دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با چگونگی فرایند جوراب بافی و دستگاه های آن آشنا شوید
23
زمان مطالعه: 6 دقیقه
یکی از کسب و کارهایی که عده ی زیادی از افراد را به خود جلب نموده، جوراب بافی است. این کار نیاز به آمادگی هایی دارد که در ادامه ذکر خواهیم نمود تا به راحتی دست به کار جوراب بافی بزنید.

راز کسب و کار جوراب بافی

جوراب بافی موضوع مورد بحث ماست. کسب و کار جوراب بافی کاری است که میتوانید با هزینه کم اون را انجام بدهید و به راحتی این کسب و کار را راه اندازی کنید. توجه داشته باشید برای هرکاری باید چشم انداز داشته باشید و با هدف اینکار را دنبال کنید.

کسب و کار جوراب، کسب و کاری است که مدت های طولانی می تواند ادامه یابد. چون جوراب همیشه مورد نیاز همه ی افراد است. البته در کسب و کار جوراب بافی و حتی هر کسب و کار به این نکته توجه کنید که نیاز افراد به چه سمتی پیش روی میکند و نسبت به آن تولید خودتان را انجام دهید.

دستگاه های جوراب بافی

دستگاه های جوراب بافی معمولاً در دو نوع دستگاه جوراب بافی مکانیکی و دستگاه جوراب بافی کامپیوتری عرضه می شوند. دستگاه های جوراب بافی قادر به تولید جوراب های مردانه و زنانه هستند و بسته به نوع کارکرد ممکن است بتوان جوراب های ساق کوتاه و بچه گانه نیز با آن ها تولید کرد.

این دو نوع دستگاه در مقایسه با هم مزایا و معایبی دارند. دستگاه جوراب بافی مکانیکی و دستگاه جوراب بافی کامپیوتری در شرایط مشابه هیچ تفاوتی در میزان تولید ندارند و از قیمت 8,500,00 تا 12،000,000 تومان موجود هستند.

کیفیت تولید جوراب در شرایط مساوی با دستگاه‌های‌ کامپیوتری و مکانیکی مشابه هم هستند. تفاوت دستگاه های جوراب بافی کامپیوتری و مکانیکی در سیستم کنترلر و به نوعی مغز دستگاه است که کار دستگاه را کنترل می کنند.

اما در قسمت بافت هر دو دستگاه تولید جوراب مشابه هم هستند و قطعات مشابه هم کار بافت را انجام می دهند، به همین دلیل کیفیت تولید یه هیچ عنوان نمی تواند با هم فرق داشته باشد یا سرعت تولید یکی از دیگری بیشتر باشد.

طرز کار دستگاه تولید جوراب

دستگاه جوراب بافی معمولاً از روش بافت چرخشی برای انواع جوراب استفاده می کند. دستگاه های جوراب بافی چرخان چه از نوع مکانیکی یا دستی و چه از نوع کامپیوتری و اتوماتیک همگی از روش یکسانی پیروی می کنند.

مکانیزم عملکرد این دستگاه های تولید جوراب به گونه ای است که نخ مورد نیاز با قرقره یا صفحه ماسوره در بالا یا کناره های دستگاه تأمین شده و به سمت سیلندر بافندگی دستگاه هدایت می شود. ماسوره ها معمولاً برای دسترسی بهتر در قسمت پشت دستگاه سوار می شوند.

مراحل تولید جوراب

روند تولید جوراب و اینکه هر دستگاه در تولید جوراب چه نقشی دارد یکی از مسائل مهم پیش از راه اندازی کسب و کار است، تمام اجزای جوراب از جمله ساق، کش، پاشنه، پنجه، کف جوراب و حتی طرح یا گل جوراب توسط دستگاه جوراب بافی بافته می‌شود.

تا اینجای کار نقش اپراتور فقط تنظیم دستگاه تولید جوراب و نظارت بر تولید و جدا کردن محصول تولید شده از دستگاه جوراب بافی است. بعد از جدا کردن محصول تولید شده از دستگاه جوراب بافی و قیچی زدن نخ‌های اضافه سه مرحله کار باید روی جوراب انجام شود تا به مرحله بسته بندی رسیده و آماده فروش شود، این مراحل عبارتند از :

  1. سردوزی
  2. پس دوزی
  3. اتوکاری

بعد از تولید و جدا کردن جوراب از دستگاه جوراب بافی خواهید دید که روی پنجه جوراب و انتهای ساق جوراب هنوز باز هستند و احتیاج به دوخته شدن دارند. روی پنجه جوراب باید به وسیله دستگاه سردوز و روی انتهای ساق به وسیله دستگاه پس دوز دوخته شوند تا کار جوراب در قسمت تولید تمام شود.

البته توجه داشته باشید که هر چقدر کار سردوزی و پس دوزی با ظرافت و دقت بیشتری انجام شود، جوراب زیباتر و با کیفیت تر به نظر خواهد رسید.

بعد از مرحله سردوزی و پس دوزی جوراب روی قالب اتو کشیده می شود تا بر اثر کشش و حرارت ایجاد شده توسط قالب اتو صاف شده و به شکلی در بیاید که آماده فروش شود.

توجه داشته باشید که کار اتوکاری هر عدد جوراب چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد و در صورتی که شما مهارت لازم در این کار را به دست آورید خیلی سریع کارهای تکمیلی تولید جوراب انجام خواهد شد.

شما ممکن است به فراخور کار خود در خانه یا کارگاه چندین دستگاه جوراب بافی داشته باشید اما لازم نیست که به ازای هر دستگاه لوازم جانبی را نیز تهیه کنید. در کل یک دستگاه سردوز و پس دوز و یک جفت قالب اتو برای تکمیل کار چندین دستگاه جوراب بافی کافی است.

میزان درآمد از دستگاه جوراب بافی

درآمد جوراب بافی به این صورت است که اگر همه کارها را خودتان انجام دهید از اتو کردن گرفته و همچنین پای دستگاه ایستادن، از 50000 تا 70000 تومان کمترین درآمدی است که شما میتوانید به صورت روزانه از اینکار داشته باشید.

چکار کنیم که در جوراب بافی به درآمد برسیم ؟

بسیاری از افراد در این صنف به درآمد اساسی نرسیدند و مشکل فروش جوراب دارند. البته افرادی هستند که با یک سری ترفندها کارهایشان را به فروش میرسانند. مثلا یک تولید کننده نوشته است جوراب عطری، وقتی از او سوال می شود چطور میتواند عطری باشد می گوید وقتی تولید می شود موقع بسته بندی دو تا عطر هم می زنیم.

یا اینکه می گویند جوراب نانو، که در واقع نانو نیست، فقط جنس پارچه اش میتواند بهتر باشد. در واقع این ها تکنیک فروش نیست یک سری تکنیک هایی وجود دارد که برای این کار میتوانید استفاده کنید تا راحت تر محصولات خود را بفروشید و به کسب درآمد برسید.

اولین نکته در بسته بندی این جوراب ها می باشد. این بسته بندی ها خیلی ضعیف است. اگر بسته بندی کارمان را تغییر بدهیم و هر جوراب را در یک بسته بندی قرار بدهیم نه به صورت جینی یا کیلویی. وقتی جینی می فروشید به همین صورت هم به آن بها می دهند. ولی وقتی شما به تک تک کارهایتان ارزش می دهید بهایش نیز بیشتر می شود.

بازاریابی و فروش جوراب

اگرچه شروع کار با دستگاه جوراب بافی برای افراد تازه کار ممکن است کمی دلهره آور باشد و جوراب به عنوان کالایی کوچک شاید انتخابی منطقی برای آغاز کسب درآمد خانگی نباشد. اما باید بدانید که سهم پوشاک کوچکی مانند جوراب در بازار پوشاک بسیار بزرگ است.

طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط یک مؤسسه تحقیقاتی تجاری،‌ ارزش جهانی بازار پوشاک چیزی حدود ۶/۵ میلیارد دلار بوده و هر ساله شاهد افزایش ارزش حدود ۸/۵ درصد بوده است.

بنابراین کار با دستگاه جوراب بافی یکی از بهترین گزینه ها برای شروع کسب و کاری کوچک است و تقاضای زیادی برای تولیدات جوراب وجود خواهد داشت. تنها کافی است به کمد لباس های خود سری بزنید و ببینید که خودتان به تنهایی چند جفت جوراب دارید.

همچنین با وجود شبکه های اجتماعی، بازاریابی تولیدات خانگی بسیار آسان تر از گذشته است. برای شناساندن محصولات خود تنها کافی است یکی از شبکه های اجتماعی پر بازدید در مکان زندگی خود را انتخاب کرده و صفحه ای برای عرضه و معرفی آنها راه اندازی کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (23 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits