دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ثروتمندترین کشورهای جهان
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ثروتمندترین کشورهای دنیا-ثروتمندترین کشورهای جهان-کشورهای ثروتمند دنیا-کشورهای ثروتمند جهان-امارات متحده عربی-هنگ کنگ-قطر-لوکزامبورگ-سنگاپور-نروژ-برونئی-آمریکا-سوئس-کویت-نرخ تولید ناخالص کشورهای جهان-نرخ تولید ناخالص داخلی کشور چیست؟-ثروتمندترین...

آرزوی هر ملتی این است که بتواند جز ثروتمندترین کشورها قرار بگیرد چرا که نه تنها غروری ملی در جامعه بین الملل محسوب می شود بلکه مردم آن کشور هم بهترین زندگی را خواهند داشت.سیاست های اقتصادی هر کشوری به گونه ای طراحی شده است که بتواند با هر گونه چالش اقتصادی جهانی مواجه شود.بنابراین ماه عسل شرایط اقتصادی و سیاسی با ثبات، توام با بهترین خط مشی اقتصادی چیزی جز ثروتمندی وبرتری اقتصادی در کل دنیا نخواهد بود.

در این مقاله مجله دلگرم به معرفی ثروتمندترین کشورهای جهان بر مبنای تولید ناخالص داخلی این کشورها می پردازد.این لیست با توجه به آمارهای رسمی جهانی طبقه بندی شده و سرتاسر دنیا صحت آن تایید شده است چرا که کشورهای نامبرده بسیار تاثیر گذار و پرقدرت می باشند.

ثروتمندترین کشورهای جهان

کشورهای ثروتمند جهان


10. کویت
کویت یکی از کشورهای ثروتمند آسیاست.برخورداری از شرایط اقتصادی با ثبات و رقابتی، اقتصاد کویت را تبدیل به یک اقتصاد نوید بخش با آینده ای روشن کرده است. علاوه بر این در کویت حتی برای خارجی ها هم فرصت های شغلی فراوانی یافت می شود. نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور 43.846.72 دلار می باشد.


9. سوئیس
سوئیس هم با فعالیت های دیپلماتیک بین المللی اش، شرایط اقتصادی با ثبات و امیدبخشی دارد که عمده فعالیتهایش در جهت بهبود رونق اقتصادی ساکنان این منطقه می باشد.سوئیس به دلیل برخورداری از سرویس های بانکی فوق العاده اش در سرتاسر دنیا شهرت دارد. با نرخ تولید ناخالص داخلی 45.285.8 دلار سوئس در جایگاه نهم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد.

sep38
8. امارات متحده عربی
در چند دهه گذشته امارات متحده عربی شاهد انقلاب توسعه اقتصادی بوده است. فراوانی منابع طبیعی به ویژه نفت به رشد و توسعه باورنکردنی امارات متحده کمک شایان توجهی کرده است. این کشور برای افرادی که برای کار به آنجا رفته اند تسهیلات ویژه ای منظور کرده است. نرخ تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی 48.992.47 دلار می باشد.


7. ایالات متحده آمریکا
قدرت جهانی ایالات متحده آمریکا سبب شده که این کشور از موقعیت اقتصادی خوبی هم برخوردار باشد. محصولات آمریکایی به طور گسترده ای در سرتاسر دنیا به فروش می رسد و همین باعث افزایش ثروت ملی کشور می شود.نرخ تولید ناخالص داخلی ایالات متحده آمریکا 49.802.15 دلار می باشد.

sep38
6. برونئی
برونئی یکی از ثروتمندترین کشورهاییست که نه تنها در قاره آسیا بلکه در کل دنیا شناخته شده است. شرایط اقتصادی با ثبات سبب توسعه و پیشرفت روز افزون این کشور شده است. نرخ تولید ناخالص داخلی برونئی 50.526.35 دلار می باشد.


5. هنگ کنگ
هنگ کنگ ابر قدرت اقتصاد آسیاست.سیاست با ثبات هنگ کنگ در حد زیادی به پیشرفت اقتصادی این کشور کمک کرده است.نرخ تولید ناخالص داخلی هنگ کنگ در حال حاضر 50.708.95 دلار می باشد.

sep38
4. نروژ
این کشور اسکاندیناویایی در اروپا واقع شده است و یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می باشد. برای آن دسته افرادی که تمایل به کار در محیطی کاملا رقابتی دارند نروژ مکان مناسبی است. خط مشی اقتصادی بسیار موثری که دولت در نروژ پیاده کرده است تا حد زیادی به پیشرفت اقتصادی این کشور کمک کرده است. نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور 55.264.45 دلار می باشد.


3. سنگاپور
سنگاپور یکی از آن کشورهای جنوب شرقی آسیاست که طی سال های اخیر پیشرفت اقتصادی چشمگیری داشته است. از سنگاپور به عنوان یکی از بزرگترین قدرتهای اقتصاد آسیا یاد می شود.نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور 60.883.33 دلار می باشد که با این نرخ ،سنگاپور در رده سوم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار می گیرد.

sep38
2. لوکزامبورگ
لوکزامبورگ ثروتمندترین کشور در سطح اروپا و دومین کشور ثروتمند در سطح جهان می باشد.شرایط اقتصادی لوکزامبورگ برای سرمایه گذاران سراسر دنیا بسیار امید بخش و قابل اعطمینان است. نرخ سود ناخالص داخلی این کشور 80.679.06 دلار می باشد.


1. قطر
با نرخ سود ناخالص داخلی 102.768.60 دلار قطر عنوان ثروتمندترین کشور جهان را از آن خود کرده است. با این نرخ سود ناخالص داخلی رقبا به گونه ای، شکست را پذیرفته اند چرا که با هر سرعتی هم که حرکت کنند به قطر نخواهند رسید.

گرداوری و ترجمه:
بخش دانستنی های مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits