دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آب گازدار و سلامتی پوست
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آب گازدار و سلامتی پوست:فواید اب گازدار برای زیبایی پوست/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید آب گازدار برای زیبایی پوست آشنا شوید.

فواید اب گازدار برای زیبایی پوست

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید آب گازدار برای زیبایی پوست آشنا شوید.

فواید اب گازدار برای زیبایی پوست

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا نوشیدن آب های گازدار خوب است یا بد؟

چند وقتی است که آب های گازدار بدون طعم و طعم دار راه خودشان را در بازار مواد غذایی پیدا کرده اند و طرفداران خودشان را هم دارند.آب گازدار همان آب معمولی است که مقداری گاز کربینیک به آن اضافه شده است. و البته اگر قرار باشد طعم دار هم باشد کمی چاشنی های خوراکی هم به آن افزوده میشود. البته پزشکان متخصصین بر این عقیده اند که افرادی که دچار ناراحتی های معده نظیر رفلاکس، زخم معده و یا سوزش سر دل هستند بهتر است از این نوع آبها استفاده نکنند زیرا گاز کربنیک موجود در این آبها موجب بیشتر شدن ناراحتی معده می شود.

اما این آبها در مقایسه با انواع نوشابه های گازدار و آب میوه های قندی به مراتب بهتر هستند و افرادی که مشکلات گوارشی ندارند بهتر است این نوع آبها را جایگزین انواع نوشابه ها و آب میوه های قندی کنند.مورد دیگر در مورد این گونه آبها این است که به دلیل گاز دار بودن به شدت تمایل فرد برای نوشیدن مواد قندی را سر کوب می کنند. در نتیجه در رژیم های لاغری مشکلی ایجاد نمی کنند. ولی به دلیل داشتن مواد اسیدی موجب آسیب به مینای دندان می شوند به علاوه اینکه مانند دیگر نوشیدنی های گازدار موجب آسیب به استخوانها می شوند.

آب گازدار چیست؟

آب گازدار

آب گازدار یا آب کربناته آبی است که در آن کربن دی‌اکسید، تحت فشار حل شده باشد. آب گـازدار یکی از مواد اولیه برای ساخت نوشابه‌های گازدار است.

نظر پزشکان

پزشکان متخصص بر این عقیده اند که افرادی که دچار ناراحتی های معده نظیر رفلاکس، زخم معده و یا سوزش سر دل هستند بهتر است از این نوع آبها استفاده نکنند زیرا گاز کربنیک موجود در این آبها موجب بیشتر شدن ناراحتی معده می شود.
دکتر "روشندل" متخصص تغذیه ، آب گـازدار را همان آب می داند که به آن اندکی گازکربنیک افزوده شده است و هنگام بازکردن در بطری از آن خارج می شود لذا مصرف این آب برای رفع عطش به مراتب مفید تر از آب میوه های قنددار است و از بروز مشکلاتی نظیر چاقی جلوگیری می کند.
علی رغم اینکه آب گازدار برای رفع عطش توصیه می شود اما اغلب دندانپزشکان، اسیدی بودن این نوع نوشیدنی ها و اثر آنها بر پوسیدگی دندان ها را از جمله مضرات آب های گازدار عنوان کرده و خواستار عدم مصرف آن هستند.

آب گازدار

در برخی کافی شاپ ها با اضافه کردن کمی شربت شیرین توت فرنگی، پرتغال ، هلو یا هر میوه دیگر و افزودن آب گاز دار به ان نوشیدنی گاز دار درست می کنند که البته این گونه نوشیدین دیگر آن اب گاز دار قبلی که در مورد آن صحیت کردیم نخواهد بود و دیگر نوشیدنی شیرین به ان اضافه شده و مانند یک نوشابه قندی شده است بنابراین اگر قصد خوردن آب گاز دار بدون مواد قندی را دارید حتما از اب گاز دار بدون اضافه کردن شربت شیرین استفاده کنید.

و در آخر به یاد داشته باشید مصرف بیش از حد این نوع نوشیدنی هم در دراز مدت موجب آسیب به استخوانها و دندانهایتان می شودو پوکی استخوان هم از عوارض استفاده بیش از حد از نوشابه های گاز دار است. چون باعث می شوند کلسیم در بدنتان جذب نشود.

علي رغم اينکه آب گازدار براي رفع عطش توصيه مي شود اما اغلب دندانپزشگان، اسيدي بودن اين نوع نوشيدني ها و اثر آنها بر پوسيدگي دندان ها را از جمله مضرات آب هاي گازدار عنوان کرده و خواستار عدم مصرف آن هستند.به قيده من اين محصول جايگزيني مناسب براي افرادي است که عادت به خوردن نوشابه هاي گازدار دارند چرا که پوسيدگي استخوان مهمترين عارضه اي است که افراد علاقه مند به نوشابه هاي گازدار را تهديد مي کند.

------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits