دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کروز کنترل هوشمند برای جنسیس 2015
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کروز کنترل هوشمند برای جنسیس 2015 - هیوندای -سطح هوشمندی کروزهای جنسیس-کروز-کنترل هوشمند-جنسیس

هیوندای در تبلیغی خلاقانه، سطح هوشمندی کروزهای نسل دوم جنسیس را به خوبی نشان داده است . . .

البته کروز کنترل هوشمند، آنقدرهاهم آپشن جدیدی نیست چون خودروسازان اروپایی (بویژه آلمانی ها و انگلیسی ها) تقریبا از 14 سال پیش مشغول طراحی، توسعه و استفاده از آن هستند.

در یک دسته بندی کلی می توان کروز کنترل های هوشمند فعلی را به دو نسل مختلف تقسیم بندی کرد؛ در نسل اول خودروها می توانستند از سرعتشان بکاهند سپس مجددا افزایش دهند تا نهایتا به حد ثابت موردنظر برسند. اما در نسل دوم کروز کنترل های هوشمند، آپشن جدید Stop & Go نیز اضافه شد که عمدتا در ترافیک های کلافه کننده بهترین کاربرد را دارد؛ در این نسل خودروها قادر به توقف کامل و سپس افزایش سرعت تا حد ثابت موردنظر هستند.

هیوندای

در این میان هیوندای نیز از سال 2012 به سمت این تکنولوژی رفت و نسل اول کروز کنترل های هوشمند را ابتدا روی سدان لوکس سنتنیال امتحان کرد و بعد از آن هم روی جنسیس 2012 قرار داد. به فاصله 2 سال، هیوندای نیز به تکنولوژی نسل دوم کروز کنترل هوشمند رسید؛ بعد از کدنزای 2014 حالا نوبت جنسیس 2015 است تا مشتریانش بتوانند از این تکنولوژی جدید بعنوان آپشن Advanced Smart Cruise Control یا همان ASCC استفاده کنند.

البته این نکته را هم فراموش نکنیم که حرکت بین خطوط این پنج دستگاه جنسیس تنها با فعال بودن Lane Keeping Assist System یا همان LKAS میسر شده است.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits