دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حکم نصب دوربین مداربسته : مجوز نصب دوربین مداربسته را چه کسی می‌دهد؟

آیا نصب دوربین مدار بسته جرم دارد؟

حکم نصب دوربین مداربسته : مجوز نصب دوربین مداربسته را چه کسی می‌دهد؟
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با قوانین نصب دوربین مدار بسته آشنا شوید: اینکه آیا نصب دوربین های مداربسته جرم است یا نه، موضوع مهمی است که باید آن را بررسی کرد. با دلگرم همراه باشید.

تعریف قانون از دوربین های مدار بسته

در دنیای امروز، کاربرد دوربین های مداربسته بسیار افزایش پیدا کرده است. اکثر افراد با هدف نظارت و افزایش امنیت، در ساختمان تجاری و یا مسکونی خود، دوربین مداربسته نصب می کنند. بنابراین تصویر کسانی که در محیط های عمومی رفت و آمد می کنند، توسط دوربین های مداربسته زیادی شکار می شود. نصب دوربین مداربسته به مقابله با وقوع جرم و سرقت کمک می کند.

سوالی که برای اغلب مشتریان پیش می آید، این است که آیا نصب دوربین مداربسته در مکان های مختلف، قانونی است؟

اگر شما نیز می خواهید با قوانین نصب دوربین مدار بسته و شرایط قانونی و حقوقی استفاده از آن در مناطق مختلف آگاه شوید، پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید.
آیا نصب دوربین مداربسته جرم است این سوالی است که بسیاری از مشتریان دوربین مداربسته مطرح می کنند. در این مطلب بیشتر در رابطه با منع قانونی نصب دوربین مداربسته صحبت خواهیم کرد. نصب دوربین مداربسته به صورت کلی نه تنها به وسیله مراجع قانونی تقبیح نخواهد شد بلکه مورد استقبال نیز قرار می گیرد. با توجه به بازدارندگی شدید نصب دوربین مداربسته، تنها در شرایط خاص استفاده از دوربین مداربسته ممنوع شده است.

قوانین نصب دوربین مداربسته

محل های متفاوت نصب دوربین مداربسته از نظر قانونی

دوربین مداربسته در اکثر محیط‌های عمومی نصب می‌شود و این موضوع در حال حاضر هیچ منع قانونی ندارد البته منع قانونی نصب دوربین مداربسته در مکان‌های عمومی تنها در صورتی به وجود می‌آید که این محیط در اطراف مکان‌های حساس مانند پادگان ها، پایگاه‌های هوایی و ... باشد.

نصب دوربین مداربسته در محیط عمومی

در رابطه با نصب دوربین مداربسته در محیط های عمومی در حال حاضر هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد. منع قانونی این مکان ها تنها در صورتی به وجود می آید که این محیط در اطراف مکان های حساس مانند پادگان ها، پایگاه های هوایی و ... باشد.

نصب دوربین مداربسته در محیط مشاعات

در رابطه با نصب دوربین در مشاعات مانند حیاط ساختمان، پارکینگ، راه پله و غیره ... نیاز به تائید کتبی از اعضای مجمع ساختمان خواهد بود. در صورت تائید مجمع بر نصب دوربین مداربسته این نظر بر نظر منفرد ساکنین ارجعیت خواهد داشت. در صورت وجود مشکل در مسیر دریافت تائید مجمع اعضای ساختمان می توانند از طریق دریافت مجوز کتبی اقدام به نصب دوربین در محیط های مشاعات کنند.

نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی

به صورت کلی نصب دوربین مداربسته در محیطهای خصوصی دارای بیشترین حساسیت است. محیطهای خصوصی شامل محیطهایی خواهد شد که به حریم شخصی افراد مربوط خواهد شد (محیط داخلی منزل، اتاق خواب افراد، اتاق رخت کن و ...). نصب دوربین مداربسته در محیطهای خصوصی تنها با داشتن مجوز رسمی امکان پذیر خواهد بود.

حتماً بخوانید:
برای نصب دوربین مدار بسته چه مجوزهایی نیاز است ؟

برای نصب دوربین مدار بسته چه مجوزهایی نیاز است ؟

نصب دوربین به صورت مخفی و به هر شکل خصوصی، عمومی یا مشاعات نیازمند مجوز قانونی است و در صورت نصب دوربین مخفی بدون داشتن مجوز قانونی فرد مجرم به حساب…

نصب دوربین مداربسته مخفی

نصب دوربین مداربسته مخفی به هر نحو (در محیطهای مشاع یا خصوصی) نیازمند مجوز است. در صورت شکایت به واسطه نصب دوربین مخفی حتی در منزل خود فرد، این موضوع می تواند به پرداخت جریمه سنگین یا تعقیب قضایی منجر شود.

مجوز نصب دوربین مدار بسته

چطور برای دریافت مجوز نصب دوربین مخفی یا دوربین در محیطهای شخصی اقدام کنیم؟

برای دریافت مجوز جهت نصب دوربین مداربسته در محیطهای غیر مجاز، پس از ارائه شکایت به واسطه تخریب، تهدید یا خطرات امنیتی و با مطرح کردن ضرورت نصب دوربین مداربسته به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی میتوانید در رابطه با دریافت مجوز نصب دوربین مداربسته در محل اقدام فرمائید.

روش دریافت مجوز برای نصب دوربین مدار بسته به صورت مخفی

به منظور دریافت مجوز جهت نصب دوربین مدار بسته در محیط های غیر مجاز، پس از ارائه شکایت به واسطه تخریب، تهدید یا خطرات امنیتی و با مطرح کردن ضرورت نصب دوربین مداربسته به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی می توانید در رابطه با دریافت مجوز نصب دوربین مداربسته در محل اقدام فرمائید.فیلم ضبط شده توسط دوربین مدار بسته نباید در اختیار شخص ثالث قرار داده شود.گاهی اوقات فیلم های دوربین های مداربسته، برای سرگرمی یا سایر اهداف، به صورت آنلاین برای دیگران ارسال می شوند.اگر شما به یوتیوب بروید و کلمه دوربین مداربسته را جستجو کنید، فیلم های زیادی را پیدا خواهید کرد و این امر کاملا نقض قانون است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits