دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 خودرو جدید و حرفه ای که آرزوی راندن آن‌ها در سال 2014 را خواهید داشت
11
زمان مطالعه: 6 دقیقه
10 خودرو جدید و حرفه ای که آرزوی راندن آن‌ها در سال 2014 را خواهید داشت-بی ام وBMW M3/M4- شورولت Corvette Z06-فورد موستانگ- لامبورگینی هوریکان Lamborghini Huracan-لگسوز Lexus RC F-مک لارن McLaren P13- مرسدس بنز Mercedes-Benz S-نمایشگاه خودروی...

سال ۲۰۱۳، سالی خوب برای مشتاقان خودروهای جدید بود. خودروهای هیبریدی مانند Ferrari LaFerrari،McLaren P1 و Porsche 918 Spyder و شورلت‌های جدید، نمایشی زیبا از خودروهای عالی به ارائه گذاشتند.

10 خودرو جدید و حرفه ای

ممکن است سال ۲۰۱۳ به پایان رسیده باشد اما شواهد و قرائن حاکی از معرفی خودروهایی پیشرفته در سال ۲۰۱۴ هستند. در زیر به بررسی مختصر ۱۰ خودروی برتر شرکت‌های خودروسازی که امید می‌رود در سال ۲۰۱۴ شاهد عرضه آن‌ها باشیم خواهیم پرداخت.

BMW M3/M4

BMW M3، استاندارد طلایی برای خودروهای اسپرت چهار درب و به عنوان مدلی با طراحی جدید به شمار می‌آید. این خودرو به همراه خودروی M4 به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودروی دیترویت که در ژانویه برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

جدیدترین خودروهای 2014

جدیدترین مدل M3 از موتور V8 با تکنولوژی توربوشارژ دوقلو بهره می‌برد و اگرچه موتور آن کوچک‌تر شده اما توان بیشتری تولید می‌کند. ۴۲۵ اسب بخار و ۴۰۶ پوند-فوت گشتاور در مقایسه با ۴۱۴ اسب بخار و ۲۹۵ پوند-فوت در مدل پیشین، واقعا ستودنی است. هر دو مدل، صفر تا ۶۰ مایل برساعت را در ۳٫۹ ثانیه می‌پیمایند. با توجه به استفاده از شاسی یکپارچه، به نظر می‌رسد شاهد عملکردی خوب در سر پیچ‌ها باشیم.

Chevrolet Corvette Z06

همه طرفداران شورولت به این واقعیت آگاهند که معرفی یک مدل پایه‌ای جدید، آغازی برای شروع معرفی مدل‌های آتی خواهد بود.

جدیدترین خودروهای 2014

اکنون همه چشم‌ها به عملکرد و کارایی Z06 معطوف شده است. این مدل نیز که احتمال در نمایشگاه دیترویت معرفی خواهد شد از موتور ۶٫۲ لیتری V8 با ۶۵۰ اسب بخار توان بهره می‌برد.

۲۰۱۵ Ford Mustang

فورد موستانگ در سال ۲۰۱۴، ۵۰ ساله خواهد شد و جای تحسین است که جشن تولد خود را با مدلی با طراحی جدید برگزار خواهد کرد. مدل ۲۰۱۵ این برند، ماه گذشته معرفی شد و به نظر می‌رسد در آوریل ۲۰۱۴ به نمایشگاه‌ها راه خواهد یافت.

جدیدترین خودروهای 2014

این مدل جدید از طراحی جدید که همچنان حالتی کلاسیک دارد با ترکیبی از ۴،۶،۸ سیلندر در موتور بهره می‌برد. قابلیت‌‌های دیگر شامل استفاده از سیستم فنری مستقل در عقب و دستگاهی برای کنترل خودکار خودرو در مواقع بحرانی است.

Lamborghini Huracan LP610-4

این جمع بدون حضور لامبورگینی، قطعا حال و هوای خوبی نخواهد داشت.لامبو تصمیم گرفته گالاردو، پرفروش‌ترین مدل خود را با مدلی جدید جایگزین کند. Huracan LP610-4 ، گالاردو را سرفراز خواهد کرد و از موتور V10، ۵٫۲ لیتری با ۶۱۰ اسب بخار و سیستم پیش ران چهارچرخ بهره می‌برد.

جدیدترین خودروهای 2014

با بدنه فیبرکربنی سبک، این خودرو از سیستم تعویض دنده ۷ تایی برای رسیدن به سرعت ۶۲ مایل در ساعت در ۳٫۲ ثانیه و سرعت نهایی بیش از ۲۰۰ مایل برساعت بهره می‌برد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی Geneva در ماه مارس در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

Lexus RC F

Lexus نیز از سری جدید F خود رونمایی خواهد کرد. این خودرو برای رقابت با سری M بی ام دابلیو و مدل جدید مرسدس بنز به بازار عرضه خواهد شد. این مدل جدید، به احتمال یاد، RC F نام‌گذاری خواهد شد که در واقع مدل به روز رسانی شده RC چهار دربی است که در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شده بود.

جدیدترین خودروهای 2014

خودروی جدید، موتوری بزرگ‌تر و قوی‌ترخواهد داشت و به احتمال زیاد از موتور V8، ۵ لیتری با ۴۵۰ اسب بخار بهره خواهد برد و از سوی دیگر به بدنه فیبر کربنی تجهیز خواهد شد.

McLaren P13

مک لارن همواره حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و ثابت کرده می‌تواند رقیبی جدی برای فراری به حساب آید. این شرکت خودروسازی، اکنون تمرکز خود را بر روی فروش تعداد خودروی بیشتر، معطوف کرده است. P13 نیز اگرچه یک سوپرکار به حساب می‌آید اما نسبت‌ به مدل‌هایی مانند MP4-12C قیمت پایین‌تری خواهد داشت و توانایی رقابت با خودروهایی مانند Audi R8 و Porsche 911 Turbo را دارد.

جدیدترین خودروهای 2014

طراحی این خودرو، شباهت زیادی با P1 دارد ولی به هرحال شباهت‌های فنی آن با ۱۲C بیشتر است و تنها از شاسی فیبر کربنی و نسخه به روز رسانی شده ۳ لیتری موتور V8 بهره می‌برد.

Mercedes-Benz S-Class Coupe

پرچمدار دو درب مرسدس از این به بعد با کلاس CL شناخته نخواهد شد و لقب S-Class را همانند خودروهای چهاردرب خواهد داشت. همانطور که در نمایش اولیه طرح S-Class کوپه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۳ مشاهده کردیم، این خودرو طراحی برپایه خودروی سدان کلاس S، ۲۰۱۴ خواهد داشت.

جدیدترین خودروهای 2014

این تغییر به منزله استفاده از تکنولوژی و راحتی بالاتر در کنار طراحی جالب است. علاوه بر موتور V8 و سیستم هوشمند کنترل، باید منتظر ماند و دید آیا مرسدس از صندلی‌های ماساژور و یا سیستم معطر کننده هوا در این خودرو بهره خواهد گرفت یا خیر!

MINI Cooper John Cooper Works

مینی، این کوپر را به عنوان طرحی اولیه در نمایشگاه خودروی دیترویت در سال ۲۰۱۴ به نمایش گذاشت. در این مدل جدید از موتوری قدرتمندتر و فنرهایی بهینه شده برای تطابق با طراحی مسابقه‌ای این خودرو استفاده شده است.

جدیدترین خودروهای 2014

دیدن این خودروی جدید با موتور توربوشارژ ۲ لیتری قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

Porsche Boxster/Cayman GTS

مدل‌های پیشین GTS پورشه، عملکرد خوبی داشتند و به نظر می‌رسد Boxster و Cayman GTS نیز بتوانند همین روند را دنبال کنند. آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، این دو مدل در نمایشگاه خودروی پکن در سال ۲۰۱۴ به نمایش گذاشته خواهند شد.

جدیدترین خودروهای 2014

بهینه‌ سازی‌های انجام شده شامل افزایش توان به میزان ۱۵ اسب بخار، سیستم کنترل پایداری پورشه (PASM) و تغیرات داخلی و خارجی در طراحی این خودرو است.

Tesla Model X

تسلا موتور با عرضه مدل S سروصدای زیادی در بازار خودروها به پا کرد و شاید به همین دلیل، این شرکت عرضه Model X را به تاخیر انداخت، اما به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۴، زمان عرضه مدل ایکس خواهد بود.

جدیدترین خودروهای 2014

به جز درب‌های نامتعارف، به نظر می‌رسد مدل ایکس برای طرفداران مدل اس، آشنا باشد. این دو خودرو، پلتفرمی مشترک دارند و از مولفه‌های الکتریکی یکسانی در آن‌ها استفاده شده است. این خودرو، گزینه‌ای مناسب برای دوست‌داران محیط زیست نیز به حساب می‌آید.

منبع : فارنت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (11 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits