دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چای کهنه دم نخورید!
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چای کهنه دم نخورید!:مضرات چای کهنه دم یا جوشیده برای سلامت بدن!با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوارض مصرف چایی جوشیده و کهنه دم آشنا شوید.

مضرات چای کهنه دم یا جوشیده برای سلامت بدن!

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوارض مصرف چایی جوشیده و کهنه دم آشنا شوید.

مضرات چای کهنه دم یا جوشیده برای سلامت بدن!

دست نگه دارید، هرگز چای کهنه دم نخورید!

چای جوشیده, چای کیسه ای و دمنوش آماده مضر است؟

چای یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در بین ایرانی هاست که مصرف آن قاعده و اصول خاصی دارد که همگان از آن بی خبرند. آن دسته از افرادی که در طول روز بیش از 3 لیوان چای مصرف می کنند باید بدانند که چای کهنه باعث تولید مواد سمی در بدن می شود و تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

تحقیقات نشان داده است که خوردن چای کهنه دم باعث تولید مواد سمی در بدن شده و خطرات جذی به همراه خواهد داشت. چایی که بیشتر از ۱۰ دقیقه دم بکشد، کهنه به شمار می‌رود و نوشیدن این چای کهنه موجب افزایش خستگی در فرد خواهد شد.

یکی دیگر از تبعات چای کهنه دم تحریک معده و ترشح بیش از اندازه اسید معده می باشد که باعث اسیدی شدن محیط درونی معده شده و فرد را مستعد ابتلا به بیماری زخم معده خواهد کرد. بنابراین از دم کردن چای بیش از ۱۰ دقیقه خودداری کنید.

امروزه خوردن چای کیسه ای به دلیل سهولت تهیه آن بسیار رایج شده است. این نوع نوشیدنی ها به دلیل ترکیبات افزودنی از قبیل رنگ و اسانس به هیچ وجه توصیه نمیشود. مصرف دراز مدت این نوع چای ها ممکن است منجر به مشکلات گوارشی و ریفلاکس معده شود.

 عوارض مصرف چاي كهنه دم

مصرف چای سبز برای چه کسانی ممنوع است؟

این موارد در مورد دمنوش های گیاهی آماده نیز صدق می کند و دمنوش باید با استفاده از ترکیبات گیاهی و توسط خود فرد تهیه شود. پزشکان توصیه میکنند که به جای نوشیدن چای و یا دمنوش های کیسه ای از روش سنتی دم کردن که توسط خود فرد و با اضافه کردن موارد مورد نیاز انجام میشود استفاده گردد.

 عوارض مصرف چاي كهنه دم

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits