دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند-خودروهای لوس در دوبی-مرسدس بنز دست دوم-فراری دست دوم-پورشه دست دوم-ماشین های سواری در دوبی-اقتصاد دوبی-سیاست مالی دوبی

چند سالی است که دبی با مشکل غیرمعمول شمار زیاد ماشین‌های اسپورت پیشرفته روبرو است که در پارکینگ ماشین فرودگاه و در کنار خیابا‌ن‌های در سراسر شهر در زیر لایه‌های ضخیمی از گرد و غبار به حال خود رها شده‌اند.

دوبی و اقتصاد دوبی/ماشین های مدل بالایی که هیچ صاحبی در دوبی ندارند!

خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!

در دبی و سایر شهرهای امارات متحده عربی علاقه مفرطی به ماشین‌های آخرین مدل وجود دارد. اما دبی روزهای سختی را می‌گذراند. هنگامی که دبی کانون اقتصاد نفت و مرکز بازار شکوفای املاک بود، خارجی‌ها به خصوص بریتانیایی‌ها در این بازار داغ سرمایه‌گذاری کردند. خارجی‌های تازه ثروتمندشده در این دوران آخرین ماشین‌های اسپرت ایتالیایی و آلمانی را برای تکمیل کردن سبک زندگی میلیونری‌شان خریدند و بعد بحران اقتصاد جهانی رخ داد و حباب ثروت همه این افراد ترکید.

شمار زیادی از زیباترین ماشین‌های ساخته‌شده تا به حال از هنگام سقوط مالی دبی در هر سال بوسیله افراد خارجی‌ و محلی به حال خود رها ‌شده‌اند چرا که آنها در مواجهه با بدهی‌های کمرشکن گریخته‌اند. صاحبان هراسان این ماشین‌ها که توان پرداخت بدهی‌های سنگین‌شان را ندارند (عدم پرداخت بدهی یا حتی برگشت یک چک در دبی تخلف کیفری محسوب می‌شود)، با حداکثر سرعت خود را به فرودگاه می‌رسانند، ماشین‌های‌شان را در پارکینگ فرودگاه رها می‌کنند و با پرواز بعدی از دبی خارج می‌شوند و هرگز باز نمی‌گردند.

ماشین‌های فراری، پورشه، بی ام و و مرسدس مرتبا در پارکینگ فرودگاه بین‌المللی دبی رها می‌شوند و در برخی از آنها اسناد بدهی و یادداشت عذرخواهی روی شیشه جلو رها شده‌اند و در برخی دیگر کلیدهای ماشین هنوز درون جاسوئیچی قرار دارد.

سال گذشته یک ماشین "فراری انزو"، یکی از تنها چهارصد ماشین تولیدشده از این مدل، بوسیله پلیس در یک پارکینگ ماشین پیدا شد که چندماهی بود داشت خاک می‌خورد. این ماشین چند میلیون دلاری در یک حراجی در کنار سایر فراری‌ها، رنج روورها و مرسدس‌های گردآوری‌شده از کنار خیابان‌ها به فروش گذاشته شد.

ساکنان شهر از ماشین‌های خاک‌گرفته که فضاهای پارک کردن را در فرودگاه پر کرده‌اند و در بیرون باشگاه‌های کشتی‌های تفریحی‌ گران‌قیمت‌شان به جای مانده‌اند شکایت دارند. به گفته آنها این ماشین‌ها منظره محل را خراب می‌کنند. اما جنبه مثبت قضیه این است که امکان خرید فراری با تخفیف پیدا می‌شود!

خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!

خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!

خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!

خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!خودروهای لوکس و گرانقیمتی که در دبی رها شده اند!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (13 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ممد | ۹ سال پیش
ادرس بديد بيايم بخريم
0
0

hits