دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص چای دم کرده سرد و عوارض آن
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چای دم سرد، به بدن و طروات شما بسیار کمک می کند به ویژه در تابستان. و مصرف بیش از حد آن عوارضی نیز دارد

چای دم کرده سرد چیست ؟

دم کردن چای و نوشیدن آن به صورت گرم بسیار لذت بخش است.اما تا به حال چیزی درباره چای سرد شنیده اید.در این مقاله دلگرم به بررسی خواص چای سرد می پردازیم.

امروزه بسیاری از مردم سنت شکنی کردند و به نوشیدن چای سرد علاقه نشان دادند.

نحوه آماده کردن چای سرد :

در مقایسه با تهیه چای داغ چای دم کرده سرد آسان تر است زیرا شما فقط نیاز به اضافه کردن چند قاشق چای خوری به بطری حاوی آب سرد دارید و آن را در یخچال قرار داده و در طول روز میل کنید.

خواص چای دم کرده سرد :

1 - سالم تر است :

در مقایسه با چای داغ، چای دم کرده سرد حاوی کافئین پایین است اما ویتامین C بالایی دارد چای دم کرده سرد همچنین دارای طعم شیرین تر و ملایم تری است.

2 - بدون قند است :

چای دم کرده سرد نیز برای کسانی که از شکر و کالری اجتناب می کنند انتخاب خوبی است. از آنجا که چای سرد نیازی به شکر اضافی ندارد و کالری آزاد است. علاوه بر این، چای دم کرده سرد نیز محتوای آنتی اکسیدان را خوب نگه می دارد.

3 - هیدراته است :

چای دم کرده سرد برای تابستان مناسب است. چای دم کرده سرد شما را خوب می کند و شما می توانید بدون نگرانی آن را جایگزین آب سرد کنید.

4 - طعم جدید :

دم کردن چای بر خلاف چای سرد یک روش معمول تر است. علاوه بر این، به عنوان یک مکمل، شما می توانید پوست پرتقال، برگ نعناع یا عسل را در چای دم کرده سرد خود اضافه کنید.

5 - تقویت ایمنی :

چای دم کرده سرد حاوی موادی است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. محتوای ویتامین C در این نوشیدنی بسیار فعال است و می تواند به بدن در بهبود سیستم ایمنی اش کمک کند. اگر سیستم ایمنی بدن افزایش یابد، از بیماری های مختلفی که می توانند بر بدن تاثیر بگذارد، جلوگیری می کنند. شما باید بیشتر در مورد ویتامین C بدانید.

6 - کلسترول پایین :

مطالعه ای که در کشورهای مختلف صورت گرفته است ثابت کرده است که استفاده از چای دم کرده سرد برای کاهش کلسترول مفید است.

7 - از بین بردن سموم بدن :

اعتقاد بر این است که چای دم کرده سرد به بدن شما در دفع سموم کمک می کند. زیرا محتوای این نوشیدنی برای هضم بسیار مفید است و به گردش خون بدن کمک می کند.

8 - حفظ سلامت قلب :

اگر سطح کلسترول حفظ شود، سلامت قلب نیز حفظ خواهد شد. خواص سلامتی ویتامین E در چای سرد برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید است. بنابراین مصرف این چای توصیه می شود زیرا می تواند سلامت بدن و اعضای بدن را حفظ کند.

9 - افزایش انرژی :

محتوای پیچیده ویتامین B موجود در این نوشیدنی، برای افزایش متابولیسم بدن مفید است. افزایش متابولیسم می تواند به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند و بدن سبک تر شود.

10 - تقویت استخوان ها :

چای سرد نیز دارای محتوای ویتامین D است که برای تقویت استخوان ها مفید است اگر هنوز در مرحله رشد هستید، مصرف این چای به شدت توصیه می شود تا به شکل سریع تر شدن پروتئین کمک کند.

خواص و عوارض چای سرد

11 - غنی از آنتی اکسیدان ها :

مقدار بالای آنتی اکسیدان ها در این چای نیز برای سلامتی مفید است. اعتقاد بر این است که این آنتی اکسیدان ها به شما در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند.

12 - جلوگیری از سرطان :

برای جلوگیری از سلولهای سرطانی، چای سرد توصیه می شود. از آنجا که چای سرد حاوی آنتی اکسیدان ها است و می تواند به شما در جلوگیری از سرطان کمک کند و همچنین سلول های سرطانی را از بین ببرد.

13 - سلولهای آسیب دیده را جایگزین کنید :

سلول هایی که در بدن هستند اغلب آسیب دیده اند. بنابراین، برای غلبه بر این وضعیت نیاز به مصرف چای دارید. محتوای پروتئین در چای سرد به بازسازی سلول های آسیب دیده شما خواهد شد. بنابراین برای جایگزینی سلول هایی که در پوست، ماهیچه ها، استخوان ها و موها آسیب دیده اند، بسیار مناسب است.

14 - رژیم غذایی را کمک می کند :

محتوای تغذیه مناسب در چای سرد نیز می تواند به شما در انجام تغذیه در هنگام رژیم غذایی کمک کند. بدون اضافه کردن قند، می تواند مقادیر زیادی قند اضافی را می سوزاند.

خواص دیگر چای سرد :

15 - کاهش میزان کافئین - مطالعات ثابت کرده اند که مواد موجود در چای، می توانند سطوح کافئین موجود در بدن را کاهش داده و تراز کنند. چای سرد می تواند به شما کمک کند این خواص را به دست آورید.

16 - چای سرد می تواند با بوی بد دهان و پلاک دندان مبارزه کند.

17 - چای سرد می تواند مشکل فشار خون بالا را برطرف کند.

18 - چای سرد همچنین در کاهش سطح کلسترول در خون مفید است.

19 - چای سرد با مخلوطی از لیمو و عسل می تواند به کاهش وزن کمک کند.

عوارض مصرف بیش از حد چای سرد :

  1. چای سرد حاوی اگزالات است، که در هنگام انباشته شدن در بدن سنگ کلیه را افزایش می دهد. اگر بدن قادر به اکسلات بیش از حد نباشد، خوردن بیش از حد چای سرد خطرناک می شود
  2. بهتر است چای سبز، چای سفید و چای سیاه را به صورت چای سرد بریزید.
  3. قبل از اینکه چای سرد دم کنید، خوب است که کیسه های چای را در آب گرم 5 تا 4 دقیقه بجوشانید تا از چای بیشترین بهره را ببرید. به این ترتیب، چای تمام پلی فنل های مفید را آزاد خواهد کرد و برای سلامتی مفید خواهد بود.
  4. چای سرد حاوی مواد مغذی کمتری نسبت به چای معمولی داغ است، بنابراین بهتر است که نوشیدنی های معمولی چای سرد را بخورید یا شیرین کننده های کم کالری را اضافه کنید.
  5. اضافه کردن قندبه چای سرد احتمال افزایش قند خون را به نسبت بالاتر می برد.
  6. بر اساس تحقیقات انجام شده، چای در صورت استفاده از آب گرم به راحتی توسط بدن جذب می شود. مصرف چای سرد باعث مزایای سلامتی فراوان می شود، اما چای داغ سرشار از مواد غذایی مضر است که توسط بدن جذب شود.
  7. چای سرد می تواند جذب آهن توسط بدن را مهار کند. بنابراین، مصرف چای سرد بعد از غذا توصیه نمی شود، زیرا می تواند باعث کم خونی شود.

بیشتر بخوانید :

فواید بی نظیر چای که تاکنون نمی دانستید !

11 مزایای شگفت انگیز از چای هیبیسکوس

خواص بی نظیر و عالی چای زرشک + طرز تهیه چای زرشک


کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی




این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits