دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید خواب بر باروری آقایان چیست؟
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فواید خواب بر باروری آقایان چیست؟:تاثیر خواب بر قدرت باروری مردان/نقش میزان خواب در توان باروری مردان چیست؟!آقایان بخوانید.

تاثیر خواب بر قدرت باروری مردان

نقش میزان خواب در توان باروری مردان چیست؟!آقایان بخوانید

 تاثیر خواب بر باروری مردان!

مهم‌ترین هورمون مردانه یعنی تستوسترون در موقع خواب شبانه در بدن آزاد می‌شود.یک مطالعه جدید نشان داده که هم خواب کم و هم خواب زیاد می‌تواند بر توانایی باروری مردان تاثیر بگذارد. دکتر Laure- Wise استاد اپیدمیولوژی دانشکده طب دانشگاه بوستون می‌گوید؛ زمان متعادل خواب ۸-۷ ساعت است.

مطالعه روی ۷۹۰ زوج انجام شده و نشان داده که احتمال بارداری در زنان وقتی همسر آنها شب‌ها کمتر از ۶ ساعت یا بیشتر از ۹ ساعت می‌خوابد کمتر می‌شود. در این زوج‌ها احتمال بارداری ۴۲ درصد کمتر از آنهایی است که مرد هر شب حدود ۸ ساعت می‌خوابد.

 تاثیر خواب بر باروری مردان!

تاثیر خواب بر میزان باروری مردان

 تاثیر خواب بر باروری مردان!

پروفسور لاورن وایز استاد دانشگاه بوستون آمریکا می گوید که بهترین میزان خواب شبانه برای تقویت قدرت باروری در مردان ۷ تا ۸ ساعت است. تحقیقاتی که بر روی ۷۹۰ زوج آمریکایی انجام شد نشان داد خواب زیاد یا کم هر دو بر روی قدرت باروری تاثیرگذار است.

در واقع مردانی که کمتر از ۶ ساعت یا بیشتر از ۹ ساعت خواب شبانه داشتند ۴۲٪ بیشتر از کسانی که حدود ۸ ساعت خواب شبانه داشتند در باردار کردن همسرانشان دچار مشکل شده بودند.پروفسور وایز این مساله را مرتبط به ترشح هورمون ها می داند.

متخصصین باروری همگی می دانند که هورمون تستسترون نقش بسیار مهمی در باروری مردان دارد و بیشترین میزان ترشح این هورمون در زمان خواب اتفاق می افتد و تحقیقات متعدد نشان داده که میزان خواب کاملا به سطح تستسترون در بدن مرتبط است.

تمامی زوج هایی که در این تحقیق حضور داشتند حدود ۶ ماه بود که برای باردار شدن تلاش می کردند. از آنها سوالاتی در زمینه میزان خوابشان و اینکه آیا برای خوابیدن دچار مشکل هستند سوال شد و مشخص شد که مردانی که اکثر شب ها برای به خواب رفتن دچار مشکل می شوند در باردار کردن همسرانشان هم ناموفق ترند.

پروفسور وایز می گوید با اینکه در این تحقیق رابطه بین میزان خواب و قدرت باروری اثبات شد ولی تحقیقات بیشتری نیز نیاز است٬ چرا که معمولا مشکلات خواب به نحوه زندگی افراد و سایر عادت های آنها مرتبط است.

عامل دیگری که تاثیر به سزایی در باروری زنان و مردان دارد "استرس" است که معمولا با میزان خواب مرتبط است. بنابراین به زوج هایی که قصد بچه دار شدن دارند توصیه میشود سعی کنند بین ۷ تا کمتر از ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشند.

این تحقیق همچنان نشان داد که مردانی که بیشتر از میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی خود استفاده می کنند٬ نسبت به مردانی که رژیم غذایی آنها بیشتر متشکل از گوشت و چربی است اسپرم بهتری دارند.محققان می‌گویند، کلید این ارتباط احتمالا در تغییرات هورمونی است. آنها اعتقاد دارند مهم‌ترین هورمون مردانه یعنی تستوسترون در موقع خواب شبانه در بدن آزاد می‌شود.

فرضیه دیگر تاثیر استرس است. استرس و خواب روی یکدیگر تاثیر متقابل دارند و استرس، هم در مردان و هم در زنان، توان باروری را کاهش می‌دهد.بررسی ذکر شده همچنین نشان داد که زنان مردانی که در شروع خوابیدن مشکل دارند و دیرتر به خواب می‌روند کمتر باردار می‌شوند.

مطالعات قبلی نشان داده که مصرف میوه و سبزیجات موجب تولید بهتر اسپرم شده و در نتیجه توانایی باروری مردان را افزایش می‌دهد. در عوض مصرف زیاد گوشت و چربی این توانایی را کم می‌کند.

 تاثیر خواب بر باروری مردان!

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

امید | ۷ سال پیش
من بچه دار نمیشه.برام دعا کنید.
0
0
حسین | ۷ سال پیش
خواهشا همه ی آقایان به خوابشان اهمیت بدن کم خوابی یکی از عوامل ناباروری در آقایانه.
0
0
حامد | ۷ سال پیش
تشکر از زحماتتون.خوب بود.
0
0
عباس | ۷ سال پیش
ممنون از سایت خوب دلگرم خیلی مطالب مفید و جامع.
0
0

hits