دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خطرناک ترین باندهای فرودگاه کجای جهان هستند؟
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خطرناک ترین باندهای فرودگاه-معرفی خطرناک ترین باندهای فرودگاه-عکس خطرناک ترین باندهای فرودگاه-عکس های خطرناک ترین باندهای فرودگاه-خصوصیات خطرناک ترین باندهای فرودگاه

پرواز نه تنها یکی از آرزوهای دیرینه بشری، بلکه یکی از ترسناک ترین تجربه ها برای بسیاری از مردم جهان نیز هست. بطوریکه بسیاری سفرهای طولانی زمینی و دریایی را به پرواز ترجیح می دهند. در این مطلب چند مورد از ترسناک ترین باندهای فرود در جهان را به شما معرفی می کنیم:

خطرناک ترین باندهای فرودگاه


فرودگاه Courchevel فرانسه:

خطرناک ترین باندهای فرودگاه

این فرودگاه خصوصی در کشور فرانسه قرار دارد و طول باند آن ۱۷۲۲ فوت یعنی چیزی حدود ۵۳۸ متر می باشد. حرکت در این باند نیازمند مهارت و شجاعت بسیاری است زیرا وجود بادهای شدید و همچنین یخ زدگی باند در فصل زمستان به همراه شیب زمین عاقبت فرود در این باند را غیر قابل پیش بینی می کند.

مطابق مقررات شما برای فرود یک بار بیشتر فرصت ندارید، اگر شما این فرصت را از دست دهید شانس دومی نخواهید داشت و باید مکان دیگری را برای فرود پیدا کنید. خلبانانی که در این باند فرود می آیند باید بسیار ورزیده و ماهر باشند زیرا انتهای باند باید هواپیما را ۹۰ درجه بچرخانند و در مسیر باند نگه دارند.


فرودگاه Saba جزایر Antilles هلند:

خطرناک ترین باندهای فرودگاه

این فرودگاه در منطقه ای حادثه خیز در ناحیه شمال شرقی جزیره آنتیلز هلند قرار دارد. جزیره های عجین شده با بادهای اقیانوسی سهمگین که خلبان ها و هواپیماهایشان را به نبردی سخت با خود همراه می سازد. باند فرود این فرودگاه تنها ۳۹۹ متر طول دارد و به همین جهت قدرت مانور اندکی را هنگام فرود خلبانان در اختیارشان قرار می دهد.

این خشکی دشنه مانند واقع در سابا جزیره ای کوچک در دریای کارائیب است که تحت حکومت هلند می باشد. سابا یک تفریحگاه آرام است ولی برای باند فرود مکانی بسیار غریب می باشد. باند فرود فرودگاه به شدت کوتاه است و در هر دو طرف باند فرود پرتگاه های صخره ای وجود دارد، بنابراین جایی برای اشتباه وجود ندارد!


فرودگاه Barra اسکاتلند:

خطرناک ترین باندهای فرودگاه

فرودگاه بارا در حاشیه بیرونی جزایر هایبریدی اسکاتلند در منطقه بارا قرار گرفته است. باند فرود این فرودگاه خلیج عریض و کم عمقی است که سهولت و سختی فرود روی آن رابطه مستقیمی با جزر و مد آب دریا دارد. باند فرود همان ساحل دریاست که برای پرواز و فرود، آن هم تنها برای پروازهایی که در روز صورت می گیرند، استفاده می شود.


فرودگاه Madeira :

خطرناک ترین باندهای فرودگاه

فرودگاه مادیرا در بین صخره و پرتگاه جزیره ای که متعلق به کشور پرتغال است قرار دارد. فرود آمدن در چنین فرودگاهی به خلبانی خبره نیاز دارد، خلبانانی تعلیم دیده که آموزش اختصاصی برای فرود در مناطق ناهموار دیده اند.

با این وجود باند فرود ۲۷۴۳ متری آن با امتداد و گسترش مخصوص به خود تا حدودی راحتی را برای خلبانان بوجود آورده، اگرچه نباید از برخی از بخش های خطرناک آن گذشت. خلبان در این منطقه پیش از فرود باید کوه های مقابل را هدف قرار دهد و در آخرین دقیقه ارتفاع خود را کاهش دهد!


فرودگاه جبل الطارق:

خطرناک ترین باندهای فرودگاه

فرودگاه جبل الطارق یکی از جالب ترین موارد این فهرست می باشد که در دل شهر قرار دارد. از این گذشته درازای این باند تنها ۱۸۰۰ متر است که در نوع خود بسیار کوتاه است. این باند با خیابان اصلی وینستون چرچیل که یکی از شلوغ ترین معابر شهری است، تقاطع هم سطح دارد! به همین خاطر هر بار که هواپیمایی فرود می آید یا پرواز می کند این خیابان بسته می شود.


فرودگاه بین المللی شاهزاده جولیانا:

خطرناک ترین باندهای فرودگاه

فرودگاه بین المللی شاهزاده جولیانا که به نام فرودگاه سنت مارتین نیز شناخته می شود، در جزیره سنت مارتین در دریای کارائیب قرار دارد و به رغم پرخطر بودن یکی از شلوغ ترین فرودگاه های کارائیب به شمار می رود. در واقع این فرودگاه برای هواپیماهای متوسط و کوچک طراحی و ساخته شده اما امروزه هواپیماهای غول پیکر مانند بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس ۳۴۰ روی آن فرود می آیند.

بزرگترین مشکل این فرودگاه باند فرود آن است که امتدادی ۲۱۸۰ متری دارد. وسعتی که تنها برای جت های کوچک و متوسط مناسب است، اما این فرودگاه که اکنون دومین فرودگاه شلوغ منطقه نام دارد، به غیر از پرنده های جت کوچک، میزبان پرنده های عظیم الجثه ایست که با معضلات فراوانی برای فرود آمدن در این باند مواجه اند. مشکلی همچون برخورد با فنس های اطراف!


فرودگاه بین المللی Kai tak:

خطرناک ترین باندهای فرودگاه

فرودگاه بین المللی Kai tak که به خاطر سطح پایین پرواز هواپیماها بر فراز شهر هنگ کنگ ۷۳ سالی مسافران و خدمه پرواز را به حد مرگ ترساند تا اینکه بالاخره در سال ۱۹۹۸ بسته شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits