دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خاصیت ماست بر زیبایی پوست و سلامت مو
10
زمان مطالعه: 12 دقیقه
خاصیت ماست بر زیبایی پوست و سلامت مو:با استفاده از ماست زیبای زیبا شوید/با دلگرم همراه باشید تا با فواید بی نظیر ماست در زیبایی پوست و مو آشنا شوید.

با استفاده از ماست زیبای زیبا شوید

با دلگرم همراه باشید تا با فواید بی نظیر ماست در زیبایی پوست و مو آشنا شوید.

فواید ماست در زیبایی

فواید ماست در زیبایی

در این فصل از سال پوست شما در معرض بادهای سرد و سوزان در بیرون از خانه و هوای گرم و خشک در داخل منزل قرار دارد و شما هر روز از مواد مختلف آرایشی استفاده می‌کنید.

با این وصف به نظر نمی‌رسد که احساس خوبی در مورد پوست خود داشته باشید.ماست یکی از پرطرفدارترین لبنیات است که می تواند بسیاری از نیازهای تغذیه ای بدن را تا مین کند. با این حال فواید خاصی برای زیبایی پوست و موها دارد که با شناخت آنها شگفت زده خواهد شد.

فواید ماست در زیبایی

فواید ماست برای مو

  • موها را تقویت می کند

ماست مواد مغذی زیادی به سبد غذایی ما می افزاید. این ماده مغذی سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم و پتاسیم است. همچنین شامل مواد مغذی دیگری مانند ویتامین ب و پروتئین است.

یکی از مواد موجود در ماست پروتئین طبیعی شیر است که کاملا برای موهای ما مفید می باشد. همانطور که پروتئین برای مستحکم شدن مو مفید است، اسید لاکتیک نیز به گردش خون کمک کرده و باعث رشد بهتر و سریعتر موها می شود.

  • موها را تغذیه می کند

ماست موها را تغذیه کرده و رشد آنها را سریعتر می کند. همچنین باعث درخشنده تر شدن موها می شود.

ماست یک راه طبیعی برای مقابله با موهای بد حالت است. از آنجا که در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی شود، کاملا می توانید مطمئن باشد که به موهایتان صدمه وارد نخواهد شد.

لوسیون ها و شامپوهایی که برای این کار وجود دارند تنها مواد شیمیایی زیادی را به موهای ما تحمیل می کنند که این در مورد ماست صدق نمی کند. با استفاده مداوم و منظم ماست می توانید از شر وز موهایمان خلاص شویم.

  • موها را نرم می کند

ماست به نرم شدن و زیبایی موها کمک می کند و آنها را لخت و شاداب می نماید. ماست باعث نرمی مو شده و از گره خوردن و شکسته شدن موها که در اثر استفاده از بعضی شامپوها که باعث خشکی بیش از حد مو می شود جلوگیری می کند.

استفاده از ماست باعث تمیزی مو شده و مو را از هرگونه گرد و غبار و شوره نیز تمیز می نماید. در واقع ماست شوره را از بین برده و از احساس خارش پوست سر که در اثر عرق کردن و شوره ایجاد می شود جلوگیری می کند.

می توانیم یک فنجان ماست را داخل دستمال پارچه ای بریزیم و آب آن را جدا کنیم به طوری که ماست به یک خمیر نرم تبدیل گردد سپس آن را به روی موهای خود بمالیم و موها و سر را در حوله ای ببندیم، می توانیم پس از۲۰ دقیقه موهایمان را بشوییم.

در روش دیگر می توانیم ۴ قاشق سوپخوری ماست را با یک تخم مرغ مخلوط کرده و آن را به روی موهایمان بمالیم و پس از ۱۰ دقیقه موهایمان را بشوییم. از مخلوط ماست، پودر کاکائو، عسل و روغن زیتون نیز می توان برای نرم کردن موها استفاده کرد.

  • با وز و موخره مو مقابله می کند

ماست در مقابله کردن با موخوره مو بسیار موثر است و این به دلیل مواد مغذی درون آن است. استفاده از مخلوط صاف و یکدست ماست و پاپایای خورد شده در طولانی مدت تاثیر بسیار مثبتی در از بین بردن موخره مو دارد.

  • با شوره سر مبارزه می کند

مخلوط های بسیار متنوعی از ماست می توان تهیه کرد که برای جلوگیری از شوره و خارش سر بسیار مناسبند.

مخلوط ماست و لیمو ترش مخلوط بسیار مناسبی است که ما را از شر شوره سر رهایی می بخشد. ماساژ دادن مخلوط کشک و پودر فلفل سیاه بر روی پوست سر برای رفع شوره بسیار مفید است.

همچنین می توانید از مخلوط ماست با دانه شنبلیله که از شب قبل خیسانده ایم نیز استفاده کنیم.

برای تهیه این مخلوط ها باید به دو نکته مهم توجه نمایید اول اینکه مخلوط باید به میزان لازم روی مو بماند و سپس شسته شود و دوم اینکه هنگام تهیه مخلوط ها مواد باید به خوبی با هم ترکیب شوند تا خمیری نرم و یک دست ایجاد گردد.

  • به رشد و درخشندگی موها کمک می کند

ماست از طرق مختلفی می تواند برای بدن انسان مفید باشد. دلیل آن وجود موادی همچون روی، ویتامین های ب۱، ب۲، ب۶ و ب۱۲ در ماست است. وجود باکتریهای مفید و اسید لاکتیک ماست را به ماده ای بسیار مفید تبدیل کرده است.

ماست را می توان با مواد متنوعی مخلوط کرد و از آن برای منظورهای متنوع استفاده نمود. جهت استفاده از تمامی مزیتهای ماست می توان آن را با عسل، تخم مرغ آب پرتقال و آب لیمو ترش مخلوط نمود.

ماساژ دادن مخلوط ماست با مواد دیگر یا حتی تنها خود ماست مزیتهای زیادی در طولانی مدت دارد، مانند تمییز شدن، براق شدن، نرم شدن و رشد بهتر موها که بسیاری از محصولات شیمیایی قول آن را به ما میدهند در صورتی که بدون آسیب زدن به موها نمی توانند به وعده خود عمل کنند.

ماست البته بخشی از یک رژیم غذایی خوب است که باعث می شود بدن قوی تر شود و مصرف آن برای مو و پوست نیز بسیار مفید است.

فواید ماست در زیبایی

فواید ماست برای پوست و انواع ماسک ماست

  • ماسک ماست و میوه برای ترمیم پوست

برای تهیه این ماسک می توان ماست تازه را با یک میوه تازه مانند پرتقال، کیوی، نارنگی یا تمشک مخلوط کرد. این ماسک مناسب همه نوع پوستی مانند معمولی، چرب و ترکیبی است. این ماسک علاوه بر طراوت بخشیدن، پوست مرده و کدر را ترمیم می کند. بدین منظور ۲قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک قاشق غذاخوری پالپ میوه مخلوط کنید و به مدت ۱۵دقیقه روی پوست بگذارید.

  • ماسک ماست برای پوست چرب

ماست را با پالپ میوه مانند گیلاس، زغال اخته، توت فرنگی، پرتقال و گریپ فروت مخلوط کنید. در صورتی که تهیه پالپ سخت است آب میوه نیز می تواند کافی باشد. برای پوست چرب بهترین میوه ای که می توانید با ماست ترکیب کنید لیمو و انار است.

  • ماسک ماست برای پوست معمولی

یک قاشق مرباخوری ماست را با یک قاشق چغندر رنده شده و یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت حداقل ۲۰دقیقه بگذارید روی صورت بماند. پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

  • ماسک ماست برای درمان کک و مک

این ماسک را می توان برای پیشگیری از بروز و از بین بردن کک و مک استفاده کرد. مقداری ماست تازه را با جعفری یا شوید در غذاساز مخلوط کنید و پس از ۱۰دقیقه که روی صورت ماند با آب ولرم بشویید.

  • بهبود دهنده لب های ترک خورده

نور خورشید و سرما مهم ترین عللی هستند که موجب ترک خوردگی لب ها می شوند. پوست لب ها بر خلاف دیگر قسمت های بدن فاقد غدد چربی است که از مانع از خشک شدن در برابر سرما، باد و... شود. علاوه بر مرهم های موجود در بازار می توان روی ماست حساب ویژه ای باز کرد زیرا حاوی ماده چرب و اسید لاکتیک است.

این مواد رطوبت پوست را تامین می کنند و و موجب لطافت آن می شوند. با استفاده از ماست به عنوان مرهم، لب های خیلی زود بهبود می یابند.

برای تهیه مرهم لب ها، چند قطره آب لیمو را در کمی ماست مخلوط کنید. آن را روی لب ها بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند. سپس مقدار اضافی را با تکه ای پنبه تمیز کنید. در نهایت مقدار مرهم مغذی نیز روی لب ها بگذارید. این کار را چندین بار در هفته انجام دهید.

  • پاک کننده آرایش طبیعی

اگر به دنبال یک پاک کننده کاملا طبیعی آرایشی برای صورت و چشم ها می گردید، فقط کافی است به سراغ ظرف ماست درون یخچال بروید. در این صورت کافی است 2 قطره روغن بادام شیرین را در یک سوم ظرف ماست بریزید و آن را روی پوست استفاده نمایید. بهتر است بدانید شیر موجود در آن، ph طبیعی پوست را حفظ می کند و از آن در برابر تهاجمات خارجی محافظت خواهد کرد.

  • عامل زیبایی و شادابی پوست

ماست می تواند لکه های نازیبا روی پوست را کاهش دهد،‌ پس از آفتاب سوختگی باعث بهبودی پوست گردد و با ترک خوردگی مقابله می کند.برای برطرف کردن لکه ها لازم است تا چند قطره آب لیمو را در ماست بریزید و به آرامی چند دقیقه ای روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید. این کار را 2 بار در هفته تکرار کنید.

در صورت بروز آفتاب سوختگی مقداری ماست را روی پوست حساس آسیب دیده بمالید و تاثیر خنک کننده آن را خیلی زود احساس کنید.اگر پوست شما مستعد ترک خوردن است می توانید کمی تفاله قهوه را در ماست مخلوط کنید و روی قسمت های مورد نظر ماساژ دهید. این کار را به طور منظم تکرار کنید.

جالب است بدانید که ماست سرشار از ویتامین ها و پروتئین هاست که تاثیر مضاعفی روی سوختگی دارد. ماست به طور طبیعی رطوبت پوست آسیب دیده را تامین می کند و باکتری ها را از بین می برد.

فواید ماست در زیبایی

ماسک ماست برای مقابله با آکنه

ماست خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد.روی که عنصر مهمی در مقابله با آکنه محسوب می شود به وفور در ماست موجود است. ماست به طور طبیعی و بدون ترکیب شدن با ماده دیگری عفونت آکنه را از بین می برد و باعث تازگی، تمیزی و محو لکه های پوست می شود. برای درمان به طور منظم ماست را به صورت بمالید و پس از نیم ساعت با آب ولرم بشویید.

فواید ماست در زیبایی

ماسک ماست و آبلیمو برای لطافت و جوانسازی پوست

آب نصف لیمو را در یک فنجان ماست بچکانید، آنرا در یخچال نگهداری کنید و هر شب قبل از خواب آنرا مانند یک کرم بر روی پوست خود بمالید. شما حتی می توانید پس از اینکه ماست به خوبی جذب پوست شد بر روی آن از یک لایه نازک کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید. با مصرف مداوم، طی ۳ الی ۴ هفته متوجه تغییر رنگ پوست خود خواهید شد. پوست شما قطعا لطیف تر و جوان تر خواهد شد.

فواید ماست در زیبایی

ماسک ماست ضدپیری

ماست حاوی اسید لاکتیک است. این اسید برای صاف کردن سطح پوست و کاهش دادن چین و چروک ها و لکه ها مفید است. خاصیت مهم دیگر اسید لاکتیک این است که منافذ بزرگ را می بندد و در نتیجه به پوست ظاهر جوان تری می بخشد.

فواید ماست در زیبایی

ماسک های ماست برای نرمی و شادابی پوست

برای شادابی پوست یک قاشق مرباخوری عسل را با کمی ماست مخلوط کنید و روی صورت و گردن بمالید. پس از ۲۰دقیقه پوست را با آب بشویید.
ماسک ماست با آب مرکبات: ۲قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲قاشق مرباخوری آب لیمو یا پرتقال مخلوط کنید و بگذارید ۱۵دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. این ماسک که برای پوست معمولی و نرمال مناسب است، باعث نرم شدن پوست می شود.

فواید ماست در زیبایی

انواع ماسک ماست برای تمیز شدن و لایه برداری پوست

برای تمیز شدن پوست، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون و یک قاشق مرباخوری ماست را با بلغور گندم مخلوط کنید و روی صورت بمالید. پس از ۱۵ دقیقه با آب بشویید.
مخلوطی از عسل و ماست را به بدن بمالید تا تمیز وشفاف شود.خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی عسل منافذ گرفته پوست را باز می کند و پوست را تمیز می کند.
برای از بین بردن سلول های مرده، ماست،تخم مرغ،جو دو سر با جعفری را با هم مخلوط کنید و روی پوست بمالید.
مخلوطی از ماست و آب پرتقال یا لیمو، پاک کننده مناسب پوست است.
برای درمان آفتاب سوختگی را درمان می کند و از بین بردن ا سلول های خشک پوست، ۳ قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق مرباخوری عسل و کمتر از یک قاشق غذاخوری برگ جو دوسر را با هم مخلوط کنید و به مدت حداقل ۱۵دقیقه بگذارید روی صورت بماند. در صورت خشک بودن پوست، روغن زیتون به آن اضافه کنید.

فواید ماست در زیبایی

ماسک ماست برای ماساژ صورت

برای ماساژ صورت، ۲ قاشق مرباخوری آرد جو دو سر، یک قاشق مرباخوری ماست و یک عدد تخم مرغ زده شده را با هم مخلوط کنید و به مدت یک دقیقه صورت خود را ماساژ دهید و سپس بشویید.

فواید ماست در زیبایی

ماسک ماست برای حفظ رطوبت و سفیدی پوست

برای رطوبت پوست، کاهش خط های ریز و پیشگیری از آکنه به طور مرتب به صورت خود ماست بمالید.
برای مرطوب کردن و سفیدی پوست، سه چهارم پیمانه ماست، نصف هلو، نصف خیار و یک هویج را با هم مخلوط کنید و روی صورت بمالید و پس از ۱۰دقیقه بشویید.
برای نرمی و سفیدی پوست، گلاب و زردچوبه را با ماست مخلوط کنید و روی صورت و بدن به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید سپس با آب ولرم بشویید.

فواید ماست در زیبایی

ماسک ماست برای ماساژ دست و ناخن

آب یک لیمو ترش تازه را با نصف پیمانه ماست مخلوط کنید و به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس برای ماساژ دست و ناخن استفاده کنید. این درمان را برای مدت یک هفته ادامه دهید تا انگشتان شما نرم و ناخن ها براق شود.

فواید ماست در زیبایی

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (10 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۳ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    نسیم | ۷ سال پیش
    ببخشیداگر بخوایم از ماسک ماست استفاده کنم در هفته چند بار و چند دقیقه باید روی پوست باشد؟
    0
    0
    دلارام | ۷ سال پیش
    ممنون از سایت اینترنتی خوبتون موفق باشید.
    0
    0
    نازنین | ۷ سال پیش
    ماست باید شیرین باشد یا اگر کمی هم ترش باشد اشکالی ندارد؟
    0
    0
    
    hits