دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بررسی تویوتا راو فور دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۴
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بررسی تویوتا راو فور دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۴ ,تویوتا راو فور , دو دیفرانسیل ,مدل ۲۰۱۴ ,راو 4

در تویوتا راو 4 مدل ۲۰۱۴ کاملاً بر جنبه کاربردی و چندمنظوره بودن خودرو برای جابجایی خانواده به جاهای مختلف تمرکز شده است.

این کراس‌اور شاسی‌بلند فضای بسیار خوب و مناسبی را در اختیار خانواده‌های کم‌جمعیت قرار می‌دهد. راو 4 در سال گذشته یک تجدیدنظر کلی در طراحی خود تجربه کرده است.

در ادامه، راو 4 لیمیتد AWD مدل ۲۰۱۴ با قیمت ۲۹ هزار ۷۲۰ دلار بررسی شده است. این خودروی تست با پکیج راهبری (۷۸۵ دلار) و پکیج تکنولوژی (۷۲۵ دلار) همراه بوده است.

2014 Toyota RAV4 AWD

2014 Toyota RAV4 AWD


تازه‌های مدل ۲۰۱۴
برای مدل سال ۲۰۱۴، راو 4 صاحب یک پکیج تکنولوژی جدید برای مدل لیمیتد شده است و در آن امکاناتی مانند مانیتورینگ نقطه کور، هشدار ترافیک پشت‌سر، هشدار عبور از خط جاده و سیستم کنترل نور بالای خودکار ارائه شده است.
از دیگر جنبه‌ها، راو 4 مدل ۲۰۱۴ بدون تغییر باقی مانده است.
2014 Toyota RAV4 AWD

2014 Toyota RAV4 AWD


راو 4 لیمیتد تعداد زیادی امکانات اضافه کرده که زندگی را در این کراس‌اور کوچک بسیار آسان‌تر می‌کند. مدل لیمیتد از صندلی راننده طرح سافتکس (Softex) استفاده می‌کند که می‌توان آن را در ۸ جهت مختلف تنظیم کرد.
به‌علاوه، امکاناتی چون گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین نمای عقب، تنظیم چهار جهته صندلی مسافر جلو، پوشش چرمی فرمان و دسته دنده، دکمه فشاری استارت، درب عقب خودکار و چرخ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی در این تریم از راو 4 به چشم می‌خورند.

بررسی تویوتا راو فور دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۴



درون راو 4
وقتی وارد راو 4 می‌شوید، کاملاً بهینه‌سازی‌های تویوتا برای نسل جدید از این مدل را درک خواهید کرد. یک پوشش چرمی برای تمام داشبورد اضافه شده که مرز بین پلاستیک و چرم را به خوبی مشخص می‌کند و به نوعی حس لوکس بودن کابین را بیشتر منتقل می‌کند.
همان‌طور که در مورد صندلی راننده نیز اشاره شد، مدل لیمیتد از سافتکس که جایگزینی برای چرم است برای پوشش صندلی‌ها استفاده کرده تا حالتی اسپرتی‌تر برای آن‌ها ایجاد کند و در همین حال، باز هم حال و هوای لوکس‌تری برای کابین راو 4 ایجاد کند.
سیستم فرمان مدل لیمیتد مورب و تلسکوپی است و هر راننده‌ای می‌تواند در پشت آن احساس راحتی کند و بهترین نوع قرارگیری خود را در پشت فرمان پیدا کند.
2014 Toyota RAV4 Interior

2014 Toyota RAV4 Interior


همچنین باید به دکمه فشاری استارت اشاره کنیم که کم‌کم تمام خودروهای جدید به آن مجهز خواهند شد. با این کار زندگی بسیار راحت‌تر خواهد شد.
در عقب، صندلی‌های ردیف دوم راحتی مناسبی دارند و فضای پای زیادی به اندازه ۹۴۵ میلی‌متر برای آن‌ها تدارک دیده شده است. اگر دنبال صندلی ردیف سوم می‌گردید، بهتر است به سراغ یک مدل دیگر بروید؛ چون تویوتا این گزینه را از راو 4 کنار گذاشته است.


راو 4، بی‌نظیر از لحاظ کاربرد
تویوتا راو 4 برای کاربردی بودن طراحی شده و نسل جدید این خودرو نیز بیش از مدل‌های قبلی، فضای حمل ابزار و وسایل را در اختیار قرار می‌دهد.
وقتی صندلی‌های عقب بالا باشند، فضا به اندازه ۵ سانتی‌متر نسبت به مدل قبلی برای جاگیری وسایل بیشتر خواهد بود (۹۷۵ در برابر ۹۲۵ میلی‌متر). در همین حال، اگر صندلی‌های ردیف دوم جمع شوند، با افزایش یک سانتی‌متری نسبت به این حالت در مدل قبلی، راو 4 با ۱۸۴۶ میلی‌متر، تبدیل به دارنده بیشترین فضای حمل وسایل در کلاس خود می‌شود.
2014 Toyota RAV4 Interior

2014 Toyota RAV4 Interior


راو 4 وسیلهٔ نقلیه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که برای زمینه کاری خود، اغلب احتیاج دارند بخشی از محصولات را با خود جابجا کنند. درب عقب جدید از طرف بالا باز می‌شود و همچنین تویوتا یک لاستیک زاپاس در عقب برای آن درنظر گرفته است.
وقتی صندلی‌های عقب جمع شوند و یا به طور کلی خارج شوند، فضای زیادی برای حمل وسایل در دسترس قرار می‌گیرد. راو 4 سقف بلندتر دارد و همین باعث می‌شود که بتوان لوازم بلندتری را در آن جا داد.
برای آن‌هایی که به دنبال خودرویی برای مسافرت و تفریح هستند، این کراس‌اور کوچک می‌تواند تجهیزات زیادی را با خود حمل کند.
همچنین ریل‌های سقفی، راو 4 را تبدیل به خودرویی مناسب برای حمل دوچرخه‌های کوهستان، اسنوبرد یا کانوهای کوچک می‌کند.
راو جاده4
راو 4 مدل ۲۰۱۴ در جاده، خودرویی آرام و دارای هندلینگ خوب به‌مانند یک شاسی‌بلند کوچک است. البته این خودرو مثل برخی از رقبا (مزدا Cx-5) شرایط اسپرتی را برای رانندگی فراهم نمی‌کند. در همین حال سیستم تعلیق چهار چرخ مستقل آن یک سواری آرام و راحت را ایجاد می‌کند.
راو 4 هنوز هم از همان موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با تنفس طبیعی برای پیشرانه استفاده می‌کند. راو 4 با این پیشرانه، قدرتی به اندازه ۱۷۶ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۲۳۳/۲ نیوتن‌متر دارد.
البته تویوتا دیگر موتور قدرتمندتر V6 را به عنوان یک آپشن برای این مدل ارائه نمی‌کند. مصرف سوخت راو 4 بهتر شده و مطابق تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، این خودرو (AWD) در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۰/۷ لیتر و در جاده ۸/۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند.
2014 Toyota RAV4 AWD

2014 Toyota RAV4 AWD


موتور ۲/۵ لیتری با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده است. خوشبختانه تویوتا بالاخره گیربکس ۶ دنده قبلی را ارتقا داده است. سیستم ۶ سرعته اتوماتیک از ۲ دنده آخر به عنوان افزاینده سرعت میل‌لنگ (Overdrive) استفاده می‌کند تا مصرف سوخت نیز بهینه شود.
شتاب راو 4 در شهر مناسب به نظر می‌رسد، ولی در جاده اندکی کُند است؛ شاید به این دلیل که در دنده اول و دوم بازنگری شده تا مصرف سوخت در شهر بهبود یابد.


دیفرانسیل چهار چرخ متحرک با هندلینگ بهتر
سیستم AWD در راو 4 برای استفاده در خارج از جاده طراحی نشده، ولی در عین حال، در بسیاری از شرایط رانندگی عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد.
این سیستم دارای کنترل گشتاور دینامیک که به شکلی مناسب گشتاور انتقالی به چرخ‌های جلو و عقب را مدیریت می‌کند. وقتی چرخ‌های جلو شروع به لغزش کنند، سیستم به صورت اتوماتیک گشتاور انتقالی به چرخ‌های عقب را به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.


جمع‌بندی
در مجموع باید گفت که تویوتا راو 4 لیمیتد AWD مدل ۲۰۱۴ یک کراس‌اور کوچک و راحت است. نقطه قوت این وسیله نقلیه در فضای کاربردی و توانایی آن در حمل وسایل است.
راو 4 کاربردهای زیادی دارد، خودرویی راحت است و برای یک خانواده کم‌جمعیت گزینه بسیار مناسبی است. برای کسانی که در اقلیم‌های سرد زندگی می‌کنند، سیستم AWD در راو 4 می‌تواند با شرایط مختلف آب‌وهوایی مقابله کند.
اگر هم شرایط لوکس بیشتری بخواهید، تریم لیمیتد می‌تواند برای شما راحتی بیشتری را به ارمغان بیاورد.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits