دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کامیون مرسدس بنز با رانندهٔ خودکار
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کامیون مرسدس بنز با رانندهٔ خودکار,مرسدس بنز, کامیون ,خودروی بدون راننده, کامیون هوشمند, سیستم اتوپایلوت

مرسدس‌بنز در حال حاضر یکی از سرآمدان توسعه تکنولوژی خودروهای بدون‌راننده به منظور جابجایی مسافر است و اکنون، این تکنولوژی را به کلاس جدیدی از وسایل نقلیه بسط داده است: کامیون‌ها.

این کامیون آینده برای سال ۲۰۲۵، نشانه‌هایی از روند توسعه حمل بار در جاده‌ها با استفاده از تکنولوژی حرکت خودکار و هوشمند وسایل نقلیه در یک سیستم بزرگراهی جدید در اختیار ما قرار می‌دهد.

Mercedes-Benz Future Truck 2025

Mercedes-Benz Future Truck 2025


این تکنولوژی این امکان را برای یک کشنده فراهم می‌کند که در یک آزادراه تا سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت به مسیر خود ادامه دهد. سیستم کنترلی آن بسیار پیشرفته‌تر از سیستم‌های کنونی مانند سیستم کنترل حرکت انطباقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اتوماتیک است.
مرسدس‌بنز برای توسعه این تکنولوژی از سیستم اتوپایلوت (خلبان خودکار) در یک هوا بهره برده است. در سیستم اتوپایلوت، از اطلاعات مربوط به توپوگرافی راه و ویژگی‌های دیگر مسیر برای بهینه‌سازی استفاده از پیشرانه و مصرف سوخت بهتر استفاده می‌شود. همچنین، کمپانی درنظر دارد تا امکان ارتباط کامیون‌ها با یکدیگر را به منظور پیش‌بینی شرایط ادامه مسیر و ایجاد یک الگوی ترافیکی یکنواخت فراهم کند.
Mercedes-Benz Self Driving Semi Truck 2025

Mercedes-Benz Self Driving Semi Truck 2025


مرسدس‌بنز اهمیت این تکنولوژی رانندگی خودکار را برای راننده‌های کامیون و امکاناتی که برای آن‌ها ایجاد می‌کرد، درک کرده است. به علاوه، انتظار می‌رود که انتقال بار جاده‌ای در دهه آینده افزایش یابد.
ای سیستم معرفی شده در یک کامیون آینده‌نگرانه، نه تنها از یکنواختی مسیر برای راننده کم می‌کند، بلکه این اجازه را به رانندگان می‌دهد که هنگامی که سیستم اتوپایلوت کار می‌کند، به انجام کارهای مهم دیگر بپردازند.
به عنوان مثال، رانندگان می‌توانند از پشت فرمان کارهای مدیریتی انتقال بار را انجام دهند. شاید به لطف مرسدس‌بنز، رانندگی کامیون به یکی از شغل‌های جذاب آینده تبدیل شود.

کامیون مرسدس بنز با رانندهٔ خودکار

Mercedes-Benz Self Driving Semi Truck 2025

Mercedes-Benz Self Driving Semi Truck 2025


البته با وجود تست اولیه موفق کامیون آینده 2025 مرسدس که در یک بزرگراه آزمایشی (اتوبان A14) آلمان انجام شده، این تکنولوژی هنوز تا رسیدن به جاده‌ها در دنیای واقعی فاصله دارد.
کمپانی درنظر دارد تا این کامیون بدون راننده را تا سال ۲۰۲۵ عرضه کند. پخش این خبر، تنها کمی پس از آن است که مرسدس‌بنز برنامه خود را برای فروش یک اتومبیل خودکار با استفاده از تکنولوژی اینتلیجنت درایو اتوماتیک ارائه کرد؛
سیستمی که در حال حاضر برای مرسدس‌بنز کلاس S مدل ۲۰۱۴ در جاده‌های دنیای واقعی در آلمان تست شده است.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits