دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بررسی کادیلاک اسکالید AWD مدل ۲۰۱۵
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بررسی کادیلاک اسکالید AWD مدل ۲۰۱۵ -کادیلاک اسکالید , AWD ,مدل ۲۰۱۵ ,عملکرد اسکالید ,اینرسی, مصرف سوخت ,تست سرعت

کادیلاک هیچ‌گاه از ساختن خودروهای بزرگ و سنگین هراسی نداشته است. اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی کادیلاک‌هایی بوده که بیش از ۳ تُن وزن داشته‌اند و در همین حال، اتومبیل به حساب می‌آمدند.

در حال حاضر، مدل‌های بزرگ کادیلاک شامل اسکالید و اسکالید ESV با فاصله محوری بلندتر هستند. این مدل‌ها هم‌اکنون در نسل چهارم از طول حیاتشان از سال ۱۹۹۹ به سر می‌برند و پلتفرم آن‌ها با نسخه بازنگری شده شورولت تاهو، شورولت سابربن، جی‌ام‌سی یوکون و جی‌ام‌سی یوکون XL مشترک است.

اسکالید استاندارد جدید دارای ۱/۴ اینچ طول بیشتر بوده، ۱/۵ اینچ عریض‌تر و وزن آن نیز ۴۵/۳ کیلوگرم نسبت به مدل سال گذشته بیشتر است.

2015 Cadillac Escalade AWD

2015 Cadillac Escalade AWD


توجیه جنرال‌موتورز برای این افزایش ابعاد و وزن (۲۶۶۲ کیلوگرم در مجموع برای 4WD تست شده)، بازنگری در مهندسی موتور ۶/۲ لیتری pushrod V8 با بلوک کوچک است.
با بهینه‌سازی‌هایی مانند انژکتور سوخت مستقیم، قدرت خروجی موتور از ۴۰۳ به ۴۲۰ اسب‌بخار رسیده است و گشتاور نیز از ۵۶۵ به ۶۲۳/۶ نیوتن‌متر افزایش یافته است. همچنین عملکرد موتور در تست‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا بهبود یافته است.
اسکالید جدید در شهر مصرف سوختی برابر ۱۶/۸ لیتر و در جاده برابر ۱۱/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این مصرف سوخت، تنها باید با شاسی‌بلندهای بزرگ در این کلاس مقایسه شود.
2015 Cadillac Escalade AWD

2015 Cadillac Escalade AWD


فائق آمدن بر اینرسی ناشی از یک واگن ۲۶۶۲ کیلوگرم (بدون محاسبه وزن وسایل و سرنشینان) مسئله چالش‌برانگیزی است. ولی در همین حال، پیشرانه ۶/۲ لیتری در هنگام سبز شدن چراغ از کسی عقب نمی‌ماند.
اسکالید بزرگ در مدت ۶/۱ ثانیه از حالت ایستاده به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای یک خودرو با وزن نزدیک به ۳ تُن، آمار نسبتاً خوبی است. در همین حال، نسبت به نسل قبل ۰/۲ ثانیه چابک‌تر شده است.
2015 Cadillac Escalade AWD

2015 Cadillac Escalade AWD


گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به شکلی بهینه از خروجی موتور ۶/۲ لیتری استفاده می‌کند. البته شاید اگر از گیربکس ۸ دنده اتوماتیک جنرال‌موتورز استفاده می‌شد، نتیجه بهتری را شاهد بودیم.
ولی کمتر کسی می‌تواند از گیربکس ۶ دنده کنونی ناراضی باشد. به علاوه، باید گفت که استفاده از دکمه انتخاب دستی دنده‌ها چندان راحت نیست.
2015 Cadillac Escalade AWD Interior

2015 Cadillac Escalade AWD Interior


تکنولوژی به کار رفته در موتور شرایط پایداری را ایجاد کرده است؛ ولی چنین چیزی در مورد سیستم ترمز صادق نیست. وقتی خودرویی با این وزن سرعت بگیرد، نیروی اینرسی حرکتی زیادی تولید می‌شود. در نتیجه، سیستم ترمز اسکالید در عین حال که بهینه‌سازی شده، باز هم خودرو را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر در مسافتی نزدیک به ۶۰ متر متوقف می‌کند؛ برای خودرویی که می‌خواهد خانواده و وسایل را جابجا کند، چنین عملکردی در ترمزگیری چندان مطلوب نیست.

اینرسی اثر خود را در دینامیک هندلینگ می‌گذارد. در بهینه‌سازی انجام شده برای سیستم تعلیق یک سختی لغزش قابل‌توجه مشاهده می‌شود که باعث بهبود کیفیت سواری اسکالید شده است و این واگن بزرگ در پیچ‌های سخت شرایط بهتری پیدا کرده است. در مجموع اسکالید از لحاظ دینامیکی در سیستم تعلیق و فرمان، رشد خوبی داشته است.

بیشتر از عملکرد اسکالید در شتاب و همین‌طور قابلیت یدک‌کشی ۳۶۷۴ کیلوگرمی، نقطه قوت این خودرو در طراحی داخل کابین‌اش است. در همین حال، طراحی بدنه ۲۰۱۵ با گوشه‌های تیز ما را به یاد کادیلاک دهه‌های پیش می‌اندازد.

کابین مدل پرمیوم تست شده با آپشن چرم مشکی ۲ هزار دلاری، زیبایی خارق‌العاده‌ای داشته است. البته صندلی‌ها دارای گرم‌کن و تهویه نیز هستند و امکانات مختلفی نیز در این مدل ارائه شده است؛ امکاناتی مانند درب عقب اتوماتیک، صندلی‌های ردیف سوم با قابلیت جمع‌شدن خودکار، سیستم صوتی با کیفیت بالا، سیستم سرگرمی DVD برای صندلی‌های ردیف دوم، نمایشگر رنگی رو به بالا و یک صفحه نمایش بزرگ ۱۲/۳ اینچی در وسط داشبورد که با یک سیستم راهبری بی‌نظیر همراه است.

بررسی کادیلاک اسکالید AWD مدل ۲۰۱۵

البته در کنار این سیستم راهبری، صفحه نمایش بزرگ شامل کنترل سیستم اطلاعت و سرگرمی CUE نیز هست که در نگاه اول بسیار خوشایند به نظر می‌آید؛ ولی در طول زمان و تجربه کاربر از دو سیستم در کنار هم، ناخوشایندی خود را نشان می‌دهد.

با قیمت ۷۲ هزار و ۶۹۰ دلار برای مدل «استاندارد» تک‌دیفرانسیل، اسکالید در حال حاضر گران‌ترین خودروی خط تولید کادیلاک به حساب می‌آید. البته مدل تست شده سطح بالای پرمیوم AWD از این هم بالاتر بوده و ۸۷۹۸۵ دلار قیمت دارد.
این در حالی است که یک یوکون دینالی نیز بسیاری از همین امکانات را در اختیار قرار می‌دهد و با پیشرانه مشابه، دارای قیمت کمتری است. با این وجود، هیبت و وقار کادیلاک را نباید فراموش کرد.

مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۷-۸ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۸۷۹۸۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۷۲۶۹۰ دلار).
  • نوع موتور: pushrod 16-valve V-8، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۶۱۶۲ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۲۰ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۲۳/۶۷ نیوتن‌متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۹۴۶ متر.
  • طول ماشین: ۵/۱۷۹ متر.
  • عرض: ۲/۰۴۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۸۹ متر.
  • وزن کلی: ۲۶۶۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۰ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۱/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۹/۴۴ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۶/۸ لیتر در شهر و ۱۱/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۶/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits