دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل
7
زمان مطالعه: 5 دقیقه
منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل-آشنایی با منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل-معرفی منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل-غذاهای منوی جام جهانی برزیل-غذاهای برزیل

جام جهانی فرصتی است برای تشویق تیم مورد علاقه و شریک‌شدن در شادی یا احیاناً ناراحتی آنها؛ ولی البته این تمام چیزی نیست که امسال در سفر به برزیل نصیب ورزش‌دوستان می‌شود. برزیل با طیف گسترده‌ای از تفریحات و دیگر چیزها آماده شده تا به میهمانان و گردشگران از سراسر دنیا خوش آمد بگوید. یکی از همین جذابیت‌ها منوی غذاها و نوشیدنی‌های محلی است که قطعاً در بین دوستداران غذا جایگاه خاص خود را دارد.

منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل

این بار و در نگاهی کاملاً متفاوت به سراغ این بخش آمده‌ تا ببینیم برای این گروه از افراد چه چیزی مهیا است و قرار است با خوردن چه چیزهایی با فرهنگ محلی این مردمان بیشتر آشنا شد. ضمن آنکه قطعاً تعدادی از هموطنان ما نیز این تابستان مهمان این کشور بوده و بد نیست کمی بیشتر با این جنبه از مسافرت خود نیز آشناتر شوند؛ بویژه آنکه ما ایرانیان کمی مشکل پسندتر هستیم.


منوی رسمی، فیجوآدا(Fejioada) ، غذای ملی برزیل

منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل

در راستای بازی‌های جام جهانی 2014، برزیل به فوتبال دوستان و طرفداران پروپا قرص این رشته منویی متنوع از نوشیدنی و خوارک‌های لذیذ عرضه می‌کند. غذای ملی کشور برزیل فیجوآدا نام دارد که شاید قبلاً هم نامش را شنیده باشید. فیجوآدا غذایی است که از لوبیای سیاه، گوشت گاو و گوساله تهیه می‌شود. نحوه ارائه این غذا به فرم پرتغالی معمولاً همراه است با برنج و سوسیس که در انواع مختلف سرو می‌شود.

منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل

البته نحوه پخت آن نیز متفاوت است؛ شاید به آهستگی پخته شده یا به صورت معمولی آماده شده باشد. این غذا را نمی‌توان در هر رستورانی پیدا کرد و آن دسته از رستوران‌ها هم که این غذا را در منوی خود گنجانده‌اند معمولاً آن را در روزهای چهارشنبه و همینطور آخر هفته‌ها و آن هم در میانه روز تا عصر سرو می‌کنند. به هیچ عنوان خوردن این غذا هنگام شب و به عنوان وعده شام توصیه نمی‌شود. اگر در شهر سائوپائولو اقامت دارید رستوران بولینا(Bolinha) جایی است که می‌توان این خوراک لذیذ را صرف کرد.

منوی دریایی، موککا(Moqueca) ، خوراکی برای عاشقان ماهی

منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل

البته معرفی‌کردن غذا یا نوشیدنی خاصی به عنوان نمونه محلی آن که به نوعی غذا یا نوشیدنی شناخته شده یک کشور باشد کاری است بس مشکل؛ بویژه آنکه اگر نگاهی به ابعاد جغرافیایی و بافت فرهنگی وسیع برزیل نگاهی ببیندازیم، آن زمان به سختی می‌توان چنین برچسب‌گذاری کرد. هر چند تعداد زیادی از این خوارک‌های محلی به اندازه کافی شناخته شده و در سطح جهان به شهرت رسیده‌اند.

منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل

به عنوان نمونه اگر شما هم جزء طرفداران ساموئل ال جکسون در فیلم پالپ فیکشن باشید، قطعاً از این غذای لذیذ دریایی یعنی موکیکای برزیلی لذت خواهید برد. این غذا از ماهی آب شور پخته شده با پیاز، سیر، فلفل تند، گوجه فرنگی، Cilantro (جعفری چینی) در شیر نارگیل و روغن خرما تهیه شده و معمولاً با میگو و ماهی‌های بدون استخوانی همچون کوسه کوچک یا شمشیرماهی سرو می‌شود. بسته به سلیقه شخصی افراد می‌توان با اضافه‌کردن ادویه‌جات به سس تند این غذا طعم‌های معطر، شیرین و لذیذی به این غذا بخشید.

منوی تکمیلی، فروفا (Farofa)

منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل

انتخاب مخلفاتی که معمولاً همراه با غذا میل می‌شوند، معمولاً کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد؛ ولی قطعاً روی طعم غذای اصلی تأثیر‌گذار خواهد بود. فروفا یک همراه لذیذ برای بسیاری از خوارک‌های برزیلی است بویژه برای خوراک کلاسیک لوبیای سیاه پخته یعنی همان فیجوآدا. فروفا از آرد مانیوک (Manioc) یا همان نشاسته کاساوا درست می‌شود.

منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل

معمولاً آرد مانیوک را در یک دیگچه با کره تفت می‌دهند تا نرم و ابریشمی شود؛ سپس به آن پیاز و روغن خرما اضافه می‌کنند. این غذا در بین ساکنان کشوهای آمریکای جنوبی و غرب آفریقا پر طرفدار است؛ هرچند در بعضی از دستور پخت‌ها از گوشت دودی، ادویه و نمک نیز در تهیه آن استفاده می‌شود. پایه تهیه آرد مانیوک، گیاه کاساوا (Cassava) است که معمولاً به صورت نشاسته فروخته شده و اغلب با نام آرد تاپیوکا (Tapioca) در آمریکا شناخته می‌شود.

منوی دسر، بریگادیرو (Brigadeiro)

منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل

بریگادیرو که در بعضی از ایالات جنوبی برزیل با نام نگرینو (Negrinho) شناخته می‌شود؛ نوعی شیریتی شکلاتی برزیلی است که از مخلوط شیر غلیظ، کره و پودر کاکائو تهیه می‌گردد.

منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل

این یکی از شیرینی‌های پرطرفدار کشور برزیل است که معمولاً در مهمانی‌های تولد یا هر برنامه و جشن دیگری سرو می‌شود.

استیک گوشت گاو، پیکایا (Picanha)

منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل

اگر از غذاهای گوشتی لذت می‌برید، پس نمی‌توان به برزیل سفر کرد و سفری به یک خانه استیک (Steakhouses) نزد. به طور معمول در این نوع رستوران‌ها توراسکو (Churrasco) سرو می‌شود؛ یعنی همان تکه‌های گوشت گاو گریل شده که معمولاً به همان اندازه‌ای که مشتری جا داشته و مایل به خوردن گوشت است، برایش سرو می‌کنند.

منوی خوراکی‌های جام جهانی برزیل

پیشخدمت‌ها با سیخ‌های کباب در حال رفت و آمد در رستوران هستند تا گوشت را بریده و در بشقاب مشتری‌ها قرار دهند. این شیوه سرو به نام اسپکتو کوریدو (Especto Corrido) یا رودیزیو (Rodizio) نامیده می‌شود که در نواحی جنوبی برزیل مرسوم است. این نوع رستوران ‌و استیک‌کده‌ها را می‌توان در نواحی مختلف برزیل یافت که همه آماده‌اند به بهترین شکل به مشتریان خدمت رسانی کنند.

امیدواریم از این سفر اشتهابرانگیز نیز لذت برده باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits