دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص شگفت انگیز پروبیوتیک ها
7
زمان مطالعه: 7 دقیقه
مزایای بپروبیوتیک شامل حمایت از هضم، پیشگیری و درمان اسهال، حمایت از بهداشت دهان و دندان، بهبود سلامت روحی، تضمین سلامت قلب، حمایت از سلامت واژن

همه چیز درباره پروبیوتیک ها :

خواص سلامتی پروبیوتیک شامل بهبود هضم، پیشگیری و درمان اسهال، حمایت از بهداشت دهان و دندان، سلامت روان، تضمین سلامت قلب، تسکین آلرژی و اگزما، تقویت ایمنی، مراقبت از چربی شکم، حمایت از بهداشت واژن، درمان سندرم تحریک پذیر ، کاهش فشار خون، جلوگیری از سرطان و کاهش اختلال تنفسی

پروبیوتیک در فرهنگ لاتین به معنای ارتقاء سبک زندگی است. در اینجا، پروبیوتیک ها به "باکتری مفید" یا "خوب" اشاره می کنند. آنها دارای خواص زیادی در سلامت کلی ما هستند و برای حمایت از سلامت گوارشی مفید هستند.
تحقیقات نشان می دهد که پروبیوتیک ها در محصولات لبنی شامل نوشیدنی های حاوی شیر و ماست مشاهده می شوند. علاوه بر این، غذاهای تخمیر شده از قبیل کرف، ترشی، کیمچی، میسو و کالباس و محصولات سویا نیز دارای مقادیر باکتری های اسید لاکتیک است.اما در نظر داشته باشید پرولاکتیک در سوسیس و کالباس مفید نیستند.

پروبیوتیک ها نیز به صورت مکمل مصرف می شوند. آنها در شکل پودری موجود هستند اما به طور کلی به عنوان کپسول استفاده می شود. مارک های مختلف حاوی یک تا 10 میلیارد واحد تشکیل دهنده کلنی است. توصیه می شود که برای حفظ هضم سالم نیاز به یک پروبیوتیک با یک تا دو میلیون CFU داشته باشید.

divider

13 خاصیت پروبیوتیک ها


1. مفید برای هضم :

یکی از محبوب ترین دلایل اینکه پروبیوتیک توصیه می شود این است که برای هضم بسیار مفید است. پروبیوتیک ها تراز طبیعی باکتری های روده را متعادل می کنند. از این رو، آنها در صورت عدم توازن باکتری ها مفید هستند.
این شرایط ممکن است منجر به عوارضی مانند چاقی، مسائل بهداشت روانی و آلرژی ها شود.داشتن پروبیوتیک ها در فرم طبیعی یا مکمل باعث هضم عالی غذا می شود.

2. پیشگیری و درمان اسهال :

یکی دیگر از مزایای استفاده از پروبیوتیک ها در رژیم غذایی شما این است که می توانید از شروع اسهال یا شدت آن جلوگیری کنید. اگر به دلیل وجود آنتی بیوتیک ها از درد معده رنج می برید؛ پروبیوتیک به عنوان یک درمان طبیعی برای مراقبت از شکم محسوب می شوند..

3. بهداشت دهان و دندان :

باکتری نه تنها هضم ما را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه همچنین نقش مهمی در حفظ سلامتی دهان و دندان دارند. به همین دلیل است که ده ها تن از پروبیوتیک های موجود در بازار برای کاهش وقوع بسیاری از بیماری های پریودنتال وجود دارد.

پروبیوتیک ها باعث می شود از بسیاری از انواع عفونت های دهان و گلو جلوگیری کنید که منجر به علائم دردناک دیگر می شود. اگر به طور پیوسته از بوی بد دهان رنج می برید؛ پروبیوتیک ممکن است تنها راه درمان این مشکل باشد.
با این حال، این کار تنها در صورتی انجام می شود که شما به طور منظم مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید.

4. بهبود بهداشت روانی و آرامش اعصاب :

مطالعاتی که هر دو انسان و حیوانات را شامل می شوند، ثابت کرده اند که مصرف مکمل های پروبیوتیک، اختلالات روانی را کاهش می دهد.

شرکت کنندگان در یک مطالعه نتایج مثبتی را در زمان مصرف مکمل های پروبیوتیک برای 8 هفته نشان دادند و میزان افسردگی را کاهش دادند.

5. مصرف پروبیوتیک داشتن قلب سالم را تضمین می کند :

پروبیوتیک همچنین نقش مهمی در کاهش کلسترول بد دارد. افرادی که از ماست و سایر منابع پروبیوتیک استفاده می کنند، میزان LDL را پایین می آورند. از آنجا که چندین باکتری تولید کننده اسید لاکتیک باعث کاهش کلسترول با شکستن صفرا در روده می شوند، از جذب دوباره آن در روده جلوگیری می کنند. این مانع از وارد شدن صفرا به جریان خون به عنوان کلسترول است.

6. آلرژی و اگزما را از بین می برد :

برخی از پروبیوتیک هایی که علائم شدید اگزما در کودکان و نوجوانان را کاهش می دهد وجود دارد. به همین دلیل است که آنها به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان بسیاری از انواع مختلف بیماری های پوست توصیه می شود.
بر اساس یک مطالعه، نوزادانی که شیر تغلیظ شده با پروبیوتیک مصرف می کنند علائم اگزما و ناراحتی های پوستی در بدن آن ها بسیار کاهش داشته است.

پروبیوتیک ها چیست ؟ و 13 خاصیت جادویی پروبیوتیک ها

7. افزایش ایمنی بدن :

یکی از مزایای باور نکردنی مصرف پروبیوتیک این است که ایمنی را افزایش می دهند و از رشد باکتری های روده ای مضر جلوگیری می کنند.

علاوه بر این، چند نوع از پروبیوتیک ها برای تولید آنتی بادی های طبیعی در بدن شناخته شده اند. این موضوع کمک می کند تا سلول های ایمنی را از جمله سلول های قاتل طبیعی، سلول های تولید کننده تولید مثل T و همچنین لنفوسیت های T افزایش دهند.

8. مراقبت از چربی شکم :

افرادی که با از دست دادن وزن خود مشکل دارند، از پروبیوتیک های بسیار بهره مند هستند. آنها نه تنها در حفظ هضم خوب مفید هستند؛ بعضی از پروبیوتیک ها باعث جذب چربی در روده می شوند.

علاوه بر این، پروبیوتیک ها به شما کمک می کند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. این بدان معناست که شما می توانید کمتر بخورید و چربی کمتری وارد بدنتان کنید.. این موضوع باعث کاهش وزن شما می شود.

9.مفید برای بهداشت واژن :

پزشکان توصیه می کنند که تزریق خوراکی Lactobacilli در درمان باکتری های واژینوز کمک می کند. مصرف پروبیوتیک در زنان سلامت واژن را بهبود می بخشد و همچنین احتمال بروز عوارض ناشی از بارداری ناشی از واژینوز باکتریایی را افزایش می دهد.

10. درمان سندرم روده تحریک پذیرس :

به غیر از کمک هضم، پروبیوتیک ها نیز در جلوگیری از اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها یا عفونت ها مفید هستند. آنها همچنین در کاهش علائم انواع اختلالات معده، به ویژه سندرم روده تحریک پذیر، مفید هستند. با این وجود، تمام پروبیوتیک ها ممکن است نتایج مشابهی در از بین بردن این شرایط داشته باشند.

11.باعث کاهش فشار خون می شوند :

یکی از خواص شگفت انگیز پروبیوتیک ها این است که آنها در کاهش سطح فشار خون بالا بسیار مفید هستند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که قادر به حفظ سطح فشار خون سالم نیستند می توانند از پروبیوتیک ها برای درمان فشارخون استفاده کنند.

12. جلوگیری از سرطان :

پروبیوتیک همچنین دارای توان بالقوه ای برای جلوگیری از سرطان کولورکتال است. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا ارتباط بین استفاده از پروبیوتیک ها و پیشگیری از سرطان برقرار شود.

13. کاهش اختلالات تنفسی :

آزمایشات و مطالعات زیادی برای تأیید اینکه شیر یا مکمل های غنی شده پروبیوتیک مصرف می تواند منجر به بهبود وضعیت تنفسی شود، وجود دارد. اگر شما به طور منظم پروبیوتیک مصرف کنید، احتمال ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی در شما بسیار کمتر خواهد بود.

divider

نتیجه گیری:

از آنجا که پروبیوتیک ها به عنوان باکتری های"مفید" یا باکتری خوب و در دسته باکتری های خوب طبقه بندی می شوند برای حفظ روده بدون قارچ عالی هستند. علاوه بر این، پروبیوتیک ها دارای مزایای قابل توجهی برای بهبود ایمنی ما هستند و همچنین تاثیر قابل توجهی بر سلامت روان ما دارند.

divider

بیشتر بخوانید :

درباره نان زنبور عسل و خواص آن چه می دانید؟

11 خاصیت شگفت انگیز خربزه تلخ و کدوی تلخ

خواص دارویی و درمانی منگوستین (ترگیل)

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.7 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits