها بیشتر به پاراتویا مبتلا می‌شوند

وقتی افراد به طور مجازی در موقعیتی قرار می گیرند که قدشان نسبت به بقیه کوتاه تر می شود، احساس بدی نسبت به خودشان پیدا می کنند و از این می ترسند که مبادا دیگران قصد آسیب زدن به آنها را داشته باشند. این تحقیق نشان می دهد از دست رفتن یا کم شدن اعتماد به نفس می تواند باعث افکار پارانویایی شود و نتیجه آن در درمان افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، مفید است.

در این تحقیق، 60 زن عادی که مستعد «بدبینی» بودند، 2 بار یک مسیر را با مترو رفتند؛ یک بار در شرایط عادی و یک بار در حالی که 25 سانتی متر از دور و بری ها کوتاه تر بودند. بیشتر افرادی که در این آزمایش شرکت داشتند، دفعه دوم به طور خودآگاه متوجه اختلاف قد با بقیه نشده بودند اما بیشترشان احساس بدی داشتند و از نالایقی یا کم ارزش بودن خودشان شکایت می کردند. این افکار منفی که در ذهن انها وجود داشت، می تواند باعث بدگمانی و پارانویای آنها نسبت به بقیه شود؛ مثلا فکر می کردند یک نفر در واگن به آنها زل زده، می خواهد ناراحتش کند یا فکر بدی درباره او دارد.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب قد کوتاه‌ها بیشتر به پاراتویا مبتلا می‌شوند

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

-----------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits