دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
انتقال گنج قذافی با ۶۲ هواپیما
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتقال گنج قذافی با ۶۲ هواپیما-انتقال گنج -قذافی- ۶۲ هواپیما-گنج قذافی-لیبی-جنوب آفریقا

یک روزنامه چاپ آفریقای جنوبی نوشت: بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار و صدها تن طلا و ۶ میلیون قیراط الماس و انواع جواهرات از سرمایه‌های چپاول‌شدۀ مردم لیبی توسط دیکتاتور معدوم این کشور به آفریقای جنوبی منتقل شده بود و ارزش مجموع سرمایه های انباشته شده قذافی در هفت انبار این کشور به بیش از ۲ هزار میلیارد دلار می‌رسد.

انتقال گنج قذافی

روزنامه ایندیپندنت آنلاین آفریقای جنوبی از کشف ثروت های به جای مانده از دوران قذافی در جنوب آفریقا به قیمت بیش از ۲۰۰میلیارد دلار، به علاوه صدها تن طلا و دست کم ۶ میلیون قیراط الماس خبر داد.

این روزنامه می افزاید: جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی و دولتش در خصوص این ثروت هنگفت با طرف های بین المللی دچار اختلاف شده‌اند. این گنج عظیم – که بزرگترین گنجینه موجود در یک جا به شمار می آید- هم اکنون در ۷ انبار و پناهگاه‌هایی مخفی و سری که به شدت تحت حراست است، در مناطقی بین ژوهانسبورگ و پرتوریا نگه‌داری می شود؛ این اموال مسروقه از دارایی های مردم لیبی در ۶۲ محموله هوایی در اواخر دوره حکومت قذافی به آفریقای جنوبی انتقال داده شده و این امر در زمان حضور زوما در لیبی برای قانع کردن قذافی به کناره گیری از قدرت صورت گرفته است.

انتقال گنج قذافی با ۶۲ هواپیما

ایندیپندنت آن لاین مدعی شد که ۲ هزار میلیارد دلار در انبارهای جداگانه و علاوه بر این صدها میلیارد دلار وجود دارد و ارزش بخش نقدی و به اصطلاح "قانونی" این گنجینه که در آفریقای جنوبی است، از ۲۶۰ میلیارد دلار فراتر است که به صورت قانونی در ۴ بانک جنوب آفریقا سپرده گذاری شده بود. از دیگر سرمایه‌گذاری های "قانونی" قذافی در جنوب آفریقا، چندین هتل در پرتوریا و ژوهانسبورگ است.

این روزنامه به نقل از منابع دیگر نوشت که مقامات لیبی، رئیس جمهور آفریقای جنوبی را تهدید کرده اند که اگر در اسرع وقت نسبت به باز گرداندن این منابع اقدام نکند، از وی به اتهام سرقت به دادگاه بین المللی شکایت خواهند کرد.

به نوشته این روزنامه، اسناد موجود در دولت آفریقای جنوبی نشاان می دهد که دستکم ۱۷۹ میلیارد دلار از سرمایه‌های قذافی هم به صورت غیرقانونی در "گوتنگ" (یکی از استان های آفریقای جنوبی) به صورت غیر قانونی انباشته شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits