دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
5 روایت از چگونگی ورود مازراتی به مام‌ میهن!
10
زمان مطالعه: 4 دقیقه
5 روایت از چگونگی ورود مازراتی به مام‌ میهن!

5 روایت از چگونگی ورود مازراتی به مام‌ میهن!

5 روایت از چگونگی ورود مازراتی به مام‌ میهن!

با ماهی 500 هزار تومان پس‌انداز حتی اگر 120 سال هم عمر کنم فقط رینگ مازراتی را می‌توانم بخرم!

1- از خدا پنهان نیست،‌ شما هم که غریبه نیستید، حقوق ماهانه‌ی من چیزی در حدود 800 هزار تومان است! کمی کم‌تر یا بیش‌تر. این حقوق را با جان کندن و نویسندگی و کار فرهنگی به دست می‌آورم و از جایی حقوق ثابت ندارم و اگر یک ماه نتوانم بنویسم، حقوقی هم نخواهم داشت! از مال دنیا یک ماشین و یک خط موبایل هم دارم که سندشان به نام خودم هست! چیز دیگری که قابل عرض باشد، قابل عرض ندارم. اما در همین شهر من و شما - که زندگی‌تان شاید کمی بهتر از من باشد - کسان دیگری هم‌ زندگی می‌کنند. البته شاید شما الآن با خواندن اوضاع مالی من آروز داشته باشید مثل من باشید، اگر این‌طوری است، خاک عالم بر سر من که این‌قدر ناسپاسی می‌کنم... برگردیم که کسان دیگری جز من و شما در ایران زندگی می‌کنند!

2-چند سال پیش در یک برنامه‌ی رادیویی مهمانی داشتیم که فعالیت اقتصادی می‌کرد و چون آدم موفقی بود، مهمان برنامه شده بود. در استودیو و قبل از شروع شدن برنامه، یکی از همکاران خیلی صادقانه از او پرسید: درآمد ماهیانه شما چقدر است؟ آن مهمان ثروتمند هم خیلی صادقانه پاسخ داد: حدود 9 میلیارد تومان! همکار ما که با شنیدن 9 میلیارد آب‌ دهانش توی گلویش پریده بود، با حالتی ترسیده و خجالتی چند بار سرفه کرد و گفت: من هم حدود یک میلیون تومان حقوق می‌گیرم! بعد همه خندیدیم و قضیه را زدیم به مسخره‌بازی تا برنامه شروع بشود.

3- دیگر همه می‌دانیم که با وجود همه‌ی تحریم‌ها و تنگنا‌ی اقتصادی و گرانی و تورم در مام‌ میهن که این روزها از هر تریبونی مطرح می‌شود،‌ کشورمان رکورددار ورود پورشه و مازراتی و خودروهای لوکسی مثل لامبورگینی در منطقه است! یعنی ماشین‌هایی را که عرب‌ها و خود اروپایی‌های پول ندارند بخرند، مردم ما مثل آب‌نبات می‌خرند و سوار می‌شوند! مردم که می‌گویم، نه همه‌ی مردم، بلکه منظور از مردم، تعدادی از مردم است که مردم‌ترند، چون من و شما هم مردمیم، ولی مازراتی نداریم.

4-یک بار با خودم فکر کردم و گفتم برنامه‌ریزی می‌کنم و پول‌هایم را جمع می‌کنم و مازراتی می‌خرم مادرم را می‌برم امام‌زاده داوود! نشستم حساب کردم دیدم بهترین مدل مازراتی الآن 925 میلیون تومان قیمت دارد. با خودم گفتم با توجه به تورم، قیمتش را یک میلیارد حساب می‌کنم، چون آن موقع که پول‌های من جمع بشود، مازراتی هم کلی گران‌تر شده است. بعد حساب کردم که اگر 300 هزار تومان از آن 800 هزارتومان حقوقم را بخورم و باقی را پس‌انداز کنم، با ماهی 500 هزار تومان پس‌انداز حتا اگر 120 سال هم عمر کنم فقط رینگ مازراتی را می‌توانم بخرم!

5-شما فکر می‌کنید آن‌هایی که درآمد ماهانه‌شان به میلیارد است، چه باید بکنند؟ بنده‌های خدا حق دارند مازراتی سوار بشوند، پول اگر به درد جان آدم نخورد، به چه دردی می‌خورد! من تعجب می‌کنم که دولت می‌خواهد جلو ورود ماشین‌های لوکس را به کشور بگیرد. من خودم با همین حقوق گاهی وقتی با همسرم برای خرید می‌رویم، صندوق عقب ماشین را پر می‌کنیم از هر چه به دردمان می‌خورد و نمی‌خورد! بعد انتظار دارید میلیاردرها پول‌شان را خرج نکنند؟ ای دولت‌مردان، نسل من در دهه‌ی 60 فقط عکس ماشین‌های لوکس را در مجله‌ی «ماشین» دید و کف کرد، بگذارید دست‌کم این نسل جدید، خود ماشین‌ها را ببینند و کیف کنند!

رضا ساکی - خبرگزاری ایسنا

باقی بقای‌تان!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (10 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

saeed | ۱۰ سال پیش
salam man bache shahrake gharbam man ke bache shahrake gharbam nistam vali enghad inja pooldar dare ke dg kasi mano nemibineeeeeeee
ee vaghean pooldara haal mikonam iran shode jaye poldara na jaye maaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaa
a
0
0

hits